**Enskattaret perjantaina**
Kommentit (38)
Ei tästä mihinkään synnyttämään vielä tänä vkonloppuna lähdetä... Ne supparit (tai mitä sitten mahanpuruja taas ollu) loppui siihen pariin kertaan... :( Mutta hei! Nyt koitan sitä Coltsfootin väri-ohjetta (kiitos siitä!), ja kokeilen vaikka vihreää. Katotaan toimiiko:
[color=green]Voi voi, pitääköhän tässä jättää väli vai alkaa heti ton hakasulkeen jälkeen kirjottamaan...No, en jättänyt, katsotaan mitä käy! :)
MASU-MAMMALLE kuitenkin kiitokset aalloista. Tekisitkö niitä lisää, ehkä Eemeli sitten ymmärtäis tulla ;) Tai ei, toivotaan, että Makkara pääsee ensin täältä kärvistelemästä, mä joudan vielä odottamaan. Hoh hoi... En mä synnytä ikinä...
IIDA-LINNEALLE rentouttavaa vkonloppua, toivotaan että mies paranee pian!
AURORA, te oottekin jo kotona! Hienoa, että kaikki on mennyt noin hyvin, tosi ihanaa!!! Ja onnea vielä! Nyt sitä sitten pääsee siihen arkeen totuttelemaan :) Tuleeko Poitsusta muuten Oliver, kun olit sen loppuun kirjottanu? Ois kyllä kiva nimi!
HIPPUX, meillä mies pitää vauvan synnyttyä heti pari vkoa lomaa (vko talvilomaa, vko isyyslomaa), ja kesällä sitten vielä 6vkoa, joista 2 isyyslomaa ja 4 kesälomaa. --Mietittiin just, et pitäsköhän niihin sairaalassaolopäiviin sitten käyttää pekkasia...tai jos perhehuonetta ei saada, niin sitten mies varmastikin on päivän töissä. Saa nähdä. Lisäksi aiotaan hyväkskäyttää se " isikuukausi" vai mikä se on, kun mun hoitovapaa (vai mikä sekään nyt sitten on) loppuu. Töihin en tosin sillon vielä mene, vaan pidän ainakin elokuuhun -08 asti " lomaa" , eli oon sitten kotihoidontuella. Näin siis ainakin alustavasti ajateltu. Ja jos toi 2 viikkoa lomaa ei nyt riitä, niin sitten mies pitää tuosta kesän kuudesta viikosta vielä tarvittavan jatkon siihen.
Sellasta taas. Nyt taidan alkaa taas laatusarja Kaunareita kattelemaan... Heipat!
[/color]Pi-Ki 39+4
[color=red]Tässä teille punaista
[color=blue]Ja tässä ehkä sinistä
Vai hetkinen, pitääkö värien välissä aina ensin lopettaa se vanha väri??? Katsonpa, miten kävi...
[colour=pink] Aurora on päässyt Oliverin kanssa kotiin! On kyllä pojalla hieno nimi! Sopii jotenkin just eikä melkein sun pojalle! Ja mahtavaa, että kaikki oli sujunut hyvin. Kuvia tänne sitten aika pian eiks vaan.... :)
Me tultiin vasta Jumbosta, väsyttää, joten vaan pikaisesti vastaan pariin juttuun jotka jäi mieleen...
PiKille piti tarkentaa, että kyllä mäkin YLEENSÄ oon tykänny käydä neuvolassa. Nyt vaan tuskastuttaa, kun luulin, etten siellä enää tässä vaiheessa ravais - ainakaan ilman vauvaa :( Ens viikolla pitää mennä kaks kertaa mikäli tää lapsonen ei tuu ulos ennen. (ai niin neuvolassa oli kaikki ok, vauvan se terkkari arvioi pikkuisen päälle kolmikiloiseksi joten ei hätää pitäis olla senkään suhteen)
Ja niistä akuneuloista. Niillä ei voi synnytystä käynnistää (tai en tiedä voisko mutta ei kai ole suotavaa ainakaan?), mut sit kun se synnytys käynnistyy niin suppareiden pitäis olla tehokkaampia -> avautumisen nopeampaa. Vkolta 37 noita hoitoja pitäis ottaa parhaan hoitotuloksen saamiseksi, et sikäli olen vähän jälkijunassa...mut kuulemma jo 1-2 hoitokertaakin voi auttaa!
Nyt koisimaan :) Rentouttavaa iltaa kaikille, etenkin teille jotka töissä vielä raadatte!
Makkara
Anteeksi ketjun kasvattaminen, oli vaan pakko kokeilla. *ihan fiiliksissä täällä opittuaan uuden taidon*
Nyt poistun ja palaan (ehkä) vasta huomenna... Vaikka kurkkimassa kuitenkin käyn ;)
...minä EN onnistunu!!!!!
Uus yritys.
[color=pink] Tuleeks pinkkiä?!?
Makkara again
[color=blue] oppiihan se vanhakin koira uusia temppuja kun vähän potkii... ;)
Makkara
Ei pinkki oikein sulla onnistunut. Jätitkö sen vikan hakasulkeen jälkeen välin??? Jos se johtuu siitä.
Minäpä kokeilen.
[color=red] Tässä versiossa on hakasulkeen jälkeen väli
[color=green]Tässä ei ole väliä.
Let' s see again.
Ei siis johtunu siitä, mutta olitkin laittanu sille color sanaan u:n, colour, siitä se varmaan johtui :)
Nyt me sitten osataan, hyvä me!!!!!!! Ollanpa taitavia!!! Vähän kiva saada eri värejä ketjuun, piristävämpi lukeakin. :) Tämän kirjotin nyt mustalla tarkoituksella... Mutta jatkossa täytyy kokeilla eri värejä kyllä!!!
Mutta nyt meen, oikeesti.
[color=blue] Täällä taas!!!! JA VIIKONLOPPU!!! Ihanaa, kyllä tätä onkin taas odotettu kun kuuta nousevaa!
Töissä olen joutunut olemaan sellaisessa paikasa palaverissa koko päivän että siellä ei ollut mahdollisuutta päästä koneelle!!! Eiks!! Meinas jo romahdus tulla puolenpäivän aikaan... (voiko tästä oikeasti tulla vierotus oireita?) ;)
Ihan ensiksi onnnittelut Auroralle kotiutumisen johdosta!
Toiseksi, Makkara, Piki jne. olis hyvä aika jakautua... Mars mars!! :)
Iida-linnea oli käynyt kaunistautumassa. Ja Kesis oli käynyt kampaajalla. Nyt olen ihan VIHREÄNÄ täällä! Luoja mun naama ja kuontalo tarttis EHDOTTOMASTI " operaatio apinan" . Mutta kun ei ehdi/kerkeä/ole aikaa/rahaa jne. Miehen mielestä tällaiset asiat ei ole ollenkaan prioriteetti listan kärjessä jos edes listalla. Se on tyytyväinen jos mä vaan sheivaan kainalot, sääret ja muut kriittiset paikat, naama ei kiinnosta.. :D (mitähän tämä kertoo meidän parisuhteesta!) Hyvähän sen on kun se ajaa itse tukkansa pois kerran viikossa ja siistii partansa. (Ja minä muistan luonnollisesti aina hieman ilkeämielisesti huomauttaa että ompas sun tukkas ohentunut täältä päälaelta... ;D)
Coltsfootille onnittelut 1v hääpäivästä sunnuntaina! Ja Pikille mä nostan hattua että se on noin suht rauhallisesti ottanut vastaan kännisen " paketin häit edeltävänä yönä!!! Ei olis onnistunut minulta! :D (suotta ei minulle " kenraalimajuri-Justiina" lempinimeä ole annettu miehen ja ystävien puolesta!!!) XD
En mä niin hirmu ole etteikö se baariin saa mennä kavereiden kanssa silloin tällöin jos on hyvät perustelut... Mutta jos mulla ei ole krapula (ja luonnollisesti nyt ei tue olemaan 18 vuoteen....?! heh) niin MULLE on turha kitistä jos nuppi on kipee ja on huono olo! Yleensä mä pakotan sen IMUROIMAAN krapulapäivänä... *nauraa ylpeänä omalle kieroudelleen*
Yleensäkin tuo miehet yhdistettynä siivous/kaupassakäynti/ruuanlaitto akseli on sellainen että, vaikka vaimo makais 100 asteen kuumeessa jalat amputoituna niin vielä ne tulee vikisemään oven rakoon et " mul oli niin kiirepäivä, mä olen väsynyt, mul ei ole puhtaita kalsareita, onko täällä valmista ruokaa, voitko laittaa sen mulle alutaselle valmiiks..." Ja kuvittelevat et se on heidän PERUSOIKEUS!!! *puhisee feminismistä raivoa* Ja mitä me vaimot tehdään, raavitaan itsemme ylös ja teemme kuten pyydetty... Joten mitä tästä opimme... Peilistä löytyy syy tähän huonotapaiseen mieheen...? *raapi kummastuneena päätään*
OHO, tulipa paasaus! ;) Älkää ottako vakavasti!! Oikeesti mä olen vain raivona kun se PIRUN ÄIJÄ on siellä reissussa ja ei ole kotona vaatimassa palveluja ja MINÄ EN SAA HUOMIOTA!!! :D Saunailta ja ei ole selänpesijää... Pitäisköhän hakea pitsa itseä lohduttamaan... NAM!
Niin, tuo masuasukki... Vasta vkolla 18-20 pitäs tuntua sen liikkeet, mutta mulla on sellainen olo että varsinkin illalla kun laitan nukkumaan, olis niikuin kevyttä liiketuntemusta tuolla vatsanpohjassa??!! Tai sitten se on ihan oikeasti vaan joku jumiin jäänyt pieru... se tuntemus nimittäin ;) Mutta ei malta odottaa että vatsa kasvaa ja alkaa tuntemaan ne liikkeet kunnolla! Voi alkaa kommunikoimaan ilman että tuntee ihsensä hieman typeräks kun juttelee litteälle vatsaalle... jota minun vatsani tosin ei ole koskaan ollut!!! Mutta litteä, vauvamasuun verrattuna... heh!
Nyt taidan oikeasti hipsiä hakeman pitsan itselleni, jonkun ihanan ja rasvaisen!!!
Pandora ja juustis rv10+3
Minäkin sain väriä aikaan!!! *taputtaa itseään olkapäälle ylpeänä*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9604033&p=1&tmode=1&smode…
Kihkeää taistelua aiheesta SEKTIO..
Hui, eihän ikuna tapella täällä puolella noin.... :(
Sattuikin Pandora juuri laittamaan linkin sektioaiheeseen...
Meillä supistukset alkoivat 3.2. lauantaiaamuna ja ne jatkuivat koko lauantain. Illalla klo.21 lähdettiin ajamaan sairaalaan, koska kipujen vuoksi en enää pärjännyt kotona. Oltiin sairaalassa vähän ennen klo.22 ja kokeilin ammetta, kipupiikkiä+kuumageelipakkausta ja lopulta kuuden tunnin sairaalassa kärvistelyn jälkeen sain epiduraalin. Ihana aine:) Vei kaiken kivun pois.Ponnistusvaiheeseen mentiin epäröiden n.klo.13.30, koska vähän reunaa tuntui vielä. Ponnistin ja kohdunsuu alkoi mennä uudelleen kiinni, yhtäkkiä olin auki enää 6 cm. Lääkäri totesi, että tilani on pysähtynyt synnytys ja sektio tehtiin kiireellisenä. Poitsun sydänäänet olivat koko ajan hyvät, joten huolta pojan tilasta ei ollut. Itselleni oli kova pettymys, että synnytys ei edennytkään alateitse. Tärkeintä oli kuitenkin saada poika terveenä maailmaan. Syy miksi poika ei päässyt tulemaan ulos normaalisti oli se, että hän oli viistotarjonnassa, jota ei pysty huomaamaan ultrallakaan. Kun pojan kasvojen olisi pitänyt olla joko peräsuoltani tai taivasta kohti, hän oli viistosti masussa ja katseli lääkäriä, kun tämä avasi hieman sivusta käsin mahani.
Maailman ihanin parkaisu kuului ja molempien vanhempien sydämet suli ja kauheasti itkettiin onnesta:)
Tässä siis synnytyskertomukseni, jonka lupasin. Alatiesynnytykselle ei kuulemma ole estettä ensi kerralla, mutta aion joka tapauksessa pohtia hyvin tarkkaan miten seuraava synnytys tapahtuu.
Kaikille enskoille kovasti tsemppiä ja onnea odotukseen!
sjt+poitsu 12 pv
:) Siis pari päivää on nyt vierähtänyt töissä seuraajaa opettaessa ja eilen kun menin vanhemmilleni yökylään - mies reissussa - niin heillä ei kone toiminut. Eli kunnon vieroitusoireet oli käynnissä jo aamulla..
Kauheesti olitte kirjoitelleet parin päivän aikana minkä pimento kesti, joten antakaa anteeksi kun en kommentoi ihan kaikkea. :)
Pi-Ki, olit saanutkin jo selvityksen LOL:sta.. :) Musta se vaan on jotenkin NIIN hauska lyhenne/ilmaisu että käytän sitä toisinaan. En mä muuten mikään ekspertti ole..
Kiitos kaikille turvotuksen voivottelusta ;) Edelleen oon turvonnut kuin mikä - rakas siskoni keksi mulle uuden lempinimen. Kuka katsoo Twin Peaksia? " Log lady" on siis uusi lempinimi, syystä että mun koivet näyttää kuulemma ihan pölkyille.. Haha! Makkara ¿ en oo kokeillut lymfaa.. vois olla asiaa.. Täytyypä ottaa agendalle vkonlopun aikana, jos vähän surffailis netissä ja etsis infoa + mihin vois mennä.
Kättärin valmennus oli TO. Ihan kiva vähän vanhempi kätilö oli ja jäi ihan hyvä mieli. Vaikka hän heti ensimmäisenä mainitsikin että ns. luomua siellä suositaan, niin ei siellä nyt kuitenkaan esim epiduraalia evätä. Ja tykkäsin kovasti miten ISOSTI siellä isät huomioidaan sekä tietysti vauva, eli vauvan mukaan elellään.. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon toista valmennusta.
Kukas se olikaan ollut Jumbossa tänään? Mäkin tulin sieltä juuri.. :) Kävin törsäämässä kun sain synttärilahjaksi sinne lahjakortteja. Ostin oikein luxus kasvorasvaa, kynsilakkaa, herkkuja herkusta jne. Tulipa kiva fiilis. Nyt kun sain luettua kaikki teidän turinat, meinaan tehdä vähän iltapalaa ja katsoa telsua. TÄNÄÄN TULEE IDOLS! (Olen ihan hurahtanut siihen..)
Jep jep, mut siis kaiken kaikkiaan oma napa voi suht hyvin ja on aika hyvä mieli. ENÄÄ 9 päivää töitä! JEE!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja suppareita lähettelen niitä halajaville!
Mammis + Tiitiäinen 33+0 (ÄÄK kun TAAS on uus viikko)
Tämmöisen löysin netistä jota vähän muokkasin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9624938&p=1&tmode=1&smode…
Käyn itekin kirjottelemassa siihen kunhan ensin katson Salkkarit ja ainakin sivusilmällä meinasin myös Idolsia seurata.
T:Titi ja Vimpula rv17+5
Eihän tänään ole Salkkareita... No, rustaankin ystäväkirjaan sitten heti.
Ilmoittelen itsestäni nyt nopeesti, kun miehen vanhemmat on koko viikonlopun kylässä, ja en varmaan tänne ehdi käymään :(
Eli taas huomenna tulee uudet viikot täyteen ja maha-asukki pitää mylläystään. Välillä tuntuu, kuin olisi alien massussa. Toivottavasti ei kuitenkaan ole alien ;)
ISO MOI KAIKILLE!
Peipposka rv 20+6
Sori muut, kun nyt näin vaan priva-juttuja palstailen, mutta jossainhan nämä on hoidettava...
Tiistai käy oikein hyvin, ja jos haluat tulla asemalle, niin sitten kävisi jo klo 12.20. Jos se ei ole sulle liian outo aika, miehen juna nimittäin on se 12.18 lähtevä... Niin ja nyt kun katsoin sitä vaippapussia uudestaan niin ei siinä ihan kympin arvosta ole, joten sovitaan vaikka että vitosella saat. Siinä on parikymmentä newbornia (2-4kg) ja vähän enemmän niitä 3-6kg, mitkä on melkein heti sopivia jos sattuu syntymään 4kg+ vauva :) Ja merkkeinä muumia, liberoa ja pampersia.
Ihanaa nähdä, mä olen tulossa ihan mökkihöperöksi täällä kotona! :)
Hienoa kuulla, että Auroralla oli mennyt noin hyvin leikkaus! Suloinen nimi Oliverilla :)
Makkara kyseli minun työsijaisesta. Onneksi se on kyllä ihan mukava tyyppi, että ei sen puoleen ole ongelmia. Voisi tosiaan olla aika tuskaista istua kaikki päivät jonkun karsean ihmisen kanssa ja yrittää siinä sitten vielä opastaa parhaansa mukaan! :-/ Toisaalta minua ainakin selvästi stressaa jo sekin että pitää tehdä näin tiiviisti työtä jonkun kanssa, eikä tunnu olevan omaa rauhaa ollenkaan. Johtuu varmaan tästä minun työn luonteesta, kun normaalisti teen aika itsenäisesti hommia. En ole oikein tottunut siihen että joku istuu koko ajan vieressä ja ¿kyttää¿ ;) Niin ja Makkaralle vielä onnittelut siitä Kela-päätöksestä! Joskus niistäkin positiivista sanottavaa :) Minun äippäraha- ja pakkauspäätöksestä lukee siellä sivuilla aina vaan että hakemus saapunut. Blaaah¿
Greetasta oli hengästyminen vaivannut. Mulla oli tuota samaa vaivaa muistaakseni jostain 15 viikon paikkeilta eteenpäin. Tuntui että esim ihan normaaleissa rappusissa hengästyy ihan kamalasti. Ja se kuulemma kuuluu asiaan, niin kuin tuossa muutkin taisivat jo kirjoitella. Nyt se on jo helpottanut (hemppa vissiin parantunut tai jotain), mutta toisaalta on tullut kuvaan tätä kankeutta ja muuta pientä, niin että kovin urheilullisia ei olla siltikään ;)
Hennalla oli tosi ikävänkuuloinen kipukohtaus ollut! Onneksi meni kuitenkin ohi ilman mitään vakavampaa. Toivottavasti Iivari nyt päättäisi kohta ruveta tulemaan poiskin sieltä, jos kerran jo niin alhaallakin majaili!
Jushkallakin näkyy jo ihan selvä vauvamasu olevan! Onnittelut kahdenkympin rikkomisesta!!
Ja Pikillä oli suppari!! Hienoa :D Lisää vaan samanlaisia sitten!
(.) Eilen olin lääkärineuvolassa ja kaikki tuntui olevan hyvin. Kohdunsuulla ei ollut mitään muutoksia tapahtunut, eli niin kuin arvelinkin, turha oli huoli niistä muka suppareista. Nyt onkin tosi hyvä mieli ja uskaltaa taas kunnolla lähteä lenkillekin kun tietää että nämä kivut mitä on ollut on ihan ¿sallittuja¿. Kaverin sydänäänetkin oli kuulemma hyvät ja vahvat :) Syke oli 150, eli sopii kai siihen tyttö-epäilyyn¿ Ai niin ja sf-mitta oli nyt sitten vaan vähän keskikäyrän yläpuolella! Viime neuvolassahan (n. kolme viikkoa sitten) se oli pitkällä yläkäyrän yläpuolella, ja sitä vähän hermoilin, mutta nyt lääkäri vaan totesi, että on varmaan ollut vaan hankala mitata, kun ei vielä tässä vaiheessa tunnu ihan niin selvästi.
Mut nyt viikonlopun viettoon! Oikein kivaa viikonloppua kaikille Enskoille!
T: Meriheppa ja Kaveri, rv 25+5