Mulle tulee aikanaan ihan pienin eläke
Ei voi kuin olla iloinen niiden puolesta, jotka ovat saaneet olla vuosikymmeniä töissä, jopa jotkut yli 40v samalla työnantajalla.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihmisillä pienet eläkkeet.
Mun Eläke on 2055euroo netto.
Niin. Minullakin on 2378€ netto. Ehkä niitä pienipalkkaisia ja pätkätyöläisiäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan varmaa, että saa sitten joskus kymmenien vuosien jälkeen sen summan? Millainenhan maa Suomi sitten joskus on verrattuna nykyiseen? Voi asiat tietysti olla hyvinkin, eihän sitä koskaan tiedä.
Tuskin saat eläkettä. Suomi on silloin islamistinen maa ja ainakaan naisten on täysin turha kuvitella saavansa eläkettä. Hieman osviittaa tulevasta saat kun katsot millainen eläketurva on mm Afganistanissa, Syyriassa, Kongossa, Somaliassa, Venäjällä, Ukrainassa, Irakissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan varmaa, että saa sitten joskus kymmenien vuosien jälkeen sen summan? Millainenhan maa Suomi sitten joskus on verrattuna nykyiseen? Voi asiat tietysti olla hyvinkin, eihän sitä koskaan tiedä.
Tuskin saat eläkettä. Suomi on silloin islamistinen maa ja ainakaan naisten on täysin turha kuvitella saavansa eläkettä. Hieman osviittaa tulevasta saat kun katsot millainen eläketurva on mm Afganistanissa, Syyriassa, Kongossa, Somaliassa, Venäjällä, Ukrainassa, Irakissa jne.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minullakin on 2378€ netto. Ehkä niitä pienipalkkaisia ja pätkätyöläisiäkin on?
Olet ollut hyväpalkkainen. Normaalisti eläke on noin 60 prossaa palkasta, siis työuran aikaisesta keskimääräisestä palkasta. Joten yli viiden tonnin kuukausiliksoilla olet ollut.
Älä välitä meitä on paljon jotka saavat pientä eläkettä, koitetaan pärjätä sillä mitä saa ja mitä on.
Maksa ittelles eläke itse tai mene töihin
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sillä pärjäät. Mul on 750 euroa.
Samoin. Mitä köyhyysrajan alapuolella olevia on paljon. SUOMEN HÄPEÄ KOKO EEUSSA SUOMI MAINITTU.👹👹👹👹👹👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tyly kohtalo tulee olemaan kantasuomalaisilla. Vähemmistöksi jäävät Suomessa ja kyyti tulee olemaan kylmää. Eikä tuohon mene nykyvauhdilla kuin sellaiset 20-30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Maksa ittelles eläke itse tai mene töihin
Olenko kuullut tuon sanonnan ennenkin vai lukenut jostain hautakivestä, pitääpä miettiä, pitää myös tarkistaa patruunatilanne .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajenna hieman ajatuksiasi, meitä pienellä eläkkeellä olevia on paljon jotka ovat olleet työelämässä yli 40 vuotta. Minä 1500€ brutto, joka kyllä tietää että ihmisillä on erisuuruiset eläkkeet ja töissä ollessa suuria ja pieniä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut hyväpalkkainen. Normaalisti eläke on noin 60 prossaa palkasta, siis työuran aikaisesta keskimääräisestä palkasta. Joten yli viiden tonnin kuukausiliksoilla olet ollut.
Pitää paikkaansa. Mutta miksi sitä alapeukutettiin? Kateellisuutta?
Minulle eläkettä on kertynyt 1800€. Ja laskelmien mikaan se jää 2000€. Siitä verot, niin jää 1500-1600€ nettona. Nykyisellä hintatasolla pärjäisin tuolla yksinkin muuttamalka esim. kaksioon ja luopumalla autosta.
Mutta ei tuolla eläkkeellä pidetä nykyistä elintasoa eli meillä on iso okt, kaksi autoa, rantamökki, matkustelua kerran pari vuodessa, teatteriesityksiä ja harrastuksia.
Puolison eläke tulee olemaan lähes 4000€. Verojen jälkeen n. 2500€ nettona. Edes yhdessä meidän eläkkeillä 4000€ nettona ei pidetä nykyistä elämäntyyliä. Eli pienempi asunto n. 60 v, mökin mies haluaa varmasti pitää, yksi auto. Asioista pitää luopua. Nyt olemme 50 v ja teinimme asuvat vielä kotona.
Anoppi elää yksin okt:ssa 1300€ nettoeläkkeellä ja vanhempani elävät yhdessä okt:ssa 1500€ nettoeläkkeellä. He eivät harrasta mitään mikä maksaa, tekevät ruuan itse, eivät matkustele. Sillä tavoin pärjäävät. Kyllä pienellä eläkkeellä elämä on niukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa koskaan eläkettä. En ole töissäkään ollut.
Kansaneläke.
Tai takuueläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa koskaan eläkettä. En ole töissäkään ollut.
Kansaneläke.
Tai takuueläke.
Takuu eläke joo niinkuin Sleepparit lopussa sanoi, Matti ja Teppo sing levyssä, mä joka päivä töitä teen, ja lopussa komentti päiväkään en ole tehnyt töitä enkä tee.Eli nämä elintasotyöpakoilaiset saavat saman rahan kun huonolla palkalla vuosikymmeniä itsensä rikkinäiseksi raatanut mies taikka nainen, on se niin väärin sanoisi Sleepparit ja minä, ehdotus, paskoille karkoitus ruslandian ihmemaahan eiköhän alkaisi työ kelvata kun ruoska viuhuu ja vodka loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että osaat olla iloinen muiden puolesta. Se kertoo, että et ole kateellinen.
Ihanaa päivän jatkoa Sinulle.🤗
Ap on yksi palstan vakiotrolleista, joka yleensä allekirjoittaa aloituksensa nimimerkillä Ammattivalittaja tai Valis. Ja on nimenomaan kateellinen muille, vaikka väittää muuta. On olevinaan "hauska" tällaisella muka "huumorillaan". On valittanut täällä jo vuosia lähes kaikesta, eläke on vain yksi näistä. Väittää vasta odottavansa eläkettä, vaikka täältä löytyy myös aloituksia joissa on jo eläkkeellä. Muutkaan hänen kertomansa asiat eivät pidä kovinkaan hyvin paikkaansa, joten ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä se höpäjää.
Mitä hyödyttää kaupungin palkkalistoilla yli 40v. eläke on pienin mitä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla bruttoeläke tulee olemaan tuo. Vähän hirvittää mutta onneksi tässä on 7 vuotta aikaa säästää ja sijoittaa. Asunto onneksi velaton. Ja lapset onneksi pärjäävät hyvin.
Vaikka eihän sitä tiedä mitä elämä eteen tuo. Mutta kyllä tuo eläke mietityttää jo nyt.
Sinkkunainen 57
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyttää kaupungin palkkalistoilla yli 40v. eläke on pienin mitä voi olla.
Joo mutta oletko miettinyt 40 vuotta jatkuvaa tuloa , sillä voi rakentaa tulevaisuutta ja moni on tehnytkin niin, pätkätöillä ei ole muuta kuin epävarmuutta huomisesta.Sanottiin aikoinaan siitä esim. valtion leipä on kapea mutta pituutta riittää ja näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee olemaan aivan surkea eläke tällä hetkellä arvio vanhuuseläkkeestä on 400 euroa kuukaudessa. Ikää mulla on 43.
Onko tuo tähän mennessä kertynyt eläke, vai ihan oikeasti arvio eläkkeestä jos jatkat eläkeikään asti nykyisellä palkalla? Siinä on nimittäin suuri ero. Sulla on vielä yli 20 vuotta aikaa kerryttää sitä. Keskipalkallakin eläkettä kertyy n 50 vuodessa, joten toista tonnia tuohon helposti tulee lisää, jos vaan töissä käyt.
Niin tuli itsellenikin. Nuorena töistä tehdyt työt ei karruttanut eläkettä.