Sain huippupalkkaisen työn Irlannista, joten se on bye bye kotimaa!
Ensi viikolla alkaa vakituinen työ // viikko aikaa pakata // lennot varattuna....jeee!!
Annan teille ilmaisen vinkin Älkää laittako munia samaan koriin.
Onneksi pääsen pois täältä kateiden ja kyylien maasta // sen voin sanoa, että ei tule ikävä enkä aio palata maitojunalla takaisin.
Kommentit (122)
Kerri enemmän lisätietoja esim. mitä töitä ja mihin kaupunkiin?
Onnea! Irlanti on ihan kuva maa. Saatko asunnon työpaikan kautta? Asuntopula on kova.
Ja kirjoitat siitä vauvapalstalle?? Uskottavuus mureni jo siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen, kun Venäjä alkoi riehua, ja nuoret venäläiset karkasi kiljuen maasta... Sen jälkeen on tullut monta kertaa päivässä näitä aloituksia, missä mainostetaan, miten Suomi on paska maa, ja missä tahansa muussa maassa on parempi.
Tähän pitää tottua, ja uskoo ken tahtoo.
Mummu kirjoitti:
Kateelliset akat taas täällä itkevät
Kuka täällä on kateellinen ja mistä? Tiedoksesi, on paljon muitakin tunnetiloja, kuin kateus. Kuten huvittuneisuus siitä, että joku kirjoittaa noin saatuaan unelmatyön ulkomailta. Vauva.fi:ssä. Kommentointi siitä ei ole suinkaan kateutta, kuten varmaan ymmärrät itsekin hetken mietittyäsi.
Huippupalkkainen puhelinmyyjän työ. Onnea valitsemallesi uralle.
Vierailija kirjoitti:
Mummu kirjoitti:
Kateelliset akat taas täällä itkevät
Kuka täällä on kateellinen ja mistä? Tiedoksesi, on paljon muitakin tunnetiloja, kuin kateus. Kuten huvittuneisuus siitä, että joku kirjoittaa noin saatuaan unelmatyön ulkomailta. Vauva.fi:ssä. Kommentointi siitä ei ole suinkaan kateutta, kuten varmaan ymmärrät itsekin hetken mietittyäsi.
Se on juuri kateutta ja veetutusta, koska itse ei pysty eikä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen opettelemaan irlantilais-katolilaista vähäeleisyyttä ja hillittyä käytöstä. Ulkomaalaisia katsotaan aina vähän epäröiden.
No ei ainakaan pääkaupungissa eikä isoissa kaupungeissa. Irlantihan on nykyään tosi kansainvälinen paikka, enkä tarkoita ensisijaisesti niitä "rikastuttajia" vaan ihan suuryrityksiin ulkomailta töihin tulleita esim. it- ja eletroniikka-alan ihmisiä. Olen itsekin ollut Irlannissa it-alan hommissa, Dublinissa. Eivät ole sen hillitympiä ja vähäeleismpiä kuin suomalaisetkaan, eikä nuoremmista suuri osa edes uskonnollisia. Ulkomaalaisiin ei suhtauduta epäröiden, paitsi tiettyihin turvis-ryhmiin jotka on maassa syyllistyneet seksuaali- ja väkivaltarikoksiin.
En mä siellä kyllä oikein muutenkaan ainakaan hyvätuloisena it-ammattilaisena havainnut mitään erityisen huonoja puolia. Ilmasto oli kiva, maisemat upeat, ihmiset mukavia. Siellä toisin kuin esim. jenkeissä on myös julkinen terveydenhoitokin ja muut sosiaalipalvelut, ei nekään oikein ole miinus Suomeen nähden. Mä itse tulin takaisin, kun vanhemmat alkoi 80 v. iän jälkeen tarvita apua, ja olen ainoa lapsi. Mutta varmaan olisin muuten jäänyt Irlantiin pysyvästi, sen verran mua korpeaa pimeys ja kylmä niin pitkän ajan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sä heräsit
Heräsin vuosi sitten kun tajusin ettei omasta kotimaasta saa hyväpalkkaisia töitä enkä halua elätellä muita.
Munia samaan koriin? // Siis samaan koriin minkä kanssa? // Ainakaan valkosipulin kanssa ei kannata
Vierailija kirjoitti:
Olet katkera // Harmi // Tarkoitukseni on kannustaa muitakin tekemään töitä ja saavuttamaan unelmat.
Ainakaan kukaan ei tule valittamaan katkerana minulle muualla.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan! Itse lähdin 30 v sitten. En palaa.
Mutta toki roikut kaikki päivät palstalla 🤣
Onnea ja tsemppiä! Sekä uuteen työhön että asunnon etsintään. Varmaan tiedätkin, että Irlannissa on massiivinen asuntopula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen, kun Venäjä alkoi riehua, ja nuoret venäläiset karkasi kiljuen maasta... Sen jälkeen on tullut monta kertaa päivässä näitä aloituksia, missä mainostetaan, miten Suomi on paska maa, ja missä tahansa muussa maassa on parempi.
Tähän pitää tottua, ja uskoo ken tahtoo.
En ole iigori // Etkö tajua ettei uppoavaan laivaan kannata jäädä eikä myöskään tuleen makaamaan?? // Miksi jäisin kotimaahan, kun ei täällä ole töitä? Niih, ei kannata jäädä.
Irlannissa on paljon noita puhelinaspatöitä. Voi tietysti olla että ap pitää sellaista ns hyväpalkkaisena.
Hienoa paljon onnea. Omat jälkikasvuni asuvat myös ulkomailla eivätkä palaa suomeen.
Irlanti on pitkään ollut Calll centerien suosikkipaikka, mistähän johtuu?
Ymmärrän täysin. Olen itse ulkosuomalainen ja sain raskauden aikana hoitoa, jota Suomessa ei ole tarjolla edes rahasta. Tuloksena terve lapsi. Suomessa raskaus olisi mennyt kesken.