Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erottiin, ei edes ehditty muuttaa erilleen, kun mies esitellyt sukulaisille ja lapsille uuden puolisonsa

Vierailija
18.10.2024 |

Eroa haluttiin molemmat, eli ei mitään dramatiikkaa sen osalta. Mutta edes uutta asuntoa emme kerinneet hommata kun uusi suhde on jo esitelty lapsille. Vaikuttaa siltä että suhde ei ole enää tuore vaan on jatkunut tietämättäni ties kuinka pitkään. Onko tämä yleistäkin?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä miesten toimintaa. 

Vierailija
42/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun mies haluaa erota, on uusi jo katsottuna valmiiksi. AINA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tollo mies, niin on tollo se uusi nainenkin. Hänkin olisi voinut sanoa, että odotellaan nyt vielä vähän ja katsotaan, miten suhde lähtee kehittymään, ennen kuin mennään kertomaan asiasta lapsille. Olettaen, että tuore suhde.

Mun mies oli tapaillut jo kuukausia, lähemmäs vuoden, uutta naista ennen kuin sai kakistettua että haluaa eron ja muuttaa pois. 

Lapset eivät ehtineet tästä järkytyksestä tointua, kun jo piti marssittaa se uusi nainen pramille. Eli nämä kaksi olivat jo vakiinnuttaneet suhteensa ja erokin oli pitkäaikaisen mietinnän tulos, mutta lapset olivat edelleen shokissa isän poismuutosta ja vanhempien erosta, kun uusi puoliso esiteltiin. 

Olin aivan raivona, että lapsille ei annettu aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen, kun jo marssitettiin eteen uusi ylläri.

Meillä tismalleen sama! Kaiken huippuna oli että lapset oli jo tienneet miehen salasuhteesta ja kipuilleet asian kanssa ja sitten sen kanssa piti samantien alkaa elää. Olin myös todella raivona ja samalla todella onnellinen kun viimein pääsin eroon miehestä

Vierailija
44/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli jo uusi siinä vaiheessa kun eksä muutti pois, asuttiinhan yhdessä vielä puoli vuotta eron jälkeen jotta löysi hyvän asunnon ja lapsien kannalta riittävän läheltä eikä ero mitenkään yllärinä tullut, eli menohaluja oli. En kuitenkaan lapsille esitellyt kun lähes vuoden päästä tapaamisesta. Miksi olisin? Totuteltiin vasta elämään kolmestaan perheenä ja toisaalta halusin rauhassa tutustua kunppaniini, oli rennompaa tapailla kaksin. 

Kertoo kyllä karua kuvaa eksäsi empaattisuudesta ja kypsyydestä, että heti pitää julkistaa lapsille uusi nainen. Ei kukaan ole luostariin pakottamassa, kunhan vain ajateltaisiin hieman omaa napaa pidemmälle ja sitä, paljonko lapsilla on jo pelkässä erossa sulateltavaa! Ehtii kyllä esitellä sittenkin, kun erosurut on muillakin kunnolla ohi. 

Vierailija
45/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun mies haluaa erota, on uusi jo katsottuna valmiiksi. AINA. 

Katsokoon valmiiksi, mutta älköön hieroko lasten naamaan sitä kipua mitä se heille aiheuttaa

Vierailija
46/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi ottaa myös vastuun ja miettiä mitä tein väärin että päädyttikn eroon

Ei tässä puhuta erosta itsestään vaan siitä kuinka uusi puoliso tuodaan julkisesti kuvioihin ennen kuin edes muutettu erilleen!

Se on joku joka syyttää aina naisia..

Vierailija
47/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi ottaa myös vastuun ja miettiä mitä tein väärin että päädyttikn eroon

-pointti ei ole se, etteikö ero ole se juuri sopiva ratkaisu tässä. Pointti on se, että lapset kärsivät tuollaisesta tilanteesta, että sinne viedään niin sanottu äitipuoli liian nopeasti. Lapsille se oma äiti, on juurikin se kaikkein tärkein.

-ja ihan onnellinen olen AP:n puolesta, että hän on tuollaisesta ääliöstä irrottautunut kuin se mies on- ei ole selvästikään mitään tunneälyä, koska toimii tuolla lailla lapsiaan kohtaan. Ja toimii myös väärin vaimoaan kohtaan. 

-en tiedä onko tuollainen raukkamaisuus yleistä, mutta epäasiallista se on. En arvosta tippaakaan. Enkä yhtään itkisi tuollaisen äijän perään-ei ole mikään lottovoitto. Lottovoitto on näköjään tuo, että pääset siitä eroon. Ihan kamalaa käyttäytymistä. Ihmiset ovat hänelle näköjään vain pelinappuloita.

Vierailija
48/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeessä sinä tuollaista päättelet? Jos Aapeen mies on ääliö, niin ei se tarkoita sitä, että muut miehet olisivat ääliöitä. Ihan fiksuja on myös.

Vierailija
49/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meilläkin tapahtui. Eksä esitteli uuden ns kaverinsa lapsille viikko sen jälkeen, kun olimme allekirjoittaneet eropaperit. Asuimme tietenkin vielä saman katon alle. Vanhemmillekin sanoivat, ettei erossa ole kolmatta osapuolta. Kummasti kaveri muutti saman katon alle samana päivänä, kun ero astui voimaan.

Vierailija
50/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tyyppinen tilanne oli aikoinaan meilläkin. Uusi muutti eksän kanssa sisään suunnilleen samaan aikaan muuttolaatikoiden kanssa ja ehtiköhän lapset käydä eksän uudessa kodissa kerran vai kaksi, kun tämä uusi puoliso sitten esiteltiin heille ja käskettiin olla kertomatta äidille kotona, koska se on vielä salaisuus!

Olin ihan, että "wtf", kun lapset kertoi mulle. En siis siitä, että oli uusi puoliso, koska ero oli toivottu ja arvasin, että jälleen on jo uusi, koska pettämistä oli ollut pitkin liittoa, vaan siitä, että kehtasivat kieltää lapsia kertomasta, kun on salaisuus, josta äiti ei saa vielä kuulla.

Kyse kuitenkin nelikymppisistä ihmisistä. Eksältäni olisin tällaista voinut odottaakin, mutta että se uusi puolisokin meni tällaiseen mukaan. Meni luotto tyyppiin ennen kuin olin edes tavannut häntä. Sama linja on jatkunut myöhemminkin eli tässä tapauksessa ovat täysi match toisilleen, mitä tulee vääriin toimintamalleihin lasten kanssa. Sama "älkää kertoko kotona" on jatkunut nyt vuosia.

Mullekaan ei voi kertoa juuri mistään totuutta. Olen jo oppinut, että jos mulle sanotaan esim. ollaan ostamassa valkoista autoa, niin he aivan varmasti ovat oikeasti ostamassa mustaa. Jos he sanovat etsivänsä asuntoa kaupungin pohjoispuolelta, niin tosiasiassa sitä etsitään eteläpuolelta jne. En ymmärrä tätä lainkaan, mutta eihän mun tarvitsekaan. Kai se tuo heille jotain jotain iloa elämään. 

Vierailija
51/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää onko vanha vai tuore suhde, mutta onpa mautonta ja noloa tuollainen.

Vierailija
52/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ikinä eroa tyhjänpäälle silloin kun ovat itse lähdössä suhteesta joko yksin tai yhteisellä päätöksellä. Ennen kuin joku sanoo eronneensa, niin sellainen on niin merkitsemätön poikkeus tilastoissa ettei sillä ole vaikuttavuutta väitteeseen.

Näinhän se on, mutta miten se liittyy tähän tilanteeseen?

Vierailija
53/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman tyyppinen tilanne oli aikoinaan meilläkin. Uusi muutti eksän kanssa sisään suunnilleen samaan aikaan muuttolaatikoiden kanssa ja ehtiköhän lapset käydä eksän uudessa kodissa kerran vai kaksi, kun tämä uusi puoliso sitten esiteltiin heille ja käskettiin olla kertomatta äidille kotona, koska se on vielä salaisuus!

Olin ihan, että "wtf", kun lapset kertoi mulle. En siis siitä, että oli uusi puoliso, koska ero oli toivottu ja arvasin, että jälleen on jo uusi, koska pettämistä oli ollut pitkin liittoa, vaan siitä, että kehtasivat kieltää lapsia kertomasta, kun on salaisuus, josta äiti ei saa vielä kuulla.

Kyse kuitenkin nelikymppisistä ihmisistä. Eksältäni olisin tällaista voinut odottaakin, mutta että se uusi puolisokin meni tällaiseen mukaan. Meni luotto tyyppiin ennen kuin olin edes tavannut häntä. Sama linja on jatkunut myöhemminkin eli tässä tapauksessa ovat täysi match toisilleen, mitä tulee vääriin toimintamallei

Voi surku! Hyvä lasten yrittää opetella elämää, kun kotona toinen vanhempi erikseen kannustaa valehtelemaan. Ja miten kiva olla heidän tuossa ristitulessa, että väistämättä pettää toisen vanhemman. 

Toisaalta omien vanhempieni idioottimaisen eron keskellä eläneenä voin lohduttaa, että siitäkin voi selvitä. Aikuisena en enää kummallekaan ole edes vihainen, mutta en malliakaan ottaisi. 

Vierailija
54/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samnalainen aloitus oli ehkä viime viikolla. Joko tämä on tosi yleistä, että mies heti eron jälkeen hankkii uuden muijan tai sitten sama tyyppi laittaa ina saman aloituksen.

Vierailija
55/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi se mies voinut vähän pidempään odotella, ennenkuin alkaa uutta kumppaniaan lapsilleen esittelemään. Kai hänellä jokin syy kiirehtimiseen, painostaisiko uusi kumppani kenties.

Vierailija
56/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todellinen idiootti kun on ottanut tuollaisen pässin miehekseen.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
57/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulee niin miehistä kuin naisista, jotka vaihtavat suhdetta lennosta. Toinen tulee kotiin ja päivän aikana on asunnosta puolet tavaraoista kadonut ja pöydällä lappu kertomassa uudesta osoistteesta. Ei yhtään hyväksyttävämpää riippumatta tekijän sukupuolesta.

Minä aina mietin sitä uutta naista/miestä. Kuka uskaltaa ruveta suhteeseen tuollaisen tuuliviirin kanssa? Että lennosta vaihtaa kukasta kukkaan. Eikös tuo mene kategoriaan "Major red flag"? 

Järki- ihminen on eron jälkeen jonkin aikaa itsekseen, että tutustuu taas siihen Kuka Minä Olen Yksinäni, Kun Kukaan Ei Näe -itseensä. Siis oikeaan itseensä. 

Mutta sitähän nämä pelkäävät enemmän kuin mitään muuta, että joutuisivat kohtaamaan oman itsensä. Hirmuinen mörkö se tietysti meillä useimmilla onkin, että ymmärrettävä pelko. 

Vierailija
58/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ties mones sadas sama vuodatus. Kerrataan nyt vielä, miestä kiinnostaa lapset, sen 10 min kun niitä tehdään. Sen jälkeen vähemmän. Ja kun pääsee uuden naisen iholle, on miehen mielestä aivan yksi hailee mitä jotkut pennut siitä ajattelevat, vaikka omia ovatkin.

Koittaakaa nyt ymmärtää tämä.

Vierailija
59/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit nalkuttanut vähemmän ja imeskellyt munaa enemmmän.

En minä halua enää olla hänen kanssa. Mutta lapsille saman tien uuden naisen esittely tuntuu kyllä uskomattomalta.

Voivoi. Jos nainen hakee ja haluaa yksin eroa, niin yleensä miehellä ei ole uutta naista. Jos molemmat tai mies yksin haluaa eron, niin yleensä miehellä on jo uusi nainen. Ero on ero, se tuntuu jääneen monelta naiselta tajuamatta, kun eroa hakevat.  

Vierailija
60/110 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeessä sinä tuollaista päättelet? Jos Aapeen mies on ääliö, niin ei se tarkoita sitä, että muut miehet olisivat ääliöitä. Ihan fiksuja on myös.

Niinpä, on paljon sellaisiakin miehiä, joista ei tarvitse erota -ja jotka eivät tahdo erota. Puolet avioliitoista kestää edelleen hautaan saakka.