Lämmintä jouluruokaa...
Joulua jo ajattelen. Meille tulee taas jouluvieraita syömään aattona, mikä on erittäin mieluisaa kyllä. Mutta ongelma on mulla aina ollut se, että miten sen pöytään laitetun ruuan saa pysymään lämpimänä. Meillä vielä pari vierasta tulee eri aikaan, koska tekevät aattonakin töitä.
On aika pienet tilatkin, mutta toki tällle joukolle riittävät. Mutta kun niitten ruokien pitäisi myös pysyä lämpiminä, ei ole kivaa niitä kaiken aikaa olla laittamassa jonnekin uuniin välillä jne. Olen huomannut, että jo toista kertaa ruokia hakiessa ne on jo liikaa jäähtyneet. Onko sellaisia kotikäyttöisiä lämpölevyjä olemassa? En ole missään nähnyt.
Olen kyllä hommannut pari sellaista termoskulhoa, mutta niissäkin on sitten koko ajan pidettävä kantta päällä ja kaikki ei ole osanneet sitä kantta edes avata, kun siinä on oma lukituksensa. Vähän kurjaa, olisi kiva jos kaikki toimisi hyvin. En tykkäisi pitää ruokia missään liedellä, olisi kiva kun ne kaikki olisi yhdellä pöydällä.
Miten muut on ratkaisseet asian, vai onko tämä vain minun ongelmani?
Kommentit (6)
Kun ne laatikot paistaa kunnon vuokassa uunissa, ja laittaa suoraan uunista tarjolle, niin kyllä ne santsikierroksen minusta ovat pysyneet lämpimänä. Toki jos porukka tulaa vaikka parin tunnin päästä, niin silloin joutuu lämmittämään uudelleen. Tai laittaa vuokiin foliota päälle ja pienellä lämmöllä uuniin jättää ensimmäisten syöjien jälkeen
Me laitetaan lämpöiset ruuat lämmitettyjen pizzakivien päälle. Kivet lämmitetty johonkin 80-90 asteeseen.
Kyllä niitä lämpölevyjä on, alkaen ihan pienestä yhden kattilanpohjan kokoisesta aina isompiin. Lähde nyt kauppoihin vertailemaan ja osta.
Haudutuspata voisi olla kätevä, niissä on usein lämpinäpito-toiminto.