Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiosta: Jos nyt saadettaisiin laki, jossa naiselle annettaisiin taysi oikeus paattaa haluaako sektion vai alatiesynnytyksen,

Vierailija
16.02.2007 |

niin ettei tarvitsisi kuin vaikka ekassa neuvolassa ruksata jompi kumpi vaihtoehto, niin ettei mitään kysellä, päätös on siinä.

Kumman sinä valitsisit?

Kaikki mukaan!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatie, ilman muuta. Kun kerran ei ole mitään syytä sektioon. Ei kiinnosta hoidella vauvaa ison leikkaushaavan kanssa. Tietysti kaikkea voi sattua, mutta ainakin sektiossa tuo on varma seuraus.

Vierailija
2/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikean alatiesynnytyksen (imukuppi) ja suunnitellun sektion. Jos kyseessä olisi tosiaan eka neuvola niin ruksaisin alatiesynnytyksen, siinä vaiheessa varmaan olisi vielä kyse pelkästään omasta toiveesta. Mutta vauvan kasvun yms. seikkojen mukaan voisin vaihtaa sektioksi myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tarkentava kysymys: onko kiireellinen ja hätäsektio silti mahdollisia vaikka ruksis sen alatie-kohdan?

6

Vierailija
4/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kyllä tarvittaessa tehtäisiin siis.

ap

Vierailija
5/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio vain hätätilanteessa

Vierailija
6/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta täysin kivuttomasti synnyttänyt.

Vierailija
7/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki lapset syntyvät sektiolla niin sektion kohdalle ruksi.

Vierailija
8/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että sektio on niiiin turvallinen ja hyvä tapa saada lapsi maailmaan?

Alatien valitsisin minäkin.

Vierailija
9/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion sen saada lakia tai ei.

Niille jotka repii pelihousunsa, niin minä revin jo omani ekassa synnytyksessä, olisi kiva säilyttää edes jotain pidätyskyvystä ja tunnosta tuolla alapäässä. Rajoittaa vähän turhan paljon elämää jos kakat tulee housuun kahden minuutin sisällä siitä kun alkaa tuntua kakkahätä.

Vierailija
10/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla syntyi ekakin.

Vierailija
11/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin joka raskaudessa että joudun sektioon. Onneksi ei tarvinnut, leikkaus pelottaa ja luonnollisempaa lapselle alateitse.

Vierailija
12/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin todella helpolla verrattuna siskooni, joka joutui synnyttämään sektiolla. Haava ei tahtonut millään parantua.

Vierailija
13/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kiireellisen) sektion kokeneena ottaisin mielelläni uuden sektion, jos mulla ja vauvalla olisi 24h hoitaja seuraavan kuukauden :) Olin aikas kipeä leikkauksen jälkeen ja pitkään vaikka hyvin kai paraninkin... Mutta siis ensisijaisesti alatiesynnytys olisi toiveena.

Vierailija
14/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synnyttänyt alateitsi, ilman kivunlievitystä eikä se edes ollut ihan hirveää, mutta lapsi vahingoittui jotenkin 20min ponnistusvaiheesta ja nyt sillä on asperger.

Vierailija
15/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käyttänyt päihteitä, en tupakkaa, ei ollut infektioita, ei ole sukuhistoriaa. Pakko sen oli siitä johtua.

Vierailija
16/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en halua punnertaa alakertaani sellaiseen kuntoon, että siitä ei olisi muuhun kuin minkin rehuksi.

Vierailija
17/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin pakko-sektioon lantiovirheen takia ykkösen kanssa, ja luultavasti joudun uudestaan, jos lapsen haluan. Elämäni hirvein kokemus, epäinhimillistä, epänaisellista, vaarallista, passiivista, kallista ja lapsellekin antaa huonommat lähtökohdat elämään.

Jos saisin valita niin EI IKINÄ SEKTIOON.

Vierailija
18/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep...

Jos lapsellasi on tosiaan asberger -diagnoosi, niin silloin sinulle on varmasti kerrottu mahdolliset syyt siihen, mistä saattaa johtua (ja mikä sen aiheuttaa). XD

Vierailija
19/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolme alatiesynnytystä takana.

20 min ponnistusta ei ole kamalan pitkä aika, esikoistani ponnistin kaksi tuntia ennen kuin imukupilla otettiin ulos.

Vierailija
20/26 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt alateitse, ja tuolloin olin sellaisessa tilanteessa, että olisin saanut valita halutessani sektion. Halusin ehdottomasti kokeilla synnyttää alateitse, ja hyvä niin. Kaikki sujui hyvin! :)

Nyt odotan toista, ja toivon hartaasti että saisin hänetkin synnyttää alateitse. :)

Mutta niin erilaisia me olemme. Ystäväni nimittäin on nimittäin synnyttänyt kaksi alateitse ja yksi on sektoitu, ja hän pelkää kuollakseen alatiesynnytystä (vaikka niissä ei mitään käynyt). Jos hän taas saisi valita, niin hän olisi valinnut jokaisen kohdalla sektion. (Hän pelkää kuollakseen synnyttämistä, eikäse paha olo katoa edes itse synnytystilanteen jälkeen, vaan hän kokee ne edelleen painajaismaisiana kokemuksina.)

Jokainen nainen olemme siis oma yksilönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme