Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seulontakutsu mammografiaan

Vierailija
18.10.2024 |

Postissa tuli kutsu mammografiaan. Aika ei minulle sovi, joten yritin vaihtaa sitä netissä. Hämmästys oli suuri, kun vapaita aikoja oli todella vähän. Ei löytynyt ainuttakaan, joka olisi minulle sopinut. Puhelinpalvelu on tältä päivältä jo kiinni, joten täytyy soitella sinne ensi viikolla. 

Lähinnä sitä mietin, että nämä ajat yleensäkin näin huonosti vaihdettavissa? Kuitenkin kyseessä on tärkeä tutkimus, johon mielelläni menisin. 

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koita nyt kuitenkin sieltä netistä itse kytätä peruutusaikoja, koska tässä on koko viikonloppu välissä, joten jos puhelinpalveluun soitat maanantaina, niin sitten on taas mennyt parhaat ajat. Viikonloppunahan ihmiset alkaa kalenteritaan katsoa ja sumplia ja miettiä että milloin ehtisi ja silloin niitä perutaan.

On niin hankalaa tuo elämästä selviäminen.

Vierailija
22/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkialla, esim. K:n kaupungilla.

Ei siis voi käydä työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että voisiko vaihtoehtona näissä tutkimuksissa olla se, että vain ilmoitetaan, että olet tutkimukseen oikeutettu ja ole hyvä, varaa aikasi osoitteessa se ja se.

Siis ei annettaisi valmiita aikoja, joita sitten jää käyttämättä ja vaihtamatta.

Vierailija
24/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis missään nimessä tarkoittanut, että minun tutkimukseni olisi tärkeämpi kuin jonkun muun tai muutenkaan vaadi mitään erityisjärjestelyjä. Kutsu tuli tänään ja yritin heti vaihtaa aikaa, mutta siellä oli ylipäätänsä tosi vähän vaihtoehtoja. Työnantaja on kieltänyt menemästä työpäivän aikana. 

sähän voit kyttäillä sitä parin tunnin välein. Eihän se tarvitse kuin yhden peruutuksen, joka sulle sopii, niin voila.

mulaa täällä on esim. lauantaisin aikoja, joka hyvin käy mulle. Ainakin viimeksi vaihdoin lauantaille johkin 14.40 aikaan.

täällä myös oli niin että saiko kerran vai 2 vaihtaa, ja jos ei sittenkään sopinut, niin sitten vaihto vain puhelinsoitolla.

Vierailija
25/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis missään nimessä tarkoittanut, että minun tutkimukseni olisi tärkeämpi kuin jonkun muun tai muutenkaan vaadi mitään erityisjärjestelyjä. Kutsu tuli tänään ja yritin heti vaihtaa aikaa, mutta siellä oli ylipäätänsä tosi vähän vaihtoehtoja. Työnantaja on kieltänyt menemästä työpäivän aikana. 

Kysehän ei ole mistään kiireellisestä asiasta. Itse olen suosiolla varannut esimerkiksi lomapäivälle vaikka pidemmän ajan päähän. Miksi sinun pitäisi päästä heti? Lähete lienee voimassa varsin pitkään. Minä taisin käydä papaseulassa vasta kuukausien päästä siitä, kun sain kutsun. 

Vierailija
26/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissithän voi myös leikata pois ennaltaehkäisevästi jolloin ei tarvitse aikoja varailla.

Tai jos on jo korkeammassa iässä niin voi jättää sikseen ja antaa syövän tulla jos kuitenkin luultavammin kuolee johonkin muuhun kuin siihen rintasyöpään. Tai jos on esimerkiksi lähiöpaarin tyrkky jolle tulee kirroosi ennenkuin syöpä ehtii tulla.

Vierailija
27/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle kommentoijalle, että olet oikeassa ettei kyseessä ole kiireellinen asia. Mutta kun niitä aikoja ei ole varattavissa sinne pidemmän ajan päähän, jolloin olisi ollut helppo järjestää lomapäivä. Aikoja ei ole lainkaan joulukuun alun jälkeen. Työnantajan linjaus on ettei mennä työajalla ja päivätyö 8-16. 

Vierailija
28/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkialla, esim. K:n kaupungilla.

No savolaiset nyt tietää. Eivät varmaan edes tiedä mitä mammografia on. Tai syöpä. Luulevat että liittyy lähinnä jotenkin kalakukkoon.

Vierailija
29/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisille kutsu tulee? Saanko enää 67- tai 68-vuotiaana? 70-v?

Vierailija
30/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän että seulonnoissa voi käydä työaikana.

Missähän työehtosopimuksessa sanotaan, että voi käydä työaikana?

Vierailija
31/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo seulonta ei liity työnantajaan millään tavalla. Eikä hän voi sitä kieltää. Siitä on mustaa valkoisella.

Vierailija
32/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ouhelinoalvelusta uuden ajan kun tuli lappu, etten ollut käyttänyt varattua aikaa. 

Vierailija
33/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle kommentoijalle, että olet oikeassa ettei kyseessä ole kiireellinen asia. Mutta kun niitä aikoja ei ole varattavissa sinne pidemmän ajan päähän, jolloin olisi ollut helppo järjestää lomapäivä. Aikoja ei ole lainkaan joulukuun alun jälkeen. Työnantajan linjaus on ettei mennä työajalla ja päivätyö 8-16. 

Vapaita aikoja tulee tarjolle myöhemmin. Eivät avaa kerralla koko kalenteria.

Vinkki: varaa aika ja aamulla ilmoitat töihin olevasi sairas, pidät rokulia ja käyt mammossa. Problem solved.

Vierailija
34/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko noin aggressiivisia. Henkilöllä voi olla sellainen työ ettei noin vain saa vapaata. 

No sitten soittaa sinne maanantaina ja kertoo ettei pääse silloin ja ehdottaa omat mahdolliset ajat. Jos ei tänä vuonna pääse, niin sitten ensi vuonna 

Vierailija
35/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän että seulonnoissa voi käydä työaikana.

Missähän työehtosopimuksessa sanotaan, että voi käydä työaikana?

Ei siihen mitän tessä tarvii, jos työnantaja sen sallii

Vierailija
36/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin toimii aivan päin peetä. Tuli mammografia-aika, otin sitä varten töistä vapaata aamupäiväksi ja menin sinne 40 km päähän tutkimukseen. Odotin tunnin, ei mitään tapahdu. Sitten meni puoli tuntia, ennen kuin sain numerosta jonkun kiinni ja selvisi että aika on peruttu. Kuulemma eivät saaneet ilmoitettua minulle asiasta, koska eivät tienneet puhelinnumeroani.

Jännä juttu vaan että tutkimukset hoitaa täällä Terveystalo, jonka asiakas olen sekä työterveyden kautta että yksityisesti. Numero olisi kyllä ollut jos olisivat tiedoistani viitsineet katsoa.

Tuli sitten 80 km turhaa ajoa ja usean tunnin palkanmenetys tämän takia..

Vierailija
37/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin sairaslomaa seulontaan varatulle päivälle, jos noin vaikeaa on työnantajan joustaa. 

Vierailija
38/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko noin aggressiivisia. Henkilöllä voi olla sellainen työ ettei noin vain saa vapaata. 

Aivan. Itsellä oli joskus matkaa 50 km, olisi pitänyt mennä bussilla ja junalla joten siihen olisi tuhrautunut ihan koko työpäivä , eikä töistä olisi edes päässyt lähtemään työn luonteen vuoksi. Joten kun tarpeeksi kyttäsi niin löytyi vapaita aikoja ilta-aikaan. Kun viimeksi tuli kutsu niin oli jo viikonloppuaikojakin mahdollisuus varata . Kertaakaan en kuitenkaan jättänyt tuota hienoa etua käyttämättä,ja onneksi ne käynnit olivat myös aina turhia,mutta senhän tiesi vasta jälkikäteen. Tähän mennessä siis. 

Vierailija
39/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaiihdoin verkkosivulla aikaa monta kertaa, kun isäni omaishoitajana tulee jatkuvasti yllätyksiä. Lisänä itselläni hammasproteesien teko, aikoja siirrelty / vaihdeltu jatkuvasti.Verkkosivulla saa vaihtaa aikaa muutaman kerran, sitten täytyy soittaa. Hoitaja oli todella mukava, ymmärtäväinen ja sanoi, että soita myöhemmin, aikoja kyllä löytyy. 

Vierailija
40/86 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisille kutsu tulee? Saanko enää 67- tai 68-vuotiaana? 70-v?

68-v taitaa olla viimeinen kerta rintasyöpä seulontaan ,siis sinä vuonna kun sen täyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän