Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä kaveri tarkoitti?

Vierailija
15.10.2024 |

Minä olen aina se joka ottaa yhteyttä, mutta mielellään kaveri on aina tavannut ja juttua riittänyt puolin ja toisin hyvin. Ollaan nähty noin parin viikon välein ja laitoin taas viestiä, milloin nähtäis. Kaveri vastasi pitkästi, että nyt on sitä ja tätä, lähipäivinä ei ehdi. Ilmoittelee sitten ja hyvää syksyn jatkoa!

Ihan kuin ystävälliset pakit?! Mulle 'hyvää syksyn jatkoa' = älä ota enää yhteyttä. En nyt ala kyselemään mitään perään, mutta mitä te ajattelisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylyltä kuulostaa

Blokkaa se.

Vierailija
2/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoitti, että katsoo sinua sillä silmällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tuo "hyvää syksynjatkoa" tarkoittaa että älä suotta soittele

Vierailija
4/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä muutaman kuukauden päästä ja jos vastaus olisi edelleen saman tyyppinen, en enää vaivautuisi.

Vierailija
5/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ilmoittelee sitten, kun sopii. Jos ei ilmoittele, niin anna olla.

Vierailija
6/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, ettei tänä syksynä halua nähdä. Ottaa talvella yhteyttä.

Vierailija
7/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei vain kestä jatkuvaa perseilyä, sellaset rennot pelihetket sopiaakyllä.

THE PISTE.

Vierailija
8/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että älä turhaan enää soittele tai muuten ota yhteyttä. Kuinka vaikeaa sun on tajuta suomenkieltä?

Vierailija
9/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuskausi alkamassa.

Vierailija
10/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi sanoi sinulle suoraan, että hän on seuraavaksi se, joka ottaa yhteyttä jos ottaa, mutta ei lähiaikoina ainakaan. Jätä kaveriparka jo rauhaan.

Vierailija
11/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, ettei tänä syksynä halua nähdä. Ottaa talvella yhteyttä.

Näin minäkin ajattelin, mutta mistä näistä tietää mitä kukin tarkoittaa. Itse toivotin yhdelle ystävälle hyvää kesää ennen juhannusta, koska oli mielestäni ilmeistä että kesän aikana ei ehditä tavata. Ajatuksena itselläni siinä oli, että kaveri ei sitten ihmettele kun minusta ei kuulu mitään kesän aikana. Nyt syksyllä ollaan taas tavattu.

Hyvänä yleissääntönä tällaisissa kommunikaatiotilanteissa on tulkita viestiä hyvän kautta. Tuskin ystävä haluaa sinusta eroon, mutta ehkä hänellä on nyt kiireinen ajanjakso ja ajattelee, että kestää hetken ennen kuin näette. Odottelisin ystävän yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu, niin ehdottaisin itse tapaamista vähän ennen joulua tai ensi vuoden alussa.

Aloitteellisuus ystävyyssuhteissa on sellainen asia, joka itseäni aina välillä harmittaa. Siis se että lähes kaikissa ystävyyssuhteissani joudun itse olemaan se aloitteellinen osapuoli. Esimerkiksi yhtä ystävääni näin viimeksi kesän alussa. Silloin minä ehdotin tapaamista ja hän mielellään suostui. Oli iloisella tuulella kun tavattiin, kertoi miten hänellä menee ja kyseli kiinnostuneena minun asioistani. Vaikutti siis viihtyvän seurassani ja kiinnostuneelta myös minun asioistani. Ehdotti vielä että täytyy ottaa vaikka heti kesän jälkeen uudestaan. Sen jälkeen on pitänyt radiohiljaisuutta. En ole itse halunnut ehdottaa tapaamista, kun kolme edellistä tapaamista on olleet minun aloitteestani. Kaipa hänellä on vain kiire eikä ole tullut mieleen että voisi tavata. Kovin läheisestä ystävästä ei ole kyse eli saattaa olla, että on vain priorisoinut muita asioita ja henkilöitä edelleni, mikä on ihan ok. Priorisoin itsekin perheenjäsenet ystävien edelle. Ajattelin odotella loppuvuoden, jos hän aktivoituisi. Tammikuussa sitten ehdotan taas kahvittelua, jos ei sitä ennen kuulu mitään.

Vierailija
12/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hyvää syksyn jatkoa kuulostaa vain siltä, että halusi lopettaa viestinsä johonkin positiiviseen toivotukseen, itsekin saatan lopettaa viestin noin, varsinkin jos viesti on sellainen, ettei nyt onnistu tapaaminen. En tosiaan tarkoita sillä sitä, ettei tarvitse ottaa yhteyttä, enkä siksi usko että kaverisikaan sitä tarkoittaa, vaikka mistä sen ikinä tietää.

Joka tapauksessa se, mitä ajattelee toisen ajattelvan kertoo aina enemmän itsestä kuin siitä toisesta, mikä on hyvä muistaa kun tuollaisia miettii!

Vierailija
13/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita kavereita? Onko kaveri perheellinen? Kahden viikon välein yhden kaverin kanssa, joten jääkö aikaa perheelle, suvulle, muille kavereille. On työt, harrastukset ym. Itse tapaan kavereita n kahden kuukauden välein. 

Vierailija
14/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla aikuisella on aikaa ja energiaa tavata kahden viikon välein, etenkin kun monilla on useampia ystäviä (ja harrastukset, työt ja muut velvollisuudet). Tuo on kaverisi tapa sanoa että nyt hölläätte tahtia.

Vierailija
15/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon välein on kyllä tosi usein. Jos olette molemmat sinkkuja ja lapsettomia niin sitten, mutta silloinkin täytyy olla tosi hyvä kaveri, että ehtii noin usein näkemään.

Vierailija
16/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehti psykologin neuvo: palataan asiaan.

Vierailija
17/17 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kana-aivoinen ystävä, joka ottaa minuun yhteyttä. Sitten kun hän kyllästyy tai vihdoin huomaa olevansa se  joka ottaa aina yhteyttä, niin pääsen hänestä eroon. Toivon ettei hän koskaan kysy, miksei minusta ole kuulunut. Joutuisin kertomaan totuuden: koska olet kana-aivo, jota kiinnostavat vain omat lapsenlapset, eikä meillä lopulta ole juuri mitään yhteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän