Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen törmännyt ilmiöön, missä moni keski-ikäinen on muuttanut

Vierailija
14.10.2024 |

syntymäkaupungistaan kauas isolle toiselle paikkakunnalle. Osa lastenlasten takia ja osa muuten vain. Aika rohkeaa aloittaa alusta noin 50+ ikäisenä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rohkeaa tuossa on?

Vierailija
2/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva keski-ikäinen noin tekee. Nuoret lähtevät opiskelemaan ja töihin, keski-ikäiset vain pakon edessä. Kalliiksikin se tulee, jos muuttaa syrjäseudulta kasvukeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, voisin ihan hyvin muuttaa mihin vaan. Useat minua vanhemmat ovat muuttaneet ulkomaille. Terveisin 60+

Vierailija
4/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti muuttaisin jostain tuppukylästä isoon kaupunkiin parempien palvelujen luo.

Vierailija
5/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, en mä vaan eikä moni muukaan mun tuntema henkilö.

Vierailija
6/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se maar niin jännää kun on iso kaupunki ja oikein liikennevalot risteyksissä! On ne vaan kovin hienoja ihmisiä kaupunkeissa. Ihan nöyränä vaan pää painuksissa kuljen siellä jos joskus jotain asiaa sinne toimitan, niin on  pyhävaatteet päällä oikke!

Vierailija
7/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva keski-ikäinen noin tekee. Nuoret lähtevät opiskelemaan ja töihin, keski-ikäiset vain pakon edessä. Kalliiksikin se tulee, jos muuttaa syrjäseudulta kasvukeskukseen.

Syrjäseuduille ei kannata jäädä, minä tajusin asian jo v 2004, myin taloni kovalla hinnalla ja muutin pienen kotikaupunkini keskustaan. Kehoitin lapsianikin rakentamaan elämänsä keskustaan, syrjäseudut kuihtuvat, kyläkoulut suljetaan, teiden auraus muuttuu omakustanteiseksi, bussivuorot loppuvat jne. Kaikki tuo, jota ennustin sillon 2004, on nyt toteutunut, kiva oli kun sai lapset käydä pienessä uudessa koulussa alakoulun, yläkoulu ja lukio sitten keskustassa, useinmiten minun kyydissäni, mutta myös koulukuljetukset silloin vielä toimivat. Huvittaa kun ihmiset, jotka rakentavat talonsa 10-15 km matkan keskustasta, marisevat kun palvelut vähenevät, tie aurataan talvella viimeksi jne. Oma moka. 

Vierailija
8/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, voisin ihan hyvin muuttaa mihin vaan. Useat minua vanhemmat ovat muuttaneet ulkomaille. Terveisin 60+

Mitä ihmettä tuo öö, jota ääliöit käyttävät, tarkoittaa? 

Vierailija
9/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööööööööööööööööööööööööööööööö

Vierailija
10/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjäseuduille ei kannata jäädä, minä tajusin asian jo v 2004, myin taloni kovalla hinnalla ja muutin pienen kotikaupunkini keskustaan. Kehoitin lapsianikin rakentamaan elämänsä keskustaan, syrjäseudut kuihtuvat, kyläkoulut suljetaan, teiden auraus muuttuu omakustanteiseksi, bussivuorot loppuvat jne. Kaikki tuo, jota ennustin sillon 2004, on nyt toteutunut, kiva oli kun sai lapset käydä pienessä uudessa koulussa alakoulun, yläkoulu ja lukio sitten keskustassa, useinmiten minun kyydissäni, mutta myös koulukuljetukset silloin vielä toimivat. Huvittaa kun ihmiset, jotka rakentavat talonsa 10-15 km matkan keskustasta, marisevat kun palvelut vähenevät, tie aurataan talvella viimeksi jne. Oma moka. 

Olet sie niin viisas !

Vierailija
11/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just kirjoitin, että on moni tehnyt niin. Useimmat eronneita ja aikuisia lapsia. Taas tänään kuulin yhdestä. Ap

Vierailija
12/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rohkeaa tuossa on?

On se kun on asunut lapsesta saakka samalla paikkakunnalla, tutut, vanhemmat ja kaikki elämä keskittynyt sinne. Sitten muuttaa vieraalle paikkakunnalle missä ei tunne oikein ketään. Ap

Vierailija
13/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei taas ulkomaille saisi millään. Ap

Vierailija
14/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se maar niin jännää kun on iso kaupunki ja oikein liikennevalot risteyksissä! On ne vaan kovin hienoja ihmisiä kaupunkeissa. Ihan nöyränä vaan pää painuksissa kuljen siellä jos joskus jotain asiaa sinne toimitan, niin on  pyhävaatteet päällä oikke!

Ovat muuttaneet keskikokoisesta kaupungista isompaan. Tyyliin Helsinki tai Tampere. Ap

Vierailija
15/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän täältä Väli-Suomesta pk-seudulle muuttaneita. Vaikea ymmärtää mutta omapa on asiansa. Mua ahdistaisi se ihmispaljous.

Vierailija
16/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän täältä Väli-Suomesta pk-seudulle muuttaneita. Vaikea ymmärtää mutta omapa on asiansa. Mua ahdistaisi se ihmispaljous.

Toisaalta esim. introverttinä on helpompaa asua isossa kaupungissa kuin pienessä. Ap

Vierailija
17/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, moni muuttaa kun elämäntilanne muuttuu. Osa kyllästyy omakotitalossa asumiseen ja muuttaa kerrostaloon, koska asunnon ylläpito on helpompaa. Ihan normaalia.

Vierailija
18/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, moni muuttaa kun elämäntilanne muuttuu. Osa kyllästyy omakotitalossa asumiseen ja muuttaa kerrostaloon, koska asunnon ylläpito on helpompaa. Ihan normaalia.

Voihan sitä muuttaa kerrostaloon samalla paikkakunnalla.

Vierailija
19/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just kirjoitin, että on moni tehnyt niin. Useimmat eronneita ja aikuisia lapsia. Taas tänään kuulin yhdestä. Ap

Mitä ihmeellistä on siinä, että joku keski-ikäinen muuttaa?

Vierailija
20/27 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä on siinä, että joku keski-ikäinen muuttaa?

On se vain. Ei moni enää tuossa iässä lähde juuriltaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän