Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinun kirjahyllystäsi löytyy?

Vierailija
17.10.2024 |

Kirjahylly kertoo omistajastaan paljon. 

Ap:n kirjahylly on aika pieni, mutta sieltä löytyy joitain klassikoita ja uudempaakin kaunokirjallisuutta Suomesta ja maailmalta. 

Mainittakoon Seitsemän veljestä, joka löytynee hyvinkin monesta suomalaisesta kirjahyllystä.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei löydy edes kirjahyllyä.

Omistan yhden laatikon josta löytyy kasa käyttöohjeita, MAOL -taulukot, ja suomi-englanti sanakirja. Nykyään tietotekniikkaa tulee käytettyä niin paljon että varmaan pitäisi MAOL -taulukoita lukuunottamatta heittää sen laatikon sisältö roskiin.

Luen kyllä kirjoja, mutta omistan tabletin ja nykyään luen kaiken englanninkielisinä e-kirjoina.

Vierailija
42/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyistäni löytyy klassikkoja, lasten- ja nuortenkirjoja (omiani lapsuudesta, klassikkoja, tietokirjoja, joulukirjoja), muutama runokirja. Paljon tietokirjoja, joissa on aiheena mm. historia, arkeologia, tähtitiede, luonto, psykologia. Joitakin mangoja ja keittokirjoja. Aika paljon nuottikirjoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kokoelma vanhoja keittokirjoja, ehkä jotkut lähelle100 vuotta vanhoja. Joskus luen pula-ajan keittokirjaa ja häpeän ruuasta valittamistani.

Lapsille tehtiin karkkeja porkkanasiivuista liottamalla niitä sakariinivedessä. (makeutusaine)

Vierailija
44/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu, vaikka ateisti olenkin. Tuntematon sotilas ja Sotaromaani. Ylpeys ja ennakkoluulo, Järki ja tunteet. Sinuhe egyptiläinen, Sormusten herra-trilogia, Hobitti ja Silmarillion. Siilo-kirjat, Nälkäpeli- sarja. 4 ekaa Harry Potteria. Linnunradan liftarin käsikirja- trilogian kaikki viisi osaa. Kaksi Kalevalaa. Nurmijärven seurakunnan ja Helsingin sataman historiikit. Lukion fysiikkaa ja saksan ekan kurssin kirja. Espanjan sanakirja. Miekk'ojan Metallioppi. 300 Aku Ankan taskukirjaa, 25 vuosikertaa Aku Ankkoja. Ozzy Osbournen kirja. Elviksen ja James Deanin elämänkerrat. Discworld-sarjaa viroksi ja ruotsiksi. Säätiö- kirjat englanniksi. Tohtori Sykerö- kirja. Noin 17 puutarha- ja kasvikirjaa. 4 sieniopasta, yksi lintukirja.

Se oli eka kirjahylly. Neljä vielä jäljellä, ja yksi arkku.

Vierailija
45/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokirjoja. Hömppää ei kannata omaksi ostaa vaan lainata. Tietokirjat usein säilyttää arvonsa.

Vierailija
46/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin ehkä tihat kirjaa jäljellä, eron jälkeen piti hävittää suuri osa.

Vielä löytyy hyllystä Waltaria, Kiveä, Sillanpäätä, muutama Steinbeck ja Hemingway. Paljon satuja, Harry Potterit, aivot narikkaan-hömppää. Ei self helpiä, en jaksa lukea sitä  eikä kauhua, en uskalla lukea 😊

Vierailija
47/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru Sormusten herrasta Tolkienin kertomana ja Harry Potter velhouksineen.

Siksi pukeudunkin nykyään kuin noita tai velho ja elän täysin irrallaan reaalimaailmasta.

Totta puhuakseni alan olemaan valmista kauraa psykiatriselle osastolle.

Vierailija
48/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taru Sormusten herrasta Tolkienin kertomana ja Harry Potter velhouksineen.

Siksi pukeudunkin nykyään kuin noita tai velho ja elän täysin irrallaan reaalimaailmasta.

Totta puhuakseni alan olemaan valmista kauraa psykiatriselle osastolle.

Harrastatko larppaamista?

Vierailija
49/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20,4 hyllymetriä romaaneja, tietokirjallisuutta ja runoja.

Vierailija
50/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on seitsemän kirjahyllyä, niissä todellakin on kirjoja. Hyvin monenlaista kirjallisuutta.

👍 M50

Vierailija
51/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy paljon kirjoja aika lailla laidasta laitaan.

Paljon no norjankielistä, lähinnä kaunokrjallisuutta mutta myös toisen maailmansodan aikaisesta Saksan miehityksestä kertovaa.

Suomenkileistä kaunokirjallisuutta paljon, sekä viime aikoina olen kiinnostunut myös Stalinin ajan Neuvostolitosta, suomalaisista Gulakin leireillä ja pakkosiirroissa N-litossa jne.  Valtavan paljon sanut tietoa ja ymmärrän lajemmin sitä mitä siellä tapahtuu nyt. 

Luen paljon ja hankin kirjoja itselleni. Pidän tärkeänä tietää ja ymmärtää.

Olen nainen  39 vuotta. Asun Norjassa.

Vierailija
52/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen paljon animea ja pukeudun kissan asuun.

Vierailija
53/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin kirjoja. Yksi taso musiikkia ja elokuvia, päällä jokunen matkamuisto ja urheilupalkinto.

Vierailija
54/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuottikirjoja enimmäkseen, new age -kirjallisuutta, fantasiaa ja esimerkiksi Suomen kansan muinaisia loitsurunoja, sekä taidekirjoja ja psykologiaa.

Vierailija
55/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statuskirjoja.

Vierailija
56/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen paljon animea ja pukeudun kissan asuun.

Vierailija
57/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuselvityskirjoja ja valokuca-albumeja.

Kirjat voi lainata kirjastosta. Joku 7 veljestä, ihan turhaa, jonkun mt-potilaan hourailuja.

Vierailija
58/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo kirjahyllyä.

Vierailija
59/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyssäni on lukemattomia kirjoja. Mutta näyttää kultturellilta.

Vierailija
60/102 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vastoittain yksiöön ja tarvitsemani kirjat ovat muuttolaatikoissa komeina korkeina pylväinä nurkassa. No, kirjahyllyt myin entiseen asuntoon muuttaneelle ulkomaalaiselle opiskelijalle samoin kun kirjoituspöydän ja tuolin. Suurin osa kirjoista on kumminkin mökillä missä taitaa olla viisi Lundia hyllykköä täpötäynnä. Luoja tietää, mitä niiden kanssa pitäisi tehdä. Paljon olen jo jakanut lapsilleni, mutta se on vain näkyisää.

.Nykyisin esimerkiksi BookBeat  tarjoaa  sähköisiä teoksia kuukausihintaan, joten alle 20 eurolla saa luettua sadassa tunnissa monta monen kirjaa. Yhdestä tavasta ei vain tahdo päästä eroon, on saatava hankittua joululahjoiksi perheenjäsenille kirja, mutta nykyisin yritän pitää silmät ja korvat auki ja hankkia vain sellaista mikä heitä miellyttää. Itse sain ensimmäisen kirjani jouluna nelivuotiaana ja siitä sitä on sitten kirjavuorta kasvatettu vuosikymmeniä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi