Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä merkki jostain persoonallisuushäiriöstä vai mistä?

Vierailija
19.10.2024 |

Jos henkilö koko ajan sanoillaan tarttuu kaikkeen mitä teet vihjaillen, että sinussa on aina jokin vika / vajavuus / heikkous. Esimerkkejä: "ai sä käytkin lenkillä vain parina päivänä viikossa, eihän se nyt oo kovin usein", "miksi et ole kertonut vanhemmillesi tuosta asiasta, eikö teillä ole oikein läheiset välit?", "ai sä syöt taas salmiakkia, onkohan sulla sokeririippuvuus heh...", "ai se pyysi sua treffeille, oon jostain kuullut että se pyytelee treffeille ihan kaikkia, on niin epätoivoinen heh..".

Henkilö itse ei harrasta liikuntaa ollenkaan, hänen perhesuhteensa ovat katkenneet, hän on lihava eikä ole koskaan käynyt treffeillä. Toisin sanoen, hän yrittää vähättelemällä vihjailla, että minäkin olen em. asioissa huono kuten hän. Tämä on järjetöntä, koska olen aktiivisesti monenlaista liikuntaa harrastava, hyväkuntoinen hoikka ja minulla on hyvät perhesuhteet. Hän ei siis edes välitä että kommentointinsa on niin läpinäkyvän piikittelevää. Nämä tilanteet ovat absurdeja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia?

Vierailija
2/5 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ilmiö.Vähän sama kuin sanoo kohteliaisuuden ja samantien mitätöi sen loukkauksella tyyliin: "Onpa siisti tukka sulla, kauniisti leikattu. Minä jo ihmettelinkin, että miten kauan sitä hapsottavaa sotkua jaksoit katsella." Äitini puhui noin. Joku sanoi tästä ilmiöstä: Silloinkin kun hän sanoo kohteliaisuuden, hän ei sano sitä.

Tuo aloittajan vähättelevä sohvaperunatuttava on ehkä kateellinen siitä, että teet jotain itsesi hyväksi, kun hän ei saa aikaiseksi mitään. Ilkeänä ja kateellisena sitten vittuilee. Sitähän tuo on.

Luin joskus nuorena eräästä hyvinvointilehdestä ohjeen, jos tuntee kateutta ja haluaa ilkeillä sen pohjalta toiselle: Mieti, mitä voisit tehdä itsesi hyväksi. Käännä se kateus toisinpäin. Ole itsellesi hyvä, äläkä yritä viedä toiselta hyvää oloa. Tämä oli yksi parhaista elämänohjeista, mihin olin silloin törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateutta

Vierailija
4/5 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ap: nä viettäisi aikaa moisen ihmisen seurassa. Jos on pakko, niin pysäytä tilanne vast edes aina kun sanoo jotain ikävää. Kommentoi, että tuo oli ikävästi sanottu.

Vierailija
5/5 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme