Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Kela alkaa tarkkailla toimeentuloasiakkaiden rahapelaamista

Vierailija
18.10.2024 |

"Kela alkaa huomioida myös pelaamiseen käytetyt rahat. Aiemmin toimeentulotuen ratkaisuissa on otettu huomioon vain rahapelivoitot, kertoo Kela tiedotteessa. Kun pelaaminen vaikuttaa ongelmalta, Kela tekee huoli-ilmoituksen tai ohjaa muuten asiakkaan avun äärelle."

"Käytännössä ratkaisutyössä huomioidaan asiakkaan pelitililtä voittojen ja panosten erotus. Uudella ohjeistuksella halutaan välttää tilanteet, joissa toimeentulotukiasiakas joutuisi voittojen vuoksi kohtuuttomiin tilanteisiin."

"Tähän asti pienetkin kertavoitot on laskettu tukea vähentäviksi tuloiksi, vaikka asiakas olisi pelannut kaikki voittonsa usein saman tien."

"Uuden ohjeistuksen myötä Kela siirtyy tarkastelemaan voittoja yksittäisten tapahtumien sijaan pidemmällä ajalla."

https://yle.fi/a/74-20118740

Kommentit (327)

Vierailija
1/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia veikkauskortti lanseerattiin että tiedetään mitä kukakin tekee.

Vierailija
2/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tekee Kela huoli-ilmoituksen ja asiakkaan on kai sitten pakko osallistua uudelleenkoulutukseen.

Enää eivät lasuttelukaan riitä nyky-yhteiskunnassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkossa toimeentulotukihakemukseen pitää liittää myös Veikkauksen pelitilin tiedot? Mistä ne muuten tietäisi voittorahoista, jos rahoja ei siirrä omalle tilille.

Vierailija
4/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossakin tt-massit käteisenä ulos ja kaikki rahapelaaminen käteismaksulla duunissa käyvän kaverin pelitilin kautta.

Vierailija
5/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän takia veikkauskortti lanseerattiin että tiedetään mitä kukakin tekee.

Juuri sen takia. Nyt enää arvotaan tekeekö huoli-ilmon Veikkaus vai Kela...

Vierailija
6/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossakin tt-massit käteisenä ulos ja kaikki rahapelaaminen käteismaksulla duunissa käyvän kaverin pelitilin kautta.

...kaveri nostaa voitot tilitään seinästä mulle kässinä lapaan.

Kela ei tiedä hevinuittua mun käteisvaroista.

Ja tuet rullaa niin kuin aina.

Vierailija
7/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolenpidoksi naamioitua vallankäyttöä. 

Vierailija
8/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole hyvä juttu. Ennen sait satasen voittoa vaikka olit pelannut satasella ja se vähennettiin toimeentulotuesta. Jos taas olet ongelmapelaaja niin saat ongelmaasi apua.

Vierailija
9/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi sitten ruokaostokset syyniin kauppojen kanssa yhteistyössä? Ja Kela tekee sitten huoli-ilmoituksen jos on ostettu liikaa herkkuja tai alkoholia? :D

Vierailija
10/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itsekin tt-tukea ja tuo on vain hyvä. Ihan älytöntä että tuilla voi rahapelata, typerämpää touhua ei olekaan. Yhtä hyvin voisi polttaa ne tukirahansa jos saisi ne käteisenä.

Vierailija
11/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole hyvä juttu. Ennen sait satasen voittoa vaikka olit pelannut satasella ja se vähennettiin toimeentulotuesta. Jos taas olet ongelmapelaaja niin saat ongelmaasi apua.

Apua vaikka väkisin.

Vierailija
12/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän riittää auttajia näille kaikille avun ja tuen tarpeisille? Tarvitaanko enää muita ammatteja kuin sosiaalityöntekijä?

Vierailija
13/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. 

Vierailija
14/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän riittää auttajia näille kaikille avun ja tuen tarpeisille? Tarvitaanko enää muita ammatteja kuin sosiaalityöntekijä?

Jatkossa varmat duunit on niillä, jotka tekee ja fiksaa tietotekniikkaan liittyviä asioita ja sitten niillä, jotka korjaa hajonneita ihmisiä eri muodoissaan.

Siis nuori. Opiskele it ja sote alan tutkinnot, niin voit tehdä mitä haluat.

Vierailija
15/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö kela myös huoli-ilmoituksen jos joutuu lopettamaan lottoamisen kun toimeentulotuen leikkaus vei viimeisetkin ylimäärät?

Vierailija
16/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi sitten ruokaostokset syyniin kauppojen kanssa yhteistyössä? Ja Kela tekee sitten huoli-ilmoituksen jos on ostettu liikaa herkkuja tai alkoholia? :D

joo-o. Minä ostan ns herkkuja, koska tarviin energiaa, edes jostain. Ei ole ruokahalua ja olen n 2 kilon päässä alipainon rajalla, tarvin energiaa, jostain.

Vierailija
17/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tosiaan tarkkailuun menee alko-ostokset? Helppoa se olisi jo nyt ja automaattinen huoli-ilmo lähtee, kun riskiraja ylittyy...

Vierailija
18/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo-o. Minä ostan ns herkkuja, koska tarviin energiaa, edes jostain. Ei ole ruokahalua ja olen n 2 kilon päässä alipainon rajalla, tarvin energiaa, jostain.

Juo viinaa.

Vierailija
19/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jatkossa toimeentulotukihakemukseen pitää liittää myös Veikkauksen pelitilin tiedot? Mistä ne muuten tietäisi voittorahoista, jos rahoja ei siirrä omalle tilille.

Voitoilla niin väliä mutta kun urpot pelaa kaikki rahansa...

Vierailija
20/327 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dulla pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän