Voisitko nainen aloittaa parisuhteen lopettavan alkoholistin kanssa?
Lopettava alkoholisti ja viinaan en enää koske ja piste. Helpotti terapiassa itkien myöntää alkoholismin olevan vakava sairaus ja syyt mitkä sen aiheutti. Maksavaurioita ei ehtinyt syntyä ja laiha mies olen aina ollut. Haluaisin naimisiin, vaimon ja lapsen. Onko tämä mahdollista?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Koita ensiksi elää muutama vuosi ilman riippuvuuksia. Haluat vain korvata alkoholin ihmisellä koska et kestä olla yksin. Opettele olemaan yksin useampi vuosi ja selvinpäin.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ei koskaan lopeta. Se voi olla pari viikkoa ilman mutta sitten tekee taas mieli. Olen sen niin monta kertaa nähnyt itse eikä mikään terapia auta.
Nyt olet väärässä kohdallani ja ikävää, kun olet kokenut muuta. En ole juonut alkoholia vuoteen enkä juo enää. Viinanhuuruinen elämä ja kuppilat ovat omalta osaltani mennyttä elämää myös entisine ystävine. En ole yksinäinen ja käyn terapiassa; on muutama läheinen ystävä nuoruudesta sekä sukulaiset.
En. Liian suuri retkahdusriski jos raitistumisesta on vain vähän aikaa.
Lisäksi juon itse, eli en haluaisi raivoraitista kumppania myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mielestäni päihdeaddiktin ei kannata omasta puolestaankaan hakeutua suhteeseen, ennen kun on saaunt oman elämänsä ja tunne-elämänsä täysin vakautettua
Eli suomeksi en mielestäni ansaitse onnea kun olen lopettava alkoholisti?
Itsesääli ja muiden syyttäminen/syyllistäminen on iso punainen lippu! Et voi heittäytyä tuolla tavalla uhriksi.
Voisin varmasti jos olisi ihana mies. Olen itse käytännössä raitis joten voisin tsempata miestä.
En. Haluan vain tasavertaisen suhteen, en mitään tsempparin osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mielestäni päihdeaddiktin ei kannata omasta puolestaankaan hakeutua suhteeseen, ennen kun on saaunt oman elämänsä ja tunne-elämänsä täysin vakautettua
Itsesääli ja muiden syyttäminen/syyllistäminen on iso punainen lippu! Et voi heittäytyä tuolla tavalla uhriksi.
En syyttänyt vaan esitin mielestäni loogisen ja asiallisen kysymyksen. En ole uhri eikä minulla ole tunne-elämän puolella ongelmia, olen entinen alkoholisti enkä ajattele naisen olevan korvike. Mitä et nyt ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kysytään näin, että mitä teet jos miehesi sairastuu vakavaan syöpään ja joutuu hoitoihin/leikkaukseen? Särähti korvaan tuo että et ole tsempparin osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syyttänyt vaan esitin mielestäni loogisen ja asiallisen kysymyksen. En ole uhri eikä minulla ole tunne-elämän puolella ongelmia, olen entinen alkoholisti enkä ajattele naisen olevan korvike. Mitä et nyt ymmärrä?
Käyt terapiassa mutta sinulla ei ole tunne-elämän puolella ongelmia 🙄 Käy se terapiasi loppuun ja mieti sitten parisuhdeasioita. Annat itsestäsi ihan dorkan vaikutelman. -eri
Viinaan en enää koske, nyt lopetan juomisen, nyt alkaa uusi elämä... Joojoo tää on niin monesti kuultu. En ikinä alkais parisuhteeseen henkilön kanssa joka vakuuttelee itselleen ja muille lopettavansa juomisen.
Vierailija kirjoitti:
En.
Olen alkoholisti-isän tytär.
Eli olet itsekin alkoholisti. Ei ap sellaisen naisen kanssa kannata olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kysytään näin, että mitä teet jos miehesi sairastuu vakavaan syöpään ja joutuu hoitoihin/leikkaukseen? Särähti korvaan tuo että et ole tsempparin osaa.
Ohis, mutta eri asia tukea sairastunutta kumppania, kuin aloittaa suhde sairaan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin, jos toinen olisi ollut pidempään raittiina. Elänyt yksin ilman minkäänlaisia intiimejä suhteita. Ja hoitanut tunne maailmansa.
Teitä addikteja on tässä maassa paljon. Iso osa jatkaa vaan juomistaan.
Suomessa laajimmin levinnyt addiktio ei ole alkoholi, huumeet, uhkapelit vaan epäterveellisen ruoan ja herkkujen syöminen. Suurin osa suomalaisista on addikteja syömiseen. Teitä addikteja on tässä maassa paljon. Iso osa jatkaa vaan syömistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt terapiassa mutta sinulla ei ole tunne-elämän puolella ongelmia 🙄 Käy se terapiasi lo
Aha no minkälainen ihminen haukkuu muita dorkaksi? Et vaikuta mukavalta ihmiseltä alkuunkaan. En kaipaa sääliä enkä syyttelyä ja olen tehnyt paljon lopettaakseni ja teen kaikkeni, että voin hyvin. Omissa käsissä tämä elämä on ja terapia on tukena.
Kyllä voisin pelastaa ja auttaa miestä ja ajaisimme romanttisesti auringonlaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli vuoden ollut juomatta, kun mentiin yhteen.
Miten on menneet viime vuodet?
En. Isäni oli alkoholisti. En ikinä alkaisi suhteeseen päihdeongelmaisen kanssa.
en. Mutta jos on aikaisemmin juonut paljon ja lopettanut reilu 10 vuotta sitten ja käsitellyt selvinpäin kaikki asiansa, niin voisin. Sitä juomattomuutta pitää olla takana useampi vuosi, siis ilman mitään retkahduksia tai sen siirtämistä esim. huumeisiin tai pelaamiseen tai urheiluun.
Alkoholismi ei ole sairaus. Jeppe juo, koska se haluaa juoda. Jos Jeppe ei halua enää juoda, niin se lopettaa.
T: itse yli 14 vuotta sitten lopettanut.
En voisi
Olen elänyt alkoholistin kanssa, joka "lopetti" usein. En luota yhteenkään alkoholistiin. Ehkä, jos olisi ollut kymmenen vuotta kuivilla