Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minulla palaa tuhottomasti aikaa kaikkeen?

Vierailija
14.10.2024 |

Ihmiset valittaa, että olen liian hidas kaikessa mitä teen. Ja itsekin huomaan, että saan tuhlattua aikaa asioiden tekemiseen ihan tuhottomasti. Luulen kun teen, että olisin ripeä tai siltä itsestäni oman tekemisen vauhti tuntuu mutta sitten huomaan että johonkin pätöasiaan on kulunutkin ihan liikaa aikaa. Ja joku muu tekee saman jutun puolet vähemmässä ajassa. Enkä koe, että olisin sen huolellisempi tai tekisi yhtään paremmin kuin muutkaan ja joskus tuntuu että olen silti huonompi vaikka käytän tuplasti enemmän aikaa.

Puhun siis esimerkiksi siivouksesta, ruoanlaitosta yms. En ymmärrä mistä voi kiikastaa. Kun en millään saa tehtyä enää nopeammin, koen että olen tehnyt parhaani.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee asioita eri tahtia. Joskus suunnitelmallisuus tuo tehokkuutta. Joskus taas pitää vaan tehdä ja jättää suunnittelematta. Joskus pitää fyysisesti olla nopeampi, esim. kävellä nopeammin. Tauot? Esim. puhelimen tsekkaus.

Olen itse aika nopea ja tehokas. On ihan tuskaa välillä katsoa vierestä joidenkin hidastelua. Varsinkin kun ne hitaat kuormittuvat, kun liikaa tekemistä. Tämä sama töissä ja esim. sukulaisten kanssa kokatessa.

Vierailija
2/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asiat eivät ole sun vahvuuksia, nää samat ihmiset jotka sua arvostelee ovat jossain muissa asioissa aivan yhtä tumpeloita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin se aika tuhrautuu ap:lla? Esim. kun mieheni tekee ruokaa hän ensiksi laittaa veden kiehumaan. Sitten kun vesi on kiehunut aikansa, ottaa makaroonit esiin, alkaa lukemaan keitto-ohjetta ja lauttaa makaronit kiehumaan. Sitten odottelee, että makaronit kiehuvat sen 8 min. Sitten alkaa miettiä, mitä seuraavaksi. No kanat lämpiämään. Odotellaan 30 min. Sitten kanojen maustaminen. Sitten niiden paistaminen pannua silmä kovana tuijottaen.  Kanat pois. Sitten aletaan etsiä vihanneksia, etsitään ja etsitään. Etsitään leikkuulauta ja veitsi. Terotetaan ja pestään veitsi. Leikataan vihannekset laiskiasvauhtia. Etsitään salaattikippo, vihannekset siihen. Etsitään uusi salaattikippo, kun eka liian pieni. Jne. 

Näin 10 min ruoanvalmistukseen saadaan tuhrattua yli tunti.

Vierailija
4/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekee asioita eri tahtia. Joskus suunnitelmallisuus tuo tehokkuutta. Joskus taas pitää vaan tehdä ja jättää suunnittelematta. Joskus pitää fyysisesti olla nopeampi, esim. kävellä nopeammin. Tauot? Esim. puhelimen tsekkaus.

Olen itse aika nopea ja tehokas. On ihan tuskaa välillä katsoa vierestä joidenkin hidastelua. Varsinkin kun ne hitaat kuormittuvat, kun liikaa tekemistä. Tämä sama töissä ja esim. sukulaisten kanssa kokatessa.

Koen, että osaan olla ihan järjestelmällinen tekemisessäni. Puhelintakaan en välissä turhia katsele.

Stressaannun, kun tulee olo että olen liian hidas ja yritän nopeuttaa tekemistäni, jolloinka en enää pysty tekemään kunnolla vaan alan sählätä. Kiire saa oloni sellaiseksi, että haluan jättää kaikki sikseen, mutta yritän jatkaa siitä huolimatta vaikka tuntuu että aivot hajoaa.

Vierailija
5/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen, että osaan olla ihan järjestelmällinen tekemisessäni. Puhelintakaan en välissä turhia katsele.

Stressaannun, kun tulee olo että olen liian hidas ja yritän nopeuttaa tekemistäni, jolloinka en enää pysty tekemään kunnolla vaan alan sählätä. Kiire saa oloni sellaiseksi, että haluan jättää kaikki sikseen, mutta yritän jatkaa siitä huolimatta vaikka tuntuu että aivot hajoaa.

Et ole ainoa. Sama vaiva täällä, kai se ajan ja harjaantumisen myöntä paranee..

Vierailija
6/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin se aika tuhrautuu ap:lla? Esim. kun mieheni tekee ruokaa hän ensiksi laittaa veden kiehumaan. Sitten kun vesi on kiehunut aikansa, ottaa makaroonit esiin, alkaa lukemaan keitto-ohjetta ja lauttaa makaronit kiehumaan. Sitten odottelee, että makaronit kiehuvat sen 8 min. Sitten alkaa miettiä, mitä seuraavaksi. No kanat lämpiämään. Odotellaan 30 min. Sitten kanojen maustaminen. Sitten niiden paistaminen pannua silmä kovana tuijottaen.  Kanat pois. Sitten aletaan etsiä vihanneksia, etsitään ja etsitään. Etsitään leikkuulauta ja veitsi. Terotetaan ja pestään veitsi. Leikataan vihannekset laiskiasvauhtia. Etsitään salaattikippo, vihannekset siihen. Etsitään uusi salaattikippo, kun eka liian pieni. Jne. 

Jep. Jotkut on vaan onnettoman hitaita kaikessa. Minunkin mies onnistuu käyttämään tosi paljon aikaa kokkaukseen ja oikeastaan ihan kaikkeen. Hän on kyllä myös huolellinen, siihen kai se aika meneekin ettö pitää pipertää kasvisten pilkkomista tarkkaan ja suunnitella tekemistä huolella ennen kuin aloittaa. Ruuatkin on sitten aina hyviä ja jos siivoaa niin on ainakin puhdasta jälkeä niissä paikoissa jotka ehtii siivoamaan. 

Vierailija
7/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt hitaalla

Vierailija
8/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Olisiko alkavaa muistisairautta?

Vierailija
9/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä parane ajan kanssa. Voi olla että tarvitaan poikkeustoimenpiteitä. Ehkä sinun pitää opetella ulkoa lista työvaiheita tai jotain tai sitten käyt lääkärissä hakemassa reseptispiidit.

Vierailija
10/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu kaikki tekeminen jotenkin liian hitaalta ja raskaalta nykyään. Ennen ne sujui kuin itsestään, enkä koskaan ärsyyntynyt kesken kaiken, että onpa tämä nyt hidasta touhua, en jaksa enää.

Nykyään saatan vaikka kesken suihkun alkaa itkemään, kun en jaksaisi enää olla siellä, mutta en osaa/halua pestä itseäni yhtään nopeammin, koska sekin aiheuttaa stressiä ja tuntuu, että sitten olen vähemmän puhdas ja ihan turhaan tuhlasin aikaa ja vettä. Joskus kun jostain syystä on pakko käydä nopeasti suihkussa, se on ihan hirveätä, kun kauhea ahdistus rinnassa, tärinä käsissä ja sekamelska pään sisällä sähläilen menemään. Mulla siis menee suihkussa joku 30min, toki suljen hanan aina välillä. Hampaitakin pesen 5-10min. 

Vierailija
11/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin minun puoliso! Eikä kyse ole edes huolellisuudesta, tuon kaiken lisäksi jäljelle jää käsittämätön sotku! Itse tyhjennän siihen 10min vielä tiskikoneen ja autan lasta läksyissä tuossa ruoanvalmistuksen ohessa.

Vierailija
12/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on noin yleisesti ottaen hitaita.

Vierailija
13/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan yksi asia oli tänään hoidettavana.... en ole vielä aloittanut. Johonkin se päivä taas meni.

Vierailija
14/14 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on noin yleisesti ottaen hitaita.

mutta parhaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi