Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen törmännyt ilmiöön, missä moni keski-ikäinen on muuttanut

Vierailija
14.10.2024 |

syntymäkaupungistaan kauas isolle toiselle paikkakunnalle. Osa lastenlasten takia ja osa muuten vain. Aika rohkeaa aloittaa alusta noin 50+ ikäisenä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rohkeaa tuossa on?

Lue uudestaan. Mieti. Vai vastasinko Trollille?

Vierailija
22/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rohkeaa tuossa on?

On se kun on asunut lapsesta saakka samalla paikkakunnalla, tutut, vanhemmat ja kaikki elämä keskittynyt sinne. Sitten muuttaa vieraalle paikkakunnalle missä ei tunne oikein ketään. Ap

Viimeinen tilaisuus ja korkea aika. Mikä estää yhteydenpidon entiseen paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat asuneet kerrostaloissa jo luolamies-ajoilla. Luolia oli vieri vieressä, joka perheellä oma

Vierailija
24/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän muutaman pariskunnan, jotka ovat muuttaneet sen lempilapsensa perässä hänen uudelle paikkakunnalleen.

Muilta lapsilta sitten lähtee vähästäkin tukiverkosta iso osa. No, kukin tekee omat päätöksensä ja mä voin silti pitää niitä outoina, jopa väärinä tekoina. ;)

Vierailija
25/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, voisin ihan hyvin muuttaa mihin vaan. Useat minua vanhemmat ovat muuttaneet ulkomaille. Terveisin 60+

Mitä ihmettä tuo öö, jota ääliöit käyttävät, tarkoittaa? 

Sitä pohdintaa jota ihmiset sanovat tekevänsä kun ovat kuulleet että tekstissä pitää olla omaa pohdintaa.

Vierailija
26/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmaan nuori. Ennen muutettiin koulutuksen ja töiden perässä, nykyään lastenlasten hoitoavuksi.

Vierailija
27/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva keski-ikäinen noin tekee. Nuoret lähtevät opiskelemaan ja töihin, keski-ikäiset vain pakon edessä. Kalliiksikin se tulee, jos muuttaa syrjäseudulta kasvukeskukseen.

Syrjäseuduille ei kannata jäädä, minä tajusin asian jo v 2004, myin taloni kovalla hinnalla ja muutin pienen kotikaupunkini keskustaan. Kehoitin lapsianikin rakentamaan elämänsä keskustaan, syrjäseudut kuihtuvat, kyläkoulut suljetaan, teiden auraus muuttuu omakustanteiseksi, bussivuorot loppuvat jne. Kaikki tuo, jota ennustin sillon 2004, on nyt toteutunut, kiva oli kun sai lapset käydä pienessä uudessa koulussa alakoulun, yläkoulu ja lukio sitten keskustassa, useinmiten minun kyydissäni, mutta myös koulukuljetukset silloin vielä toimivat. Huvittaa kun ihmiset, jotka rakentavat talonsa 10-15 km matkan keskustasta, marisevat kun palvelut vähenevät, tie aurataan talvella viimeksi jne. Oma moka. 

Tää on totta! Osan talvesta-keväästä tie on niin huonossa kunnossa (pelkkä jäätä), että koulukiljetuskaan ei kulje koska ei ole turvallista, mutta lasten pitäisi kuitenkin jotenkin selvitä kouluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi