Mammat! Älkää pelätkö antaa lapsille särmikästä nimeä!
Nämä Matiakset, Juustot, Otot, Veetit, Eetu, Eemelit ynnä muut vastaavat, eivät välttämättä ole alkuunkaan kivoja tyyppejä.
Miehillä saa olla särmikkäät nimet.
Vauvanimi ei tee ihmisestä mitenkään fiksua.
Olen havainnut sen.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Hitsinpimpula, en älynnyt silloin kun lapsen nimi valittiin sen takia, että molempien vanhempien suvussa oli sen niminen SOTAVETERAANI, että se onkin nössö nimi, voihan kakkeli
---
Sotaveteraaneillakin on voinut olla kilttejä nimiä.
Tunsin Eemi - nimisen.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä halua lapsesta mitään kiroilevaa painonnostajaa. Sori siitä.
Ja siksi annat sille nimeksi Eemu?
Vierailija kirjoitti:
Vai särmikkäitä nimiä. Luultavasti suositat nimiä joissa mahdollisimman paljon c- tai x-kirjaimia?
----
Tällaisia: P, K, R. Näitä kirjaimia voisi olla.
Ap
R-kirjain antaa jotenkin reippaan vaikutelman. Nämä Eemit, Aamut, Unnat ja Onnit ovat jotenkin uneliaita nimiä. Ei siinä siis mitään paha sinällään ole. Kauniita nimiä omalla tavallaan. Naisilla vielä menee.
Sitten taas joku Kari, Terhi, Pekka tai Mari ovat vaan, no, jotenkin aikaansaavan ihmisen nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut antaa pojalleni nimeksi Mooses. Se on oman isoiäni nimi. Minulle kaunis ja lahjakas nimi, mutta rohkeus petti. En tunne yhtään Moosesta.
Suomessa on tasan yksi Mooses ja muiden nimeäminen samaksi on teeskentelyä.
Kyllä Mooseksia useampi tähän maahan mahtuu. Oikein hyvä nimihän se on. Parempi kuin Ramses, jossa hiukan kalskahtaa ulkomaalaisuus, vaikkei sekään huono valinta nimeksi olisi.
Paavo on Suomen ainoa oikea Mooses. Ei pitäisi olla epäselvää kenellekään.
Minulla on särmikäs nimi, josta en ole koskaan pitänyt. Olen melkein viisikymppinen.
Miettikää vanhemmat hetki, ennenkuin annatte sen Veetimansikin nimeksi!
Joono sen verran vois miettiä, että se nimi ei olisi vain pelkkää pikkuvauvelin söpöstelyä, vaan siitä kasvaa aikuinen ihminen jolla on edelleen se sama nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten Kuutio?
Sahalaita.
Vierailija kirjoitti:
Merikapteeni Otto?
Otto von Bismarck.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merikapteeni Otto?
Otto von Bismarck.
Vanha merikapteeni?
Raaka-Arska, Murha-Martti tai -Markku
Omassa lähipiirissäni ole ollut havaitsevinani, että mitä nössömpi nimi, sitä vahvempi persoona.
Ja mitä pienempi mies, sitä isompi ego.
Vai särmikkäitä nimiä. Luultavasti suositat nimiä joissa mahdollisimman paljon c- tai x-kirjaimia?