Mulle tulee aikanaan ihan pienin eläke
Ei voi kuin olla iloinen niiden puolesta, jotka ovat saaneet olla vuosikymmeniä töissä, jopa jotkut yli 40v samalla työnantajalla.
Kommentit (64)
Tienaan 70 000 euroa vuodessa ja eläkelaskuri näyttää tällä hetkellä 2111 e/kk.
Surkealta näyttää eläke vaikka tulot on mukamas olleet hyvät viimeiset 25 vuotta.
Eläke on täyttä kusetusta. Se ehtii nousta vielä yli kolmen tonnin mutta luulin olevani
menestyjä tässä maassa. Paskan marjat.
Tuolla eläkkeellä saa ostettua hernekeittoa ja maksettua sähkölaskun. Joku tässä vetää
välistä ja luulen että se tämä kekkosslovakialainen kansantasavalta nimeltä Suomi.
Mun kertynyt eläke (mukamas) 700€/kk. Työelämässä pitäisi vielä olla 35v. Kuka tähän kusetukseen oikeasti uskoo? Mihinkään eläkkeelle en tule edes pääsemään. Eläke ikää on työurani aikana nostettu jo 2 kertaa. Kuolen ennenkuin pääsen eläkkeelle, mutta hyvä että teidän sukupolvet pääsevät vaehaisille eläkkeille meidän muiden kustannuksella!
Miksi ei tarvitse, ai sen takia kun on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Tuon kun tietää niin voi hyvin säästää ja sijoittaa etukäteen.
Pienestä palkasta on vaikea säästää. Kaikki menee mikä tulee eikä riitäkään.
Haluaisitko ettei eläkemaksuja kerättäisi lainkaan keskitetysti, vaan jokainen irrottaa sen itse tuloistaan vanhuutta varten? Nyt olemassa olevat eläkerahastot varmaan riittäisi nykyeläkeläisille. Sama lopputulos se olisi, pienituloisilla pienempi eläke.
Aloitus on tämän aloittajan muka hauskaa "sarkasmia". Jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
En saa koskaan eläkettä. En ole töissäkään ollut.
Takuueläke.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sillä pärjäät. Mul on 750 euroa.
Jos tuo on työeläke, hae kelalta myös eläkettä, itse saa 350e kieppeillä työeläkkeen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 70 000 euroa vuodessa ja eläkelaskuri näyttää tällä hetkellä 2111 e/kk.
Surkealta näyttää eläke vaikka tulot on mukamas olleet hyvät viimeiset 25 vuotta.
Eläke on täyttä kusetusta. Se ehtii nousta vielä yli kolmen tonnin mutta luulin olevani
menestyjä tässä maassa. Paskan marjat.
Tuolla eläkkeellä saa ostettua hernekeittoa ja maksettua sähkölaskun. Joku tässä vetää
välistä ja luulen että se tämä kekkosslovakialainen kansantasavalta nimeltä Suomi.
Kai olet osannut ja ymmärtänyt noilla tuloilla sijoittaa tai tehdä jonkun yksityisen eläkesopimuksen? Sieltä tulee lisää rahaa sitten eläkkeellä, joten ei kannata valittaa kun eläkekään ei huonoksi jää.
1550e netto saan kuukaudessa. En valita, vaan olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
En saa koskaan eläkettä. En ole töissäkään ollut.
Nauti köyhyydesta paska.hinnatkin nousee mukavasti kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee olemaan aivan surkea eläke tällä hetkellä arvio vanhuuseläkkeestä on 400 euroa kuukaudessa. Ikää mulla on 43.
Sulla on vielä hyvin aikaa aloittaa eläkesäästäminen. Pienikin summa kuukaudessa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mää oon ollu töissä yli 30 vuotta pienellä palkalla ja eläke tulee oleen 1000 e. Siitä ei kuulemma tartte maksaa veroja.
Onhan toi toki mahdollista, jos liksasi on ollut koko tuon ajan keskimäärin pari tonnia per kk ja jäljellä olevat työvuodet lasketaan yhden käden sormin. Siis jos puhutaan pelkästä työeläkkeestä. Tuon työeläkkeen päälle saat kyllä vielä kansaneläkettä noin 200 euroa. Jos kokonaiseläkkeesi on tosiaan vain tuo 1000 euroa niin sulle on voinut kertyä työeläkettä noin 400 euroa. Eli olet saanut palkkaa noin 800 euroa per kk.
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta oon raatanut tän yhteiskunnan eteen maksanut veroja hulluna. Eläkettä saan jus ja just et elän. Parempi ois ollu kun ois nostanut vaan kela tukia. Toiset raataa ja maksaa toiset makaa ja nostaa raatajien maksamia verorahoja Kelasta. Että silleen
Jos on maksanut veroja "hulluna", on ollut myös niin hyvät tulot, että on ollut varaa laittaa osa niistä sijoituksiin eläkepäiviä varten.
Minäkin maksan veroja joka kuukausi yli 1800 € (ja puhun tosiaan pelkistä veroista, en niistä muista pakollisista maksuista), mutta laitan myös palkasta sijoituksiin vähintään tonnin kuussa. Niinpä pystyn eläkkeellä nostamaan sijoitusten tuottoja todennäköisesti tonnin kuussa ilman, että minun tarvitsee koskea itse pääomaan lainkaan.
Hienoa, että osaat olla iloinen muiden puolesta. Se kertoo, että et ole kateellinen.
Ihanaa päivän jatkoa Sinulle.🤗
Kertymä 1950 tällä hetkellä. Arvio vaihtelee 3200 ja 4000 eläköitymisiästä riippuen. Uskoo ken tahtoo että noita rahoja koskaan tulee saamaan.
Minä olen jo pienellä eläkkeellä.
N26
Ite saan jonkun 1-2 euroa, muttei ne ees maksa noin pientä. Ja kyllä olen 13v asti tehny töitä, mansikanpoiminta, lehtienjakoa ym. Nämä nollaantui koska ikäraja säädettiin JÄLKIKÄTEEN. TELLIT TOKI VARASTIVAT siltk pois.
Vierailija kirjoitti:
Ite saan jonkun 1-2 euroa, muttei ne ees maksa noin pientä. Ja kyllä olen 13v asti tehny töitä, mansikanpoiminta, lehtienjakoa ym. Nämä nollaantui koska ikäraja säädettiin JÄLKIKÄTEEN. TELLIT TOKI VARASTIVAT siltk pois.
10 vuoden työurani pyyhkäistiin TYHJIIN rikollisesti!
menee suunnitelman mukaan
eläkeikä sama kuin elinajan odote ja kaikkiin duuneihin tuodaan ulkomailta työvoima
t poliitikkosi