Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavara tai esine, mikä tulee vihoviimeisenä teidän kotiin?

Vierailija
14.10.2024 |

Tavara/esine/asia, joka löytyy muiden kodeista, mutta ei sinulta? Olisi mukavaa kuulla perustelut.

Netflix. Ei ole meillä eikä tule, koska luen mieluiten kirjoja.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone. Ei ole turhempaa ja ärsyttävämpää kodinkonetta toistaiseksi keksitty. Siinä ajassa, kun sitä halvatun mölymasiinaa täyttää ja tyhjentää tiskaa astiat käsin, eikä tarvitse kuunnella tuntikausia sitä hurinaa ja solinaa. 

Kahvikone, jossa käytetään niitä annospurkkeja. Järjetön määrä roskaa sellaisen asian takia, jonka pystyy valmistamaan huomattavasti vähemmälläkin jätemäärällä.

Vierailija
162/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukaihtimet eli pölynkerääjät. Onneksi en ottanut pois niitä alumiinisia ikkunan välistä. Kangassohvat ei kiitos, nahkaiset voi pyyhkiä puhtaaksi. Keittiösaareke joka on kaunis mutta en jaksa kierrellä omassa kyökissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin.    

Kukaan ei juo kahvia.

Grilli.  

En pidä ruuanlaitosta, eikä grillaaminen ole pakollinen juttu 

Vierailija
164/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttomoottorimoottorisaha, polttomoottoriraivaussaha, polttomoottorilehtipuhallin.

Hitto sitä älämölöä ja hajua.

Akkuvehkeitä,kiitos.

Kylmät kädet Ry.

Tämä!     

Todella turhia kaikki. Myös ne akkuvehkeet.   Lehtiä ei tarvitse poistaa pihalta ja raivaamistakaan puutarhoissa on niin vähän ja harvoin, että vuokravehkeellä pärjää 

Vierailija
165/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alussa oli pleikkareita ja Netflixiä ynnä muuta paskaa.

Ilmeisesti esim. haulikko ja muut aseet on tervetulleita jokaisen kotiin ohi näiden "pahuuksien".

Ne on tosi turvallisia nurkissa pyörimässä niin kuin Puhakan tapaus osoitti.

Kyllä pahuus on edelleen aseen käyttäjässä, eikä aseessa. Ihminen, joka haluaa ottaa toisen hengiltä tekee sen aivan varmasti ilman mitään asettakin. 

Nykyisessä maailmantilanteessa olen itse asiassa sitä mieltä, ettei olisi ollenkaan huono ajatus, vaikka ihan joka taloudesta löytyisi vaikka sitten se haulikko.

Vierailija
166/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alussa oli pleikkareita ja Netflixiä ynnä muuta paskaa.

Ilmeisesti esim. haulikko ja muut aseet on tervetulleita jokaisen kotiin ohi näiden "pahuuksien".

Ne on tosi turvallisia nurkissa pyörimässä niin kuin Puhakan tapaus osoitti.

Kyllä pahuus on edelleen aseen käyttäjässä, eikä aseessa. Ihminen, joka haluaa ottaa toisen hengiltä tekee sen aivan varmasti ilman mitään asettakin. 

Nykyisessä maailmantilanteessa olen itse asiassa sitä mieltä, ettei olisi ollenkaan huono ajatus, vaikka ihan joka taloudesta löytyisi vaikka sitten se haulikko.

No itse en sitä haulikkoa kuitenkaan hankkisi. Kuten sanoit, keinot löytyy aina.

Vierailija
167/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan tyrkyttämä korkeutta säädeltävä työpöytä - ei ikinä. En tee töitä kodissani enkä halua toimistokalusteita.

Siis työnantaja haluaa kustantaa sinulle kotiin säädeltävän työpöydän etätöitä varten tai muuten vain? Vai yrittää painostaa sinua ostamaan itsellesi kotiin sellaisen? Ekassa vaihtoehdossa vähän hmm... Jos etäpäiviä on paljon, esim. 4 etäpäivää viikossa, niin ehkä. Mutta jonkun yhden etäpäivän vuoksi en ottaisi työnantajan kalusteita viemään kodissa tilaa. Tosin sanoit, ettet tee kotona töitä, joten tästä ei siis varmaan ole kyse. Jos toinen vaihtoehto, niin pomosi on aasi.

Vierailija
168/168 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astianpesukone. Ei ole turhempaa ja ärsyttävämpää kodinkonetta toistaiseksi keksitty. Siinä ajassa, kun sitä halvatun mölymasiinaa täyttää ja tyhjentää tiskaa astiat käsin, eikä tarvitse kuunnella tuntikausia sitä hurinaa ja solinaa. 

Kahvikone, jossa käytetään niitä annospurkkeja. Järjetön määrä roskaa sellaisen asian takia, jonka pystyy valmistamaan huomattavasti vähemmälläkin jätemäärällä.

Nykyiset astaianpesukoneet ei metelöi juuri ollenkaan.  Yleensä sen ääntä en edes huomaa.

Astienpesukoneen helpottavin merkitys ainakin minulle on se, että likaisia astiota ei ole koskaan tiskipöydällä.  Jos tiskaa käsin, pitäisi tiskata joka kuppi ja kulho ja kattila erikseen heti käytön jälkeen, jos ei halua säilyttää niitä siinä näkösällä keittiötä kaunistamassa.  En ikinä luopuisi astianpesukoneestani.  Niin paljon olen elämässäni saanut tiskata, että tämä on ihanan suuri helpotus.  Ja ihan takuulla et kunnon tiskiä tiskaa samassa ajassa, kun täytät tiskikonetta.  Tai tyhjennät.  Varsinkin kun se täyttäminen on sitä, että se likainen astia laitetaan heti käytön jälkeen sinne koneeseen odottamaan sen täyttymistä.  Se ei vie kuin sekunnin murto-osan, kun sen jonkun kattilan tai lautasen sinne sujautat.  Mutta jos se on kivempi säilyttää likaisena siinä tiskipöydällä, niin toki.

Itse asiassa käsin tiskaamisesta sitä ääntä vasta lähteekin.  Sehän se yhtä kalinaa ja kilinää on ja jynssäämistä.  

Ainoa etu käsin tiskaamisess aon se, että kynnenaluset pysyy hyvin puhtaina.  Paitsi että nykyajan itsestään huolehtiva naisihminenhän toki tiskaa kumihanskat käsissä.