Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpa mukavaa olla mökillä kun keittiöön tulee viimein juokseva vesi JA sähköt!

Vierailija
15.10.2024 |

Niin helppoa😄 Oli hieno tunne tehdä ruokaa kunnon hellalla. Muutoinkin saatu sähkötyöt valmiiksi (tältä erää). Vuosi sitten saatiin vesipiste keittiöön. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saadaan apk tuotua tänne niin hyvä. Makkarissakin oli kiva napsauttaa kiinteä seinäpatteri lämmittämään, ei tarvitse enää katsella roikkien päässä olevaa siirrettävää mallia

Vierailija
2/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen halunnut, että mökillä ei ole sähköjä tai muita nykymaailman hienouksia, jotta siellä pääsee "pakoon arkea". 

Ja mä nyt pidän kaasuliedestä ja nuotiolla/grillissä kokkaamisesta. Näin me ihmiset ollaan erilaisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puuhella, mikään ei ole niin ihanaa ja rentouttavaa kuin sen sytyttäminen, lämmön leviäminen kämppään ja ruoan pitkään ja hartaasti hauduttelu.

Vierailija
4/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on meillä sähkötkin, jääkaappi on kyllä hyvä olla mökillä, paljon muuta sähkönkäyttöä en kaipaa.

Vierailija
5/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja on meillä sähkötkin, jääkaappi on kyllä hyvä olla mökillä, paljon muuta sähkönkäyttöä en kaipaa.

Pikkuisen jääkaapinkin saa kaasulla toimivana, ne ei onneksi vaadi aina sähköjä :)

Vierailija
6/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökki tuollainen vaan laiskojen mulkkujen  kakkosasunto,pöriseekö robottileikkuri pihalla?

Vierailija
7/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa mökin?

Haluan ja asun kerrostalossa.

Vierailija
8/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa mökin?

Haluan ja asun kerrostalossa.

27.5.2021 Suomessa oli Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 kaikkiaan 508 289 kesämökkiä. Sanotaanko näin että moni.

Vierailija
9/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseva vesi ja kävelevä kusi. Voi kauhiaa...

Vierailija
10/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien mökille saatiin kasarilla puhelin ja ysärillä sähköt. Molemmat muuttivat mökkeilyä huimasti. Valot ja jääkaappi olivat merkittävimmät sähkön tuomat edut. Nestekaasulla toimiva jääkaappi oli toimiva, mutta ehkä hieman vaarallinen viritelmä. Sitä ei myöskään uskaltanut jättää päälle niiksi ajoiksi kun ei oltu mökillä.

Sähkön tultua saatiin jääkaappi-pakastin ja mökille pystyttiin ostamaan jopa jäätelöä.

Jos kasarillakin siellä oli itse asiassa sähkö, mutta se tuli aggregaatista. Muistan eräänkin kerran kun aggregaatista loppui bensa juuri hyvän leffan loppumetreillä. Sitten kun säiliön sai täytettyä ja sähköt taas päälle, leffa oli loppunut.

Vierailija
11/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökissä pitää olla vesi ja sähköt. Remontoin äitini mökin 2016 ja silloin tuli myös vesi ja sähköt.

Vierailija
12/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puuhella, mikään ei ole niin ihanaa ja rentouttavaa kuin sen sytyttäminen, lämmön leviäminen kämppään ja ruoan pitkään ja hartaasti hauduttelu.

On meillä täällä sellainenkin. Kivaa on sen kanssa fiilistely mutta kyllä tuo sähköhella vaan helpottaa elämää. Ap

Vierailija
13/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen omasta maapläntistä johon tekisin 15 neliön hirsimökin ja viereen samantyylisen saunan. 

Vierailija
14/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kirjoitustaitoterroristi.

Vierailija
15/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mökki tuollainen vaan laiskojen mulkkujen  kakkosasunto,pöriseekö robottileikkuri pihalla?

Niin, kyllä suomalaisen mökin pitää olla työleiri.

Vierailija
16/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä sähkökäyttöinen moottorisaha. Paljon hiljaisempi kuin polttomoottorisaha ja kaupunkilaisjuntille helpompi käyttää. Myös oksaleikkuri ja klapikone toimii sähköllä.

Meidän mökki on kakkoskoti ja lähempänä Helsingin keskustaa kuin oma kotimme. Talviasuttava se ei ole, mutta puolen vuoden ajan se toimii myös mukavana paikkana tehdä etätöitä. Kodin ja mökin välillä pääsee kulkemaan kevyemmän kuorman kanssa, kun pyykkihuolto hoituu mökillä. 

Vierailija
17/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Kyllä se vaan on mukavampaa mökkeilyä noin. 

Vierailija
18/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen halunnut, että mökillä ei ole sähköjä tai muita nykymaailman hienouksia, jotta siellä pääsee "pakoon arkea". 

Ja mä nyt pidän kaasuliedestä ja nuotiolla/grillissä kokkaamisesta. Näin me ihmiset ollaan erilaisia :)

Me taas tykätään että on suunnilleen samat mukavuudet kuin kotonakin, emme nauti ns mökkolosuhteista. Jonkun vuoden saatiin niitä kokeilla tässä remontoidessa ja ei, ei se ole meidän juttu. Ap

Vierailija
19/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökissä pitää olla vesi ja sähköt. Remontoin äitini mökin 2016 ja silloin tuli myös vesi ja sähköt.

Meillä kans ne on samassa hanassa. Halvempi vetää kato yhteen putkeen. Helpottaa myös sähkön säilömistä ämpäreissä. Halvan sähkön aikaan talteen ja silleen. 

Vierailija
20/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään asuttiin aika yksinkertaisissa oloissa mökillä ja viihdyttiin, Kyllä sekin oli hauskaa, kun sitten lisättiin mukavuuksia rahavarojen mukaan. Sähköt varsinkin, kun ei tarvinnut enää kaasun ja akkujen varassa olla.