Kaukaisin paikka johon olet matkustanut?
Kommentit (96)
Kaukaisin paikka Suomesta sijaitsee eteläisellä Tyynellä valtamerellä, maapallon vastakkaisella puolella (ns. antipodi). Läheisin kuivan maan vierailukohde siitä olisi Uudelle-Seelannille kuuluvat Chathamsaaret. Siinä haaste Vauvajengille.
Vierailija kirjoitti:
Kaukaisin paikka Suomesta sijaitsee eteläisellä Tyynellä valtamerellä, maapallon vastakkaisella puolella (ns. antipodi). Läheisin kuivan maan vierailukohde siitä olisi Uudelle-Seelannille kuuluvat Chathamsaaret. Siinä haaste Vauvajengille.
Pääsiäissaari. Eli läheltä liippaa...
Nyt pääsee pätemään ei juntit
Itselläni Mazatlan, Mexico.
Vierailija kirjoitti:
Punta Arenas ja Uuden-Seelannin Dunedin.
Taitaa olla aika toisella puolen palloa se uusi seelanti
Kerran kuussa olen matkustellut. Joskus Aurinkomatkallakin käynyt.
Mun on varmaan Etelä-Afrikka, oon käynyt siellä 4 kertaa, ja menisin heti jos rahaa olisi.
Uusi-Seelanti. Tämä saarivaltio sijaitsee kaikkein kauimpana Suomesta. Jos katsotaan Suomen vastapiste (antipodi) karttapallosta, antipodi sijaitsee valtameressä Uuden-Seelannin lähellä.
En ole itse seilannut antipodin kohdalta, mutta vierailin Uuden-Seelannin Eteläsaarella ja Pohjoissaarella. Kumpi näistä sijaitsee kauempana Suomesta (lähinnä antipodia)? En tiedä eikä kiinnosta. Joku erakkonörtti-incel voi tehdä laskelmia omassa miesluolassaan ja tulla sitten julistamaan pilkuntarkn vastauksensa tänne vauvapalstalle. :D
Los Angeles. Eteläisin Corpus Christi.
Pääsiäissaarelle. Se on niin pitkällä, että siellä ajatteli niinkin yksinkertaista asiaa, että miten veessä sinne on joku löytänyt joskus erittäin kauan sitten ja sitten rakentanut ne päät sinne. Kun sinne meni, niin koko aika pää raksutti, että miten on mahdollista, että se on löydetty jne jne. Ne ihmiset ei millään lentokoneella lennelly.
Sitten, kun se hollantilainen matkailija purjehti aikoinaan, niin on ukko raapinut hetken päätään.
Oulu. Toiseksi kaukaisin on Tukholma.
Lännessä Chicago, idässä Intia, pohjoisessa Huippuvuoret, etelässä Etiopia.
Tämä oli ihan selkeä kun palloa ja mantereita mietti. Google vahvisti, että Argentiina selkeästi kauempana (Suomesta).