Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen työkokeilu kyllä estää ihmisiä työllistymästä

Vierailija
14.10.2024 |

Koska joka paikka täynnä näitä ilmaisia kokeilijoita.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten kannattaisi kouluttautua sellaiseen ammattiin jota ei voi kuka tahansa kadultavedetty tehdä

Vierailija
2/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten kannattaisi kouluttautua sellaiseen ammattiin jota ei voi kuka tahansa kadultavedetty tehdä

Se on tehty jo. 2 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Kokoomuksen unelma. Että mahdollisimman moni tekisi töitä ilmaiseksi.

Vierailija
4/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen suostuu tekemään ilmaista työtä jos kerran kykenee tekemään palkkatöitä. Heikko itsetunto ihmisillä ja ne pelkää työkkärin virkailijoita ja työnantajia. Itse olen mielummin työtön jos en palkkaa saa. Minä sanon suoraan että jos ei makseta palkkaa niin sitten ei tarvii minua. Minun ei tarvii todistaa mitään mitä osaan ja tiedän että olen ahkerampi kuin muut sen sanon työnantajille.

Vierailija
5/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tehty jo. 2 kertaa.

Sama täällä. 

Vierailija
6/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin joku kansannousu tätäkin vastaan.

Vierailija
7/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ja paikallinen (sanelu) sopiminen palkoihin. Nytkin saa sopia tessin yli niin paljon kuin haluaa. Se on aivan selvää että palkkojen polkeminen tuossa on tarkoituksena.

Vierailija
8/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaa palkkaa. Tosin sitten sanotaan ettei ole töitä.

Vierailija
9/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ollut pitkäaikaisesti töissä ihmisiä, jotka oli ensin työkokeilussa. Yksikin kerkesi olemaan meillä 4 vuotta ennen kuin irtisanottiin yt:ssä

Vierailija
10/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on ollut pitkäaikaisesti töissä ihmisiä, jotka oli ensin työkokeilussa. Yksikin kerkesi olemaan meillä 4 vuotta ennen kuin irtisanottiin yt:ssä

Varmasti monikossa kun yksikin työpaikka on harvinaisuus työkokeiluissa. Sori mutta ei mennyt läpi.

Vierailija
11/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pitäisi saada joku kunnon korvaus jolla parantaa elämää. Vie paljon aikaa ja se on säännöllistä. Ilman lomaa.

Vierailija
12/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhdessä lastentarhassa on aina 4 työkokeilijaa. Tyttöystävä on siellä vakituisena.

Vierailija
13/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä töissä on niin kiire nykyään koko ajan, ettei kellään ole mahdollisuuksia alkaa työkokeilijoita opettamaan, eikä näitä siksi vaivoiksi otetakaan, olivat kuinka ilmaisia hyvänsä.

Tämä siis sellaisissa töissä, jonka harjoittelemisesta sattaisi olla työkokeilijalle itselleen hyötyäkin.

Sen sijaan niihin hommiin, jonka oppii muutamalla ohjeella lähes kuka hyvänsä, otetaan kyllä kokeilijoita, siellä nämä ovat puhtaasti ilmaista työvoimaa, jota pidetään vain niin kauan, kun ilmaiseksi voi pitää ja uusi tarvittaessa tilalle. Näistäkään hommista ei siis käytännössä ole juuri kokeilijalle hyötyä.

Vierailija
14/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvälle työntekijälle ottajia löytyy. Kannattaa kouluttautua aloille jossa niitä töitä on tarjolla. Ihmiset haluaa päästä helpolla ja työllistyä eli paperihommia tekemään ja mieluiten etänä sängystä käsin niin ettei vaan tarvitse vaivautua ja tehdä uhrauksia palkkansa eteen. Näin ajattelee moni muukin ja täten työpaikat on tämän kilpailun osalta jo täytetty. Itse duunarina koen sen olevan ennemmin kilpailuetu kun saa toimia alalla joka ei ole puoleensa vetävä. Ite flow tilassa joka päivä hirveessä imussa painamassa duunia ja iloinen siitä millaisessa etulyöntiasemassa olen muihin nähden. Ihmiset eivät nähtävästi ole vielä heränneet siihen trendiin ettei vakiduuneja enää samaan tapaan ole tyrkyllä kuin ennenvanhaa vaan olet friikku jonka tehtävä on myydä itsesi työnantajille ja palkkioksi saat painaa duunia eri firmoissa jotta urakehityksesi olisi nousujohteista ja kun aika koittaa ja löytyykin vakituisempaa pestiä niin olet valmis lunastamaan odotukset. Jos ei pääse kehittämään itseään niin aika huonolta se cv näyttää. Mahdollisuuksia on, täytyy tehdä vain oikeita valintoja. Se että olisi yksi ura josta jäädään eläkkeelle ei ole enää tätä päivää.

Vierailija
15/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni ollut työpaikassa jossa olisi työkokeilijoita

Vierailija
16/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen suostuu tekemään ilmaista työtä jos kerran kykenee tekemään palkkatöitä. Heikko itsetunto ihmisillä ja ne pelkää työkkärin virkailijoita ja työnantajia. Itse olen mielummin työtön jos en palkkaa saa. Minä sanon suoraan että jos ei makseta palkkaa niin sitten ei tarvii minua. Minun ei tarvii todistaa mitään mitä osaan ja tiedän että olen ahkerampi kuin muut sen sanon työnantajille.

Siksi, että ainakin aiemmin työkkärin täti joviaalisti uhkaili karenssilla, eli korvaukset pois, jos ei palkaton työ kiinnosta.

Samaten ns. ikikarenssilaiset yrittivät jopa pyuyrkiä näihin, sillä se oli ainoa tapa päästä taas työttömyyskorvaukselle, kun oikeaa duunia ei kuitenkaan löydy.

Ja juu, vaikka jotkut väittävät, että ikikarenssia ei ole olemassa, ovat siinä sillä tavalla oikeassa, että karenssia ei voi voi antaa toistaiseksi voimassaolevana.

KÄYTÄNNÖSSÄ kuitenkin mekanismi oli se, että työkkärin mielestä moitittavan käytöksen (= ilmaistöistä kieltäytyminen) toistuessa asetetettiin työssäoloehto, eli asianomaisen piti saada täyteen tietty aika joko palveluissa tai töissä. Kun töitä ei edelleenkään saanut sen paremmin kuin ennenkään, eikä työkkärin täti enää päästä palveluihin, oltiin käytännössä ikuisessa karenssissa.

Vierailija
17/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tui tui.

Kapitalistit haluavat että kaikilla on rahaa jota kuluttaa.

Köyhyydessä kituminen on vain vasemmiston etujen mukaista.

Jos ei ole luokkia, ei voi olla luokkasotaa, jolloin vasemmistoa ei tarvita.

Vierailija
18/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää muistaa, että toimeentuotukea saa, jos karenssia antavat.

Minukin asioita on sössitty , mutta sain onneksi asiat oikaistua. Ihan hiveetä nykyään tämä elämä.

Vierailija
19/20 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä sain palkallisen työpaikan sen kokeilujakson jälkeen. Ala oli minulle uusi.

Vierailija
20/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää muistaa, että toimeentuotukea saa, jos karenssia antavat.

Minukin asioita on sössitty , mutta sain onneksi asiat oikaistua. Ihan hiveetä nykyään tämä elämä.

Pitää kuitenkin muistaa, että tt-tuki on viimesijainen etuus. Tarkoittaa, että kaikki muut rahat, mm. omat ja lasten säästöt pitää syödä ensin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan