Joku oli jättäny ison kassillisen omenoita rapun tuuletusparvekkeelle. Tarkoittaako, että ne saa ottaa?
Eikö tänä vuonna omenaa oo tullu niin paljon, että ihmiset on ihmeissään niiden kanssa. Maistoin yhden, oli ihan TAIVAALLISEN hyvä, ehkä paras maistaman omena.
Sellainen syvän rubiinin punainen ja ihan vaalea, todella mehukas ja rapsakka sisältä. Eikä malto yhtään ruskistu. Mikähän ihmeen lajike?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vienkin tässä tuuletusparvekkeelle viinivarastoni. Ei ne varmaan mitään lappuja tarvitse. Säästyy tilaa kotona
Hyvä idea! Itse vien sinne kaljat kylmenemään. Ehtivät hyvin viiletä ennen kuin saunavuoro alkaa klo 18.
Ottaisin. Minusta selkeä viesti että saa ottaa. Kenen kotiin nyt ei pussillinen omenoita mahtuisi? Eli ei ole viety sinne ns. tilan puutteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan veisi omenoita tuuletusparvekkeelle, jos ne oletus on ettei kukaan niitä ota?
Ei ole omaa parveketta ja jääkaappi on niin täynnä, ettei sinne mahdu. Ovat siellä viileässä odottamassa, että niistä ehtii leipoa ja säilöä jotain tai sitten ne ovat menossa jollekin toiselle henkilölle vähän myöhemmin, kun hän tulee käymään tai on itse menossa sinne.
Ne ovat siellä säilytyksessä viileässä tulevaa käyttöä varten.
Ap: Ne omput ei enää ole siellä parvekkeella. Kävin hakemassa ne pois sillä välin, kun jahkailit vauvapalstalla.
t. naapurisi, joka ei tarvitse av-mammojen lupaa toimiakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan veisi omenoita tuuletusparvekkeelle, jos ne oletus on ettei kukaan niitä ota?
Ei ole omaa parveketta ja jääkaappi on niin täynnä, ettei sinne mahdu. Ovat siellä viileässä odottamassa, että niistä ehtii leipoa ja säilöä jotain tai sitten ne ovat menossa jollekin toiselle henkilölle vähän myöhemmin, kun hän tulee käymään tai on itse menossa sinne.
Tuuletusparveke on nimensä mukaisesti tuulettamista varten. Se ei ole kylmäkellari tai muutenkaan säilytysvarasto. Ihan oikein, jos omenat otetaan sieltä pois. Taloyhtiöissä on säännöt ja niitä on tarkoitus noudattaa.
Nam nam. Punaista ja rapeaa omenaa. Aloittajalle kävi tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan hommaisi omppuja, jos ei itsellä ole tiloja niitä säilyttää? Aika vajaaälyinen saa olla, jos hamstraa pelkästä hamstraamisen ilosta ja kuvittelee, että tuuletusparveke on ratkaisu omaan tavarahulluuteen. Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka jättävät häkkivarastossakin tavarat käytävlle, kun "varasto on niin täynnä ettei sinne enää mahdu".
Kasakkahan joka tapauksessa vie ne ellet sinä vie. Vai oletko kasakka itsekin?
Käytännössä sama kuin veisit kassillisen omenoita esim. bussipysäkille "säilytykseen" ja sitten taivastelisit, kun niitä ei siellä enää olisi muutaman päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
No, otan ne kuitenkin. Oletan, että on jätetty siihen, kun päällimmäiset jo aavistuksen pölyisiä.
En ottaisi, kai siinä olisi lappu että saa ottaa. Sain omenia ja vein parvekkeelle, säilyvät paremmin eikä sisälle tule kärpäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, otan ne kuitenkin. Oletan, että on jätetty siihen, kun päällimmäiset jo aavistuksen pölyisiä.
En ottaisi, kai siinä olisi lappu että saa ottaa. Sain omenia ja vein parvekkeelle, säilyvät paremmin eikä sisälle tule kärpäsiä.
Lappu on voinut lentää pois, kun joku on käynyt parvekkeella tekemässä sitä, mihin se on tarkoitettu eli esim. puistelemassa petivaatteita.
En tietenkään itse veisi omeniani säilöön tuuletusparvekkeelle. Enhän edes asu kerrostalossa ja minulla on omatkin omenapuut.
Minun elämälläni ei ole nyt merkitystä eikä sinunkaan, joka tätä luet. Ihmisen on mahdollista ja suotavaa miettiä asioita myös toisen ihmisen kannalta.
Ei tarvitse ensimmäisenä olla tuomaroimassa erilaisuudesta saati varastamassa kaikkea, minkä voisi teoriassa itselleen repiä.
Henkilökohtaisesti ajattelisin vaikka tästä nyt niin että jaa, omenoita jätetty, ei kovin fiksua joten miksiköhän, no ihan sama, seuraava ajatus.
Mutta vaikka asun isossa kaupungissa, hoksasin juuri että yksikään ystäväni eikä sukulaiseni ei asu kerrostalossa, joten en minä edes olisi ko. tilanteessa.
Omenat eivät ole kalliita ostaa. Parhaat kotimaiset lajikkeet 3,5e/kg.
Jos tilanne on se, ettei niihinkään pysty, eikä keltään saa, tuskin se naapurilta varastaminen tulevaisuutta rakentaa saati mielialaa kohottaa.
Ihmisiltä on kadonnut sivistys, moraali, empatia ja käytöstavat.
Tuuletusparvekkeen oveen lappu omenoista. Saako ottaa vai ei?
.. jatkan edellistä vielä: Jätä vielä mukaan kynä, niin vastaus toivottavasti tulee pian.
Aloittaja: Kerrotko miten kävi!
Ei siinä rapussa nyt niin montaa huoneistoa ole ettei asia kysymällä selviäisi.
Miten tässä keississä lopulta kävi? Miksi ne omenat oli siellä?
Täällä AP, joku olikin nostanut ketjun sopivasti ylös.
Ottamistani omenoista ei ollut jätety mitään heippalappua parvekkeelle tai ilmoitustaululle.
Keitin niistä pussisa hyvinä säilyneistä äidilleni 15 rasiaa älyttömän hyvää sokeroimatonta sosetta, olivat muutenkin todella makeita, kattilaan mukaan vanilja - ja kanelitankoja.
Vielä kun tietäisi, mitä lajiketta ne olivat, parhaita mitä ikinä maistanut.
Ap
Itse en kyllä jättäisi käytettåväksi tarkoitettuja ruokatavaroita tuolla lailla avoimeen muovipussiin paikkaan, jossa tomutetaan vaatteita.
Taidan kallistua sille kannalle, että ne on viety sinne mukaan otettavaksi, tällaisena omenavuonna.
Ap