Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huippupalkkaisen työn Irlannista, joten se on bye bye kotimaa!

Vierailija
16.10.2024 |

Ensi viikolla alkaa vakituinen työ // viikko aikaa pakata // lennot varattuna....jeee!!

Annan teille ilmaisen vinkin Älkää laittako munia samaan koriin.

Onneksi pääsen pois täältä kateiden ja kyylien maasta // sen voin sanoa, että ei tule ikävä enkä aio palata maitojunalla takaisin.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Ihmettelen noita pysy siellä ja älä tule takaisin -kommentteja. Miten Suomi hyötyy, kun veronmaksaja häipyy? Kela-goldilaiset meilä häipyä voisi.

Täällä ei kaivata epäisänmaallisia länkyttäjiä, olivat minkä värisia tahansa!

Mun isänmaallisuus loppui siihen, kun sairastuin ja tajusin miten huonolla tolalla asiat ovat. Ensin hoitojani viivyteltiin resurssipulan vuoksi ja nyt hallitus leikkasi vielä sairaspäivärahasta niin paljon, etten voi käsittää. Olen lähes koko aikuisikäni maksanut veroja ja viime vuosikymmenenä ylimmässä desiilissä. Vastine maksetuille veroille olematon, kun joudun hakeutumaan ulkomaille jatkohoitoihin. 

Ymmärrän täysin. Olen itse ulkosuomalainen ja sain raskauden aikana hoitoa, jota Suomessa ei ole tarjolla edes rahasta. Tuloksena terve lapsi. Suomessa raskaus olisi mennyt kesken.

22/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerri enemmän lisätietoja esim. mitä töitä ja mihin kaupunkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Irlanti on ihan kuva maa. Saatko asunnon työpaikan kautta? Asuntopula on kova.

24/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset akat taas täällä itkevät

Vierailija
25/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjoitat siitä vauvapalstalle?? Uskottavuus mureni jo siinä.

Vierailija
26/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen, kun Venäjä alkoi riehua, ja nuoret venäläiset karkasi kiljuen maasta... Sen jälkeen on tullut monta kertaa päivässä näitä aloituksia, missä mainostetaan, miten Suomi on paska maa, ja missä tahansa muussa maassa on parempi.

Tähän pitää tottua, ja uskoo ken tahtoo.

Vierailija
27/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu kirjoitti:

Kuka täällä on kateellinen ja mistä? Tiedoksesi, on paljon muitakin tunnetiloja, kuin kateus. Kuten huvittuneisuus siitä, että joku kirjoittaa noin saatuaan unelmatyön ulkomailta. Vauva.fi:ssä.  Kommentointi siitä ei ole suinkaan kateutta, kuten varmaan ymmärrät itsekin hetken mietittyäsi.

Vierailija
28/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippupalkkainen puhelinmyyjän työ. Onnea valitsemallesi uralle.

Vierailija
29/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu kirjoitti:

Kuka täällä on kateellinen ja mistä? Tiedoksesi, on paljon muitakin tunnetiloja, kuin kateus. Kuten huvittuneisuus siitä, että joku kirjoittaa noin saatuaan unelmatyön ulkomailta. Vauva.fi:ssä.  Kommentointi siitä ei ole suinkaan kateutta, kuten varmaan ymmärrät itsekin hetken mietittyäsi.

Se on juuri kateutta ja veetutusta, koska itse ei pysty eikä osaa.

Vierailija
30/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen opettelemaan irlantilais-katolilaista vähäeleisyyttä ja hillittyä käytöstä. Ulkomaalaisia katsotaan aina vähän epäröiden.

No ei ainakaan pääkaupungissa eikä isoissa kaupungeissa. Irlantihan on nykyään tosi kansainvälinen paikka, enkä tarkoita ensisijaisesti niitä "rikastuttajia" vaan ihan suuryrityksiin ulkomailta töihin tulleita esim. it- ja eletroniikka-alan ihmisiä. Olen itsekin ollut Irlannissa it-alan hommissa, Dublinissa. Eivät ole sen hillitympiä ja vähäeleismpiä kuin suomalaisetkaan, eikä nuoremmista suuri osa edes uskonnollisia. Ulkomaalaisiin ei suhtauduta epäröiden, paitsi tiettyihin turvis-ryhmiin jotka on maassa syyllistyneet seksuaali- ja väkivaltarikoksiin. 

En mä siellä kyllä oikein muutenkaan ainakaan hyvätuloisena it-ammattilaisena havainnut mitään erityisen huonoja puolia. Ilmasto oli kiva, maisemat upeat, ihmiset mukavia. Siellä toisin kuin esim. jenkeissä on myös julkinen terveydenhoitokin ja muut sosiaalipalvelut, ei nekään oikein ole miinus Suomeen nähden. Mä itse tulin takaisin, kun vanhemmat alkoi 80 v. iän jälkeen tarvita apua, ja olen ainoa lapsi. Mutta varmaan olisin muuten jäänyt Irlantiin pysyvästi, sen verran mua korpeaa pimeys ja kylmä niin pitkän ajan vuodesta.

Vierailija
31/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sä heräsit

Heräsin vuosi sitten kun tajusin ettei omasta kotimaasta saa hyväpalkkaisia töitä enkä halua elätellä muita.

Vierailija
32/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia samaan koriin? // Siis samaan koriin minkä kanssa? // Ainakaan valkosipulin kanssa ei kannata

Vierailija
33/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja hyvää matkaa!

Vierailija
34/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet katkera // Harmi // Tarkoitukseni on kannustaa muitakin tekemään töitä ja saavuttamaan unelmat.

Ainakaan kukaan ei tule valittamaan katkerana minulle muualla.

Vierailija
35/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan!  Itse lähdin 30 v sitten. En palaa. 

Mutta toki roikut kaikki päivät palstalla 🤣

Vierailija
36/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tsemppiä! Sekä uuteen työhön että asunnon etsintään. Varmaan tiedätkin, että Irlannissa on massiivinen asuntopula.

Vierailija
37/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen, kun Venäjä alkoi riehua, ja nuoret venäläiset karkasi kiljuen maasta... Sen jälkeen on tullut monta kertaa päivässä näitä aloituksia, missä mainostetaan, miten Suomi on paska maa, ja missä tahansa muussa maassa on parempi.

Tähän pitää tottua, ja uskoo ken tahtoo.

En ole iigori // Etkö tajua ettei uppoavaan laivaan kannata jäädä eikä myöskään tuleen makaamaan?? // Miksi jäisin kotimaahan, kun ei täällä ole töitä? Niih, ei kannata jäädä.

Vierailija
38/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa on paljon noita puhelinaspatöitä. Voi tietysti olla että ap pitää sellaista ns hyväpalkkaisena

Vierailija
39/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa paljon onnea. Omat jälkikasvuni asuvat myös ulkomailla eivätkä palaa suomeen.

Vierailija
40/122 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti on pitkään ollut Calll centerien suosikkipaikka, mistähän johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän