Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että tuo Stadi on ällöttävän kuuloista!

Vierailija
15.02.2007 |

Pitää näköjään helsinkiläisten korostaa että ollaan oikein kaupungista ja vielä hienostella tuollaisella hirvittävän rumalla lainasanasta johdetulla sanalla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ilmeisesti todella luulette että jotenkin tarkoituksella haluamme puhua erilailla, että erottuisimme muista... Ketään täällä asuvaa EI PÄTKÄÄKÄÄN kiinnosta mitä jossain savossa meistä ja meidän puhetyylistä ajatellaan. Se on täälläpäin se " normaali" , yleinen puhetyyli, ei mitään sen kummenpaa.

Usein kun jossain landella kysellään että missäpäin asutte, ja vastaan ihan neutraalisti että Helsingissä, naamat venähtää ja aletaan jotenkin alemmuuden tuntoisesti kyräillä. Säälittävää, miten joku voi häpeillä kotipaikkaansa tai murrettaan?

Täälläpäin on kuitenkin sen verran enemmän ihmisiä, ja muualta tulleita myös ettei ketään kiinnosta mistä joku on kotoisin.

Vierailija
2/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paskakaan haise hyvälle vaikka sitä kuinka kehuisi. Paskalle se haisee kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse kylläkin jo lapsuudesta, kun asuttiin Espoossa, että äitini tädit, 8-kymppiset ihanat Helsingissä asuvat mummot aina puhuivat " tuletteko huomenna kaupunkiin" ja " kaupunkiin menevät bussit" jne. Eli mä olen ihan kasvanut sen kanssa että kaupunki = Helsinki. Stadi nyt vaan on vähän uudempi nimitys samasta asiasta. Kieli muuttuu.

Eli minua ei ärsytä mikään stadittelu eikä stadin murre, kaikki puhutkoot niin kuin haluavat.

Vierailija
4/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako hermoon?

Vierailija
5/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaapa kaikkien kukkien kukkia ap.

Vierailija
6/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen useaan otteeseen asunut muualla (opiskelemassa) kuin Helsingissä ja aina kertoessani kotipaikkakuntani ihmisissä selvästi syntyy tietty varaus minua kohtaan.. Moneen kertaan olen kuullut, että silloin kun kuulin, että olet Helsingistä olin ihan varma, että olet nokkava yms. mutta ethän sä olekkaan..

Niin enkä minä lähde jonnekkin pieneen kylään sillä mielein, että siellä kaikki vaan haisevat pahalle, eivätkä tajua mistään mitään, muuta kuin lehmistä....

Luulen, että maalaisilla on pahemmat ennakkoluulost kuin meillä stadilaisilla.

Ja vielä mitä puheeseen tulee, niin kaikki me opimme puhumaan kuulemamme perusteella, jos joku toistaa jatkuvasti jotain sanaa, tarttuu e väkisinkin meihin..

Miten joku voi ottaa niin kovat herneet jostain stadin slangista??

Yhtälailla se on rikkaus niinkuin muutkin murteemme.. eikös?

Vierailija
7/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näköjään landejen korostaa että ollaan oikein landelta ja vielä tehdä itsestään juntti tuollaisella hirvittävän rumalla suomenkielestä johdetulla sanalla.

Vierailija
8/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi on kai Roi tai Rovis tai mitä lie, Tampere Manse (ja vielä vieraskielisestä sanasta, auts!), Joensuu Joikkari - kertokaahan muut lisää esimerkkejä!

Mutta tietenkään mikään tässä maassa ei ärsytä enempää kuin Helsinki ja helsinkiläiset...

t: 00560

Vierailija
9/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Suomessa kaupungissa joka on huomattavasti vanhempi kuin Helsinki. Mieheni on kotoisin Tokiosta jonka rinnalla Helsinkikin on pieni kylä. Mutta tuolla Japanissakin 30 000 asukkaankin paikkakunta on KAUPUNKI! Siellä ei 30 miljoonan Tokiosta kotoisin oleva ihminen vähättele pienemmän kaupungin ihmisiä, heillä kun ei ole tarve korostaa kaupunkiuttansa.

Vierailija
10/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun luulevat olevansa jotenkin erilaisia kuin viisi miljoonaa muuta suomalaista.

Joku selittämätön alemmuskompleksi? Helsinki on ihana ja slangia muuten puhuvat nimenomaan vanhemmat fabut (sic!). Se miten täällä muuten puhutaan on tämän alueen nykyistä murretta. Miksi se olisi huonompaa kuin esim. porilaisten tai turkulaisten puhetapa? Ei kaikesta tarvitse tykätä. On minunkin mielestäni osa suomen murteista toisia rumempaa, osa taas täysin käsittämätöntä.

Lapsellista jauhaa paremmuudesta tai huonommuudesta asuinpaikan perusteella.

PS Nykiin verrattuna aika moni muukin kaupunki on tuppukylä.

Vierailija
11/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa helsinkiläisistä on niitä junan tuomia. Eli kannattaa miettiä, mistä se huono asenne on lähtöisin. Mieheni on Lapista kotoisin ja toteaa aina osuvasti, että pahin stadilainen on se kolme viikkoa sitten Helsinkiin muuttanut. :)

t. 3. polven helsinkiläinen alkujaan, nyt maalainen, joka puhuu " stadia"

Vierailija
12/27 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä ei 30 miljoonan Tokiosta kotoisin oleva ihminen vähättele pienemmän kaupungin ihmisiä, heillä kun ei ole tarve korostaa kaupunkiuttansa.

Päinvastoin, helsinkiläisiähän tässä (taas) mollataan. Kunhan puolustaudumme, hyvin asiallisesti, kuten esim 19.

Vierailija
13/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onkin noin vaikeaa käsittää että Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki?

Vierailija
14/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoinen tuppukylä tuo kyllä on, kunhan on käynyt " suuressa maailmassa" ...versus New York tms....

hävettää hesalaisten puolesta, kun luulevat olevansa jotenkin erilaisia kuin viisi miljoonaa muuta suomalaista. Samasta metsästä me kaikki ollaan kotoisin =) Ja eihän kukaan AIKUINEN nyt oikeesti puhu sitä slangia?lähinnä kuule teinien suusta akuheessa känni angstissa ja sitten niille anuretaan paskasesti päin naamaa...ainakin porissa päin.

Vierailija
15/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi meillä stadissa ei ole tapana naureskella ihmisten puhetyyleillä.

Vierailija
16/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silläkin nimellä on juurensa ja tietty syntyhistoriansa.

Vierailija
17/27 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viestissä oikein paistaa se mikä maalaisissa on vika!

Vierailija:

aikamoinen tuppukylä tuo kyllä on, kunhan on käynyt " suuressa maailmassa" ...versus New York tms....

hävettää hesalaisten puolesta, kun luulevat olevansa jotenkin erilaisia kuin viisi miljoonaa muuta suomalaista. Samasta metsästä me kaikki ollaan kotoisin =) Ja eihän kukaan AIKUINEN nyt oikeesti puhu sitä slangia?lähinnä kuule teinien suusta akuheessa känni angstissa ja sitten niille anuretaan paskasesti päin naamaa...ainakin porissa päin.

Vierailija
18/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen ei kiusaa ketään, antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta nämä maalaiset mollaavat usein kaikkea mikä poikkeaa tutusta, se kertoo jo paljon heistä itsestään.

Vierailija
19/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää näköjään landejen korostaa että ollaan oikein landelta ja vielä tehdä itsestään juntti tuollaisella hirvittävän rumalla suomenkielestä johdetulla sanalla.

Aito maalainen ei tiedä mikä "lande" on :)

Vierailija
20/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanha ketju.😂😂