Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottomat EI reaktiot asuntoilmoituksissa

Vierailija
19.10.2024 |

Heti kun näen naapurin.

Ilmakuvissa etäällä näkyvä naapuri vielä menettelee mutta heti jos näen että naapurin ikkuna on suoraan myytävän asunnon ikkunan edessä tulee melkein oksennus ja suljen ilmoituksen.

Miten ihmiset voi elää noin? Olohuoneen ikkunasta 3 metrin päässä naapurin keittiön ikkuna. Hyi!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiystävällinen, koulut ja päiväkodit lähellä... 

Tietää riekkumista, rääkymistä, kiljuntaa, huutoa ym. lähes 24/7. Ei kiitos! 

En käsitä, miksi esim. yksiöitä yksinasuville rakennetaan tuollaiseen perheasunto-helvettiin. 

Meillä on lähellä koulu ja kaksi päiväkotia. En tiedä missä se valittamasi mekkala on.  Hyvin satunnaisesti kuuluu koululaisten ääniä kun kulkevat liikuntahallille talon sivukatua. 

Vierailija
62/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asunnossa todelliset tehoneliöt" = pieni koirankoppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon eteinen johon ei mahdu lipastoa, vaatenaulakkoa ja tuolia. 

Vierailija
64/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia mitä en todellakaan ymmärrä uusissa taloissa:

Miksi se pahviseinäinen vessakoppi pitää rakentaa ihan keittiön ja olohuoneen viereen? Mielestäni vessan tulee olla yksityinen ja rauhallinen paikka. Ajatelkaapa vaikka vierailijoita.

Toinen juttu on lasiseinät saunan ja pesuhuoneen välillä. Kiva siinä sitten katsella kun kylään kutsuttu sukulainen peseytyy. Lisäksi vessanpönttö samassa tilassa suihkun kanssa. Joo, on se siinä ihan käytännöllinen mutta ei mikään spa-elämys, ja jälleen ajatellen vierailijoitakin.. Kiva järjestää saunailta ja joku päättää vääntää siinä pöntöllä tarpeensa.

Kolmas juttu on ahtaat autokatokset tai autotallit. Oikeasti, maksaako niin paljon tehdä edes metrin leveämpi että saisi auton ovet kunnolla auki?

Vierailija
65/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pahviseinäinen vessakoppi pitää rakentaa ihan keittiön ja olohuoneen viereen? Mielestäni vessan tulee olla yksityinen ja rauhallinen paikka. Ajatelkaapa vaikka vierailijoita.

Toinen juttu on lasiseinät saunan ja pesuhuoneen välillä. Kiva siinä sitten katsella kun kylään kutsuttu sukulainen peseytyy. Lisäksi vessanpönttö samassa tilassa suihkun kanssa. Joo, on se siinä ihan käytännöllinen mutta ei mikään spa-elämys, ja jälleen ajatellen vierailijoitakin.. Kiva järjestää saunailta ja joku päättää vääntää siinä pöntöllä tarpeensa.

Kolmas juttu on ahtaat autokatokset tai autotallit. Oikeasti, maksaako niin paljon tehdä edes metrin leveämpi että saisi auton ovet kunnolla auki?

Ja "autotallit" on kaikkialla vain varastoja ruohonleikkureille ja suksille. Ei niihin autoa mahdu.

Vierailija
66/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on varaa kerrostaloasuntoon, missä erillinen wc 

Kyllä se useimmissa alle 4h asunnoissa on suihkun kanssa samassa kopperossa.

Itse en enää ikinä muuta kämppään, missä naapurin kailorus kuuluu niin selvästi, että sanoista saa selvää.

Olen kuullut jopa yläkerran naapurin pierun vessaani hyi.

Vierailija
67/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kailotus

Vierailija
68/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kerrostalossa ole hissiä maantasalta.

Voi täti parkaa kun joutuu joskus kävelemään. 

Vierailija
69/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on varaa kerrostaloasuntoon, missä erillinen wc 

Kyllä se useimmissa alle 4h asunnoissa on suihkun kanssa samassa kopperossa.

Itse en enää ikinä muuta kämppään, missä naapurin kailorus kuuluu niin selvästi, että sanoista saa selvää.

Olen kuullut jopa yläkerran naapurin pierun vessaani hyi.

Ei se määräysten mukaan 100 % invalidille rakennettu kylppäri ole mikään koppero. Usein suurempi kuin makuuhuone. 

Vierailija
70/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa on käytetty sanoja "kompakti" ja tai "teho".

Vierailija
71/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt ihan oikeasti: milloin kukaan on mennyt "vääntämään tarpeita" samaan aikaan kuin joku toinen on suihkussa tai saunassa? Kyllä sivistynyt aikuinen ihminen osaa käydä tarpeilla sillon kun ei ole muita yleisönä. Jos tällaista yleisön edessä vääntämistä siis käy usein, niin kannattaa miettiä missä seurassa aikansa viettää..

Siitä olen samaa mieltä, että ei se pönttö kylppärissä ole kaikkein esteettisin vaihtoehto. Mutta tässä hyvällä suunnittelulla saadaan pohjaratkaisu sellaiseksi, että se pönttö ei näy esimerkiksi sinne saunan puolelle. Ja tosiaan kun kylppärissä on lukko, niin suihkussa saa kyllä käydä ihan rauhassa ilman että toinen tulee pöntölle istumaan samaan aikaan.

Vierailija
72/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhanpäiväinen haaveilu, tyyliin:

"Tällä terassilla aurinko kylpee, valonsäteiden leikkiessä zenmäisessä maisemassa, voit nauttia aamuteesi ihaillen usvaista näköalaa ja nauttia puutarhan tuoksuista"..

Juurikin tuo runoilu on naurettavaa. Mutta ilmeisesti vetoaa joihinkin, koska sitä käytetään.

Sitten jos asunnon pohjapiirroksen kuvaa ei ole, niin se herättää epäilyksen onko asunto epäkäytännöllinen.

Jos on kuvattu koristeita. Minua ei kiinnosta katsella mitään maljakkoa jossa on pystyssä yksi heinä. Tuokin herättää epäilyksen, että asunnossa on jotain vikaa ja siksi yritetään luoda tietynlaista mielikuvaa räpsimällä kuvia tyylikkäistä koristeista.

Sitten yksi ehdoton red flag on "mukavaa yhteisöllistä asumista". Ei kiitos! Ei kiinnosta olla tekemisissä naapureiden kanssa.

Jos ilmoituksessa luetellaan lähellä olevat päiväkodit, koulut ym. lapsiin liittyvät, niin se on myös ei kiitos -osastoa. Tuo kertoo siitä, että alueella asuu erittäin paljon lapsiperheitä. Minulle tuo on yhtä kuin ärsyttävää meteliä.

Yksi asia mitä toivoisin enemmän ilmoituksiin on mihin ilmansuuntiin on ikkunat ja parveke. Karttelisin lännen- ja etelänpuoleisia asuntoja, koska nuo on kesäisin järkyttävän kuumia. Oma asunto on itään päin ja kesäisin aivan täydellinen, koska tämä ei ole mikään pätsi.

Vierailija
73/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiinteä kylpyamme suihkun sijaan.

Ja yksi on suihkukaappi. Nuo oli joskus muodissa ja niihin törmää välillä vieläkin. Kamala pitää puhtaana eikä sen altakaan pysty siivoamaan. 

Vierailija
74/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkyy koiran tai kissan ruokakuppeja! Olen niin pahasti allerginen, ettei lattialistojen poisto ja niitten alta siivoaminenkaan poista eläinpölyä asunnosta.Ja se haju! Kaksi kivaa kohdetta on jo mennyt tuon vuoksi pieleen, tehtiin jo tarjouskin, mutta onneksi soitin välittäjälle ja hän kertoi iloisesti: -Joo he ovat oikein kissaihmisiä, monta kissaa ollut aina, mutta kiipeilypuu ei näy kuvissa!  Ja toisessa tarjouskohteessa oli näkyvissä ruokakupit. Harmittaa.

Vierailija
75/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauna.

Mua myös ärsyttää, kun useimmissa kerrostaloasunnoissa on sauna. Itse en välitä saunomisesta, niin minulle sauna on vain neliöiden turhaa tuhlaamista. Nykyisessä asunnossani on valitettavasti sauna turhanpanttina. Saunakivien päällä on kerros pölyä.

Vierailija
76/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiinteä kylpyamme suihkun sijaan.

Ja yksi on suihkukaappi. Nuo oli joskus muodissa ja niihin törmää välillä vieläkin. Kamala pitää puhtaana eikä sen altakaan pysty siivoamaan. 

Mutta tosi käytännöllinen kun vesi ei roisku kaikkialle... Paras olisi tietysti jonkinlainen syvennys jossa olisi lasiovi.

Vierailija
77/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauna.

Mua myös ärsyttää, kun useimmissa kerrostaloasunnoissa on sauna. Itse en välitä saunomisesta, niin minulle sauna on vain neliöiden turhaa tuhlaamista. Nykyisessä asunnossani on valitettavasti sauna turhanpanttina. Saunakivien päällä on kerros pölyä.

Ah, kylmä ja sateinen ilma ulkona ja lämmin sauna odottamassa kotona.. Haaveilen vain.

Vierailija
78/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikyltissä nimiä esim. Hassan, Ahmed, Hagert...

Vierailija
79/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampumarata 200m päässä tontin rajasta tämmöinenkin asunto löytyy myytävänä pohjois espoosta, ollut jo noin vuoden päivät myynnissä,Hintaa tiputettu jo yli 300.000€.

Tuttujen kesämökin vastarannalla on ampumarata. Nauti siinä sitten rauhallisista kesäpäivistä. :D

Vierailija
80/88 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuone, jossa sängyn eri puolille on mentävä kahdesta eri oviaukosta.

Onko tuollaista  älyyttömyyttä oikeasti ollut  jossain ?