Kuuluuko viesteihin vastata?
Jos lähetän tutuille, ystäville tai sukulaisille viestejä jostain, niin onko normaalia, että kukaan ei vastaa mitään? Ihan tavallisia asioita siis, kyselen kuulumisia tms. Yleensä käy niin, että joku vastaa viiveellä tyyliin ok, ja muut ei mitään. Missä vika?
Kommentit (23)
Kuulumisiin voi vastata viiveellä, sitten kun on aikaa ajatella. Itse en halua kirjoittaa kiireessä mitään "mitäs tässä, ilmoja pidellyt" - vastauksia. Mulla on tänään mennyt pelkästään työhön ja ensi viikon reissuun liittyviin viesteihin melkein puolitoista tuntia, selvittelyä ja näpyttelyä, vaikka on vapaapäivä. Sitten pitäisi hoitaa tämä todellinen arkielämäkin. Nyt päivän ensimmäinen hetki rentoutua ja lueskella niitä näitä sillä aikaa kun ruoka on uunissa. Kohta jatkuu asioiden hoito.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri, joka aloittaa viestin aina "mitä kuuluu?" ja jatkaa omilla asioillaan. Kun vastaan kommentoiden hänen asioitaan, voidaan viestitellä pitkäänkin eikä hän edes huomaa, että en ole kertonut, mitä mulle kuuluu. Ei häntä siis alunperinkään kiinnosta mun kuulumiseni vaan haluaa vaan viestitellä omista asioistaan. Miksi siis edes kysyy, mitä mulle kuuluu?
Miten niin ei ole huomannut? Miksi pihtaat kuulumisiasi?
Mulla on kaveri, joka aloittaa viestin aina "mitä kuuluu?" ja jatkaa omilla asioillaan. Kun vastaan kommentoiden hänen asioitaan, voidaan viestitellä pitkäänkin eikä hän edes huomaa, että en ole kertonut, mitä mulle kuuluu. Ei häntä siis alunperinkään kiinnosta mun kuulumiseni vaan haluaa vaan viestitellä omista asioistaan. Miksi siis edes kysyy, mitä mulle kuuluu?