Oletteko huomanneet näitä piirteitä 60-vuotiaissa tai vanhemmissa
asioista kailotetaan helvetin kovalla äänellä, niin että se varmasti kuulee "vahingossa" josta puhutaan negatiiviseen sävyyn.
mikään ei ole oma vika, kyvyttömyys myöntää olevansa väärässä tai pyytää anteeksi.
kiihtyvät ja kiihdyttävät itsensä raivon valtaan mitättömistä asioista, jotenkin tuntuu että he jollain tasolla nauttivat tästä, ehkä se saa heidän tuntemaan olevansa elossa tai jotain.
samoja asioita jankataan vuosikausia. vaikka näihin ei voisi mitenkään vaikuttaa, niin niitä jankataan silti.
kaikkea stressataan etukäteen ja suunnitellaan kyllästymiseen asti.
pakonomainen tarve hakea ja saada aikaan konflikteja muiden ihmisten kanssa. ei minkäänlaista kykyä tai halua ennakoida tilanteita ja välttää konflikteja.
äärimmäinen nuukuus ja väärässä paikassa säästäminen, jos vaikka ruohonleikkurista hajoaa osa joka maksaa liikkeessä 20 €, niin mielummin ostetaan keltaisesta pörssistä rikkinäinen samanlainen ruohonleikkuri 10 €, haetaan se 200km päästä, puretaan se osiin ja laitetaan uusi osa paikoilleen, sitten ylpeänä kerrotaan että säästettiin 10 € (unohtaen tietenkin matkakulut ja kulunut aika).
kaikkia ostopäätöksiä puntaroidaan vuosikausia.
kaikki mahdollinen tavara säästetään oli se rikki tai ei.
kaikki mahdollinen ilmaiseksi saatu otetaan talteen.
pakonomainen tarve löytää jotain vikaa muiden tekemisistä ja päästä huomauttelemaan niistä.
jämähtäneet menneisyyteen yhteiskunnan, työpaikkojen ja oikeastaan kaiken suhteen.
uskomattomat luulot omasta työnteosta ja ahkeruudesta.
helvetinmoinen uteliaisuus muiden ihmisten asioista ja pakonomainen tarve udella tietoa, jota sitten jaetaan kaikille muille.
kaikki henkiset vaivat / ongelmat ovat synonyymi hulluudelle.
äärimmäinen tarve nälviä jatkuvasti muita.
pakonomainen tarve tarkkailla muiden lihoamista.
haluttomuus oppia mitään uutta, asiat ovat tehty aina näin, ei voi tehdä millään toisella tavalla.
kaikki mikä on painettu lehteen tai kerrotaan uutisissa on absoluuttinen totuus, jota ei sovi kyseenalaistaa.
uskovat sokeasti muiden ihmisten kertomia tarinoita, ei minkäänlaista kykyä tai halua ajatella, että jollakin olisi syy valehdella tai värittää tarinoitaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Sinulla taitaa olla mielessä joku tietty ihminen, jonka käytöstä yrität nyt yleistää kaikkia samanikäisiä koskevaksi. Sen sijaanå uskon ja tiedän, että luonnehäiriöitä on kaiken ikäisissä.
No tämä, ihan naurettavaa. Olisit ap vaan tehnyt rehellisesti aloituksen siitä ihmisestä josta kaiken tuon aloituksen tekstin kirjoitit.
Voi luoja varjele AP, minkälainen sinä olet kuuskymppisenä, kun nyt olet jo noin kärttyinen.
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt oma paskasi.
Oletko jotenkin kiinnostunut?
Kakasta?
Sinuna ehkä miettisin, miten suhtaudut vanhempiisi.
Jotkut vanhemmat ihmiset, etenkin andropaussimiehet ovat ärhäköitä. Syynä on peniksen toimimattomuus, kivut ja kärttyisyys.
Missä iässä ap:lle on kehittynyt pakonomainen tarve keksiä yli 60 vuotiaille kielteisiä ominaisuuksia ja luetteloida niitä vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
En tunnista tuosta itseäni. Olen 62 vuotias.
Joo, samoin. Mieluummin juuri päinvastoin kun lueteltu.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Sinulla taitaa olla mielessä joku tietty ihminen, jonka käytöstä yrität nyt yleistää kaikkia samanikäisiä koskevaksi. Sen sijaanå uskon ja tiedän, että luonnehäiriöitä on kaiken ikäisissä.
Tätä tulin etsimään. Kiitos, että joku muukin näkee vaivaa vastata yleistyksiin, että kyse on yksilön toiminnasta. Ei mulla ap:lle muuta sanottavaa tämän jälkeen olekaan.
Jotkin seikat liittyvät ikääntymiseen. Kuulo alenee. Kärsivällisyys vähenee. Osataan ottaa huomioon mahdolliset vaikutukset tulevaisuuteen.
Olen kuusikymppinen ja uskallan myöntää, että kyseiset piirteet lisääntyvät ikääntymisen myötä. Sitä vain oppii asioita ja osaa seuraavalla kerralla soveltaa aiemmin opittua.
Itse olin nuorena nöyrä ja pyrin käyttäytymään hyvin, joten kauppiaan epäkurantti tavara jäi aina minun häviöksi. Ikääntessä opin kyseenalaistamaan epäkurantin tavaran myymisen, mutta se johti loputtomaan typerien selitysten kuuntelemiseen ja kauppiaan lupaukseen, että seuraavasta ostoksesta hyvittävät... kumpikin osapuoli tietenkin tiesi ettei hyvitystä myöhemmin "muistettaisi", jos asiakas jostain käsittämättömästä syystä toisen kerran asioisi kyseisessä yrityksessä. Nykyään en edes lähde sovittelevasti asiaa selvittämään, koska tiedän mihin se minun kohdallani johtaa, joten heti siirrytään "viimeiseen kohtaukseen ja ilmoitetaan ettei tämä peli vetele".
Tunnistin yli 70v isästäni useamman kihdan listalta. 65+ äiti on eri maata
En ole huomannut ja olen 60-vuotias. Olen kierrättänyt koko kotini. En ota ilmaiseksi mitään koska ostan merkkitavaroita. Sun listasi on tajuttoman pitkä. Sen huomasin että olet tyhmä.
Kaiken ikäisissä tuollaisia ominaisuuksia.
En tunnista noita piirteitä itseäni vanhemmissa, yli 60 vuotiaissa. Apn kaltaisiin valittajiin olen törmännyt.