Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+* PERTSAA SYYSNOLLANELOSET *+*

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvauutisia?

Pojalla alko loma.Tarhassa tänää kehittämispäivä ni on jo tänään kotona.

Täytyy puistoon lähteä,pitäs olla grillipäivä joten makkarat mukaa loman alun kunniaks :-)

jatu

Vierailija
2/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin neuvolassa tänään.

Kaikki ok.

jäi vain ihmetyttämään pieni sf mitta,vain 30cm ja viikkoja kuitenkin jo 35 tasan.Koskaan aiemmista ei oo näin pientä mittaa ollut...

Kaivakaa nyt vanhat tai tuoreet kortit esiin ja kertokaa millaisa mittoja teillä ollut ja minkä kokoisia vauvoja!!!iso mitta=iso vauva,pieni mitta=pieni vauva???

Alkaa koko tämän ultran antama painoarvio arveluttaa,vaikkakin vatsa kyllä totaalisen täynnä vauvaa..Anteeksi nyt tämä raskaushöpinä täällä taaperopuolella...

Pojat on olleet koko päivän taas sisällä(5v edelleen yskii ja on kuumeinen,miten pitkään mahtaa jatkua) ja sen kyllä huomaan Aaronin " pahanteosta" .Kokoajan kielletyissä jutuissa.Syyslapsonen on toiminnan mies,jollei ulkoilla tms tekee pahojaan kuin kostaakseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu yksin pinossa,missä muut?

Poika nukkuu,vauvakin toivottavasti pian. Tuossa vieressä nyt paukuttelee ja pudottelee tuttia 20 sekunnin välein.Tutti on kyllä tässä vaiheessa niin ärsyttävä kun ei pysy suussa ja kun ei ole vielä tarpeeksi syvässä unessa niin havahtuu heti kun putoaa.Olen kuitenkin tutin antanut koska muuten sais olla tissi suussa koko ajan:)

Ei vielä uutisia Tiiviiltä?

Ihanaa Enkeli että saatte apua kotipalvelulta.Toivotaan että Nea viihtyy kerhossa.

Mulle pojan 2 tarhapäivää ovat olleet tämän viikon pelastus.Poika on nimittäin välillä niin huonolla tuulella,onneksi eilen tja tänään on mennyt paremmin.Selkeesti on mustasukkainen,vaikka olen ollut tosi paljon pojan kanssa.Kaikki kotihommatkin on niinä päivinä ihan minimissä kun poika on ollut kotona.Olen miettinyt että onko ongelma siinä että yritän jopa liikaa.Lisäksi on aina saanut niin paljon huomiota,aina tehty melkein kaikkea mitä on vaan keksinyt pyytää.No,toivottavasti tasaantuu elo, nyt nämä 2 päivää olleet parempia.Tiedän kyllä että pojan kanssa ei koskaan varmaan tule olemaan " helppoa" ,niin paljon tahtoa hänestä löytyy.

Toivottavasti Leannan perheessä taudit kaikkoaa.

Ihanaa,vauva tais nukahtaa,jos kerkeäis vähän kotikaaosta järjestelemään

Helli,poika ja vauvaneiti 3+vkoa

Vierailija
4/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivii pyysi mua informoimaan palstaa:

Tiiviille synty poika eilen klo 23.15. 3570g ja 51cm, veljen näköä on kuulemma ja kaikki voi hyvin!!

äq

Vierailija
5/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syyspojan loppuvaiheessa taisi sf-mitta olla 31 ja silti poika oli 3935g,eli mun kohdalla pieni mitta ei merkinnyt pientä vauvaa.Nyt tytön kohdalla mitta tais olla 31 tai 32 loppuvaiheessa ja tyttö 3730g.

Helli

Vierailija
6/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sadas kerta ku käyn täällä kurkkimassa joko ois vauvauutisia! No, mulla on kans synnytykset ollu pitkiä ku nälkävuosi, eka 21h ja toka 17h. Ponnistukset vaan on ollu nopeita... Toivottavasti Tiiviillä on kuitenkin jo vauva sylissä ja kaikki hyvin.

Ida oli taas aamulla 2h puistossa, miettisin et onkohan liian pitkä aika noin pienelle, mut jaksaa se kuitenkin kotimatkalla kävellä (ja kiukutella) ja lisäks usein ollaan hetki viel omalla pihalla.

Pitäis siivota ja vähän vaihdella huonekalujen paikkaa, ärsyttää tää liian pieni asunto ku kaikkialla on tavaraa... pitäis mennä kirppikselle myymään , ihan sillä periaatteella et kuhan vaan pääsis tavaroista eroon. Vauvanvaatteet onneks menee kohta lainaan Aaron kummeille, mut Idan vaatekaapista just siivosin kaks muovikassillista pieniä pois, ja ne oli kaikki tyttövaatteita et ei kannata alkaa säilyttelemään.

Ei mulla mitään asiaa ollu, Aaro on nukkunu parina yönä 4h pätkän, jee! Yleensä herra syö 2h välein vähän kerrallaan, nyt on oppinu illalla syömään kunnolla ni ollaan saatu enempi untakin :) Aamulla Aaro nukku yhdeksään ni eikös Ida sit heränny puol 7! En ymmärrä tota neitiä, se nukkuu taas alle 10h vuorokaudessa! Nyt yritän saada sen päiväunille, ku muuten tulee kamala ilta... ja mä haluan katsoa rauhassa ( no niin rauhassa ku kahden lapsen kanssa voi!) Idolsia.

Öttis tais lähteä jo reissuun, mut jälkikäteen vielä et Hyvää matkaa!

Me ehkä ens viikolla lähdetään miehen veljen luo katsomaan heidän uutta kämppää... Katsotaan nyt miten jaksetaan, matkaa on kuitenkin vajaa 200km...

Nyt poistun höpisemästä...

Petra, Ida ja Aaro

Vierailija
7/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muu perhe! Kiva että kaikki sujui hyvin

Helli

Vierailija
8/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

netti ei ole taas toiminut, nyt hetken pelittää ennekun kuumenee liikaa. Mä kipeänä, virusflunssaksi lääkäri tänään sanoi, mikä siis tavallaan hyvä kun imettää ei tarvi antibiootteja syödä, mutta viikon voi kuulemma kestää... eilen olin ihan petin pohjalla koko päivän, tänään jo vähän parempi olo... kurkku kipee ja korviin sattuu. Auts.

siinäpä ne tärkeimmät. Menen kahville ja sit nukkumaan.

tsau.

äq

Vierailija
9/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko perheelle!

Vierailija
10/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmista mitta ollut 32cm, Ida oli 2750g ja Aaro 3040g et pieniä molemmat. Kahdella kaverilla oli molemmilla mitta 36cm, toisen vauva oli 3200g ja toisella 4,5kg...

Vierailija
11/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syykisn selvis,vauva syntynyt!!!!

SUURET ONNITTELUT TIIVI!!!!!!!Vauvantuoksuisia ihania hetkiä!!!!

Vierailija
12/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiiviille perheineen pikku-Prinssistä, ihanaa.

hilu

Vierailija
13/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu. Nealla nousi yöllä kuume, heräs tuhat kertaa. Miniä tanssitin yöllä tunnin, neljän jälkeen nukuin ehkä vartin. Terkkuja vaan Marille toiselta väsyneeltä! Toivon, et ei tuu korvatulehdusta Nekulle, tänään oli kuumeesta huolimatta hyvällä tuulella ja oli ihanaa, et ystävä naapurista oli kylässä. Eilen illalla olin Nekun kanssa siellä kyläilemässä, piristi et sai jutella rauhassa ja Nea leikki itekseen. Kotiin lähtiessä tuntui puristava möykky rinnassa ja kun tulin kotiin, purskahdin itkuun, niin pahalta tuntui kotiin meno. :-( Tuntui, et oikein sellanen ahdistuksen pilvi leijui täällä, et tää on pelkkä vankila, jossa päivät pitkät heilun vaunujen kanssa. Ja sit itketti se, kun tuntui niin kamalalta, et en ollut yhtään ikävöinyt Miniä, päinvastoin tuntui niin kauhean raskaalta tulla kotiin..

Kerppu, mä varmaan vajoisin altaaseen, kun kuntoa ei ollenkaan!

Leanna, sf oli kai 31 viikol 39, Mini oli 2920g..

Tomera, mua kans rasittaa kun N herää tosi ajoissa, lyhentänyt paljon unia.

Ihanaa et on pe, vaikka koko ajan onkin painostava olo. Nyt ei päässä liiku enää mitään. Hyvää viikonloppua kaikille!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
14/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurensuuri onnitteluhalaus tiiviille!!!!

Olin ihan järkyttyny ku tultii puistosta,ei vieläkään ketää pinossa!!!No onneks tuli väkeä sillä aikaa ku laitoin typyn nukkumaa.

Puistossa lapset leikki hienosti keskenään,sisällähän se on kokoaikasta tappelua!Huokaus!!!Typy otti raivarit ennen päikkejä-ei hän menen ku ei veikkakaan..ekaa kertaa alko vääntää vastaan.Onneks äidille ei tee pahaakaan valehdella et kyl veikka menee sitte typyn jälkee ;-))

Mittoja:rv 34 sf 32,5 rv 41 sf 35 typykkä 3625g

rv 35 sf 32 rv 39 sf35 poika 3240g

Piti ihan kortit ettiä,ei ollu aavistustakaan mitoista!

jatu

Vierailija
15/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna: en muista mittoja, mutta muistan, että sf-mitta oli pieni ainakin viimeisellä raskauskerralla. Kolmonen syntyi 3880g ja olisiko mitta pyörinyt samoissa lukemissa kuin sinulla. Oma epäilys, lihakset pettää, vatsa on alempana lantiossa.

Kukkuu

Vierailija
16/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea poikavauvalle, Tiiviille ja koko perheelle!

Raskautetuille hyviä vointeja viimeisille viikoille! Ei ole Teallakaan montaa viikkoa jäljellä. :)

Meillä mietinnässä pojan lähtö mumman luo maalle viideksi päiväksi.. Joko uskaltaisi laskea?!? On ollut mumman luona yksittäisiä öitä ja ne mennyt tosi hyvin, mut että Pohjanmaalle viideksi päiväksi, sieltä ei niin vaan kotiin lähdetäkään, kuin tuosta kymmenen kilometrin päästä. Varmaan poika viihtyisi, onhan siellä mumma ja äijä (kuten Lenni kutsuu) viihdyttämässä koko ajan, enemmän taitaa äiti pelätä omaa ikäväänsä ja isä...

Venni oli kolmenkuun neuvolassa 6750g ja 61,5cm =jytkytyttö! Rokotuskin saatiin.

Eipä tässä ihmeitä joten poistun takavasemmalle. Kertokaa miten teillä on lasten ekat pidemmät reissut isovanhempien tai ystävien kans ilman vanhempia mennyt? Kiva ois kuulla kun aikaa reissuun vielä parisen viikkoa..

Reeli, syys04Lenni ja Venni kohta 3kk

Vierailija
17/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea TIIVII ja perhe pienestä pojasta!!!

sf-mitasta: mulla ollut pieni vatsa molemmilla kertaa ja silti ihan normaali kokoiset lapset. Mutta onko neuvolassa sama mittaaja kuin aikaisemmissa raskauksissa, käsiala ero voi olla huomattava.

Meillä parempi yö takana, vaikka lapset edelleen kipeitä.

Aamulla käytiin naapurin mummun kanssa ostamassa hälle digiboksi. Asensin sen ja yritin selittää käyttöohjeita, mutta hällä niin paljon hössötystä EEn kanssa ettei ehtinyt kuuntelemaan. Saas nähä miten onnistuu kehotin kyllä sit soittaan jos ongelmia.

Jotain muutakin piti...

Mari ja pojat

Vierailija
18/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ee on ollut nyt muutaman kerran yötä mummun luona. Viimeksi oli kaksi yötä putkeen. Hyvin on mennyt. Ee itse pyytää aina päästä. Minäkin olen selvinnyt yllättävän hyvin vaikka ajatus alkuun tuntui karmealta.

Vierailija
19/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla pakaroissa näkyvä ihottuma vain viljaan tottumattomuutta pääasiassa suolisto-oireisella tytöllä? Maissialtistus siis menossa. Sunnuntaina sai hitusen kastiketta perunoiden sekaan (maissitärkkelys), maanantaina jogurttia (maissitärkkelystä), tiistaina tauko ja keskiviikkona 1cm * 2cm bataattirieskan pala (maissijauhoja) ja torstaina pakarat punaisilla ihottumaläiskillä. Hämmentää tämä iho-oireilu, kun olin varautunut suolisto-oireiluun. Mutta voihan olla tottumattomuutta? *toiveikkaana*

Tiiviille ja koko perheelle paljon onnea poikavauvan johdosta! Uutisia onkin jo odotettu. Ihanaa vauva-aikaa!

Tomera: Hieno nimi teidän pojalla. Iidan pappi-kommentti nauratti.

Sf-mitta: rv 34 29 ja rv 40 34, Nöösä 3290g, 49cm

Töissä on hektistä ja kotona kone tökkii. Olette paljon ajatuksissani ja mukana elän arjessanne lukemalla pinot, mutta kirjoittelua on vähemmän. Kunpa tämä kone alkaisi pelittää kunnolla. :/ Anteeksi omanapaisuus.

Jaksua kaikille ja halaukset. Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
20/28 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eilinen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9609126&p=2&tmode=1&smode…

Ehkä lisää kohta, jos ehdin/jaksan.

T: Ynis