Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelijan mielestä olisi pitänyt matkustaa Kööpenhaminaan pitämään joku esitelmä

Vierailija
15.10.2024 |

Ensimmäinen haastattelu Zoomissa meni putkeen mutta kahden viikon päästä tuli sähköposti missä sanottiin että pitäisi tehdä annetun materiaalin perusteella 20 minuutin esitelmä ja matkustaa Kööpenhaminaan pitämään se määrättynä päivänä. Melko kallis temppurata. Arvatkaa tapahtuuko.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Köpiksessä, on luonnollista että haastattelukin pidetään siellä.

Vierailija
2/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mennyt,selkeä karenssin paikka..+muut tuet tauolle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Info: olisiko työnantaja maksanut matkat ja päivärahan? Olisiko työpaikka ollut Suomessa vai muualla? Miksi Köpikseen oli niin tärkeää matkustaa?

Vierailija
4/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työnantaja maksoi matkakulut ja päivärahan kun tulin työhaastatteluun. Tästä on tosin jo aikaa, iekä silloin ollut vielä videoneuvotteluja, mutta tuo on siis yleinen käytäntö. Sinäkin olisit saanut matkalipun Köpikseen ja takaisin, hotellihuoneen ja ulkomaan päivärahan jos olisit suostunut lähtemään.

Vierailija
5/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työnantaja maksoi matkakulut ja päivärahan kun tulin työhaastatteluun. Tästä on tosin jo aikaa, iekä silloin ollut vielä videoneuvotteluja, mutta tuo on siis yleinen käytäntö. Sinäkin olisit saanut matkalipun Köpikseen ja takaisin, hotellihuoneen ja ulkomaan päivärahan jos olisit suostunut lähtemään.

Joo, ilman muuta työnantaja maksaa nämä haastattelureissut, ei sinne omalla rahalla mennä. Ihmetyttää, mikä siinä aloittajaa niin häiritsi.

Vierailija
6/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on työskennellyt 25v ulkomaisille yrityksille ja aina on haastattelureissut korvattu. Ihan normaalia

Vierailija
7/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työkkäristä olisit ehkä saanut 200 euroa matkakorvausta ja 80 e yöpymisrahaa. Tosin normaalisti työnantaja kyllä maksaa kulut. Jos siis kyseessä ihan kunnon duuni, ei esim yrittäjyys.

Ota hyvä ihminen asioista selvää.

Työvoiman liikkuvuutta tuetaan aika hyvin.

Vierailija
8/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä tullut vastaavissa tilanteissa mieleen mitään päivärahoja karhuta haastattelijalta. He ovat tietysti järjestäneet ja maksaneet matkat takseineen.

Vierailija
9/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työkkäristä olisit ehkä saanut 200 euroa matkakorvausta ja 80 e yöpymisrahaa. Tosin normaalisti työnantaja kyllä maksaa kulut. Jos siis kyseessä ihan kunnon duuni, ei esim yrittäjyys.

Ota hyvä ihminen asioista selvää.

Työvoiman liikkuvuutta tuetaan aika hyvin.

Yrittäjyys ei ole työhaastattelu!

Vierailija
10/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tämä mahdolllinen työnantaja korvaa reissun kokonaisuudessaan. Itse olen matkustanut toiselle puolelle maailmaa muutamaankin kertaan työhaastatteluun, antamaan esitelmän ja tutustumaan mahdolliseen työpaikkaan ja sen avainhenkilöihin. Joka euro on maksettu takaisin. 

Vierailija
11/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitäkin kuka maksaa sen matkan.

Vierailija
12/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse Köpiksessä töissä, jokusen pitkän vuoron ja sopivia sijaisuuksia, sit takas kotiin vapaita pitämään. Ei paha. Itse maksan matkat.

Vierailija
13/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virastossa en saanut virkavapautta, kun sanoin meneväni ulkomaille työhaastatteluun. Pidin sitten pari sairaspäivää.

En saanut työpaikkaa, mutta kirjallisen varoituksen sain.

Vierailija
14/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa pyynnössä on?

Jos sä olet hakenut työpaikkaa joka on Kööpenhaminassa, niin silloin he totta kai olettavat että sä pääset ongelmitta Kööpenhaminaan.

Jos taas on tilanne että he pyytävät sua toiseen toimipisteeseensä joka on toisessa maassa, niin eivät he oleta sun tulevan sinne ilmaiseksi. Paljon todennäköisemmin pallo on nyt sulla sen suhteen että he odottavat sun asemaan palkattavan työntekijän reagoivan jollain toteuttamiskelpoisella ja kohtuullisella pyynnöllä että mitä sä tarvitset tullaksesi Kööpenhaminaan.

Vierailija
15/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemasi työpaikka on Kööpenhaminassa, miten voi tulla yllätyksenä, että mitä pitääkö minun mennä sinne asti? Sama, jos vaikka asut Lapissa ja haet paikkaa Helsingistä, yllätyt kun pyydetään vielä paikalle Helsinkiin asti. Vai etätyötäkö tarjottiin? 

Vierailija
16/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä haastattelu elokuvalipuntarkastajan vai siivoojan hommaa vasten?

Vierailija
17/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla näitä, että hakee töitä Kööpenhaminasta ja sitten itkee, kun pitäis mennä Kööpenhaminaan. Sehän tässä tulikin jo selväksi, että matkat olisi kustannettu - joko tuo potentiaalinen tuleva työnantaja tai työkkäri.

Vierailija
18/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno jos työpaikka on siellä tai työhön kuuluu matkustelua pitämään jotain esittelyjä, koulutuksia tms. niin kai ne nyt pistää muutaman potentiaalisen ehdokkaan kokeeksi käväisemään jossain vaikka toisessa toimipisteessä, että näkevät miten homma hoituisi jos sinut otettaisiin sitä tekemään. Joo kyl kai kulut yleensä korvataan.

Vierailija
19/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pelleilyä olisi pitänyt mennä Espooseen tekemään, ei kiinnosta ilmainen konsultointi vaan jäin nykyisen työnantajan palvelukseen.

Vierailija
20/23 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tarpeekseni temppuradoista. En aio enää palata työelämään. Kokeilen siipiäni yrittäjänä. Jos ei onnistu niin ainahan voi vaikka ajaa junaa päin. Ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi