Iso ikäero+lastenhankinta :(
Meillä molemmilla on lapsia ennestään, mulla yksi ja miehellä kaksi melkein teiniä. Olen itse 26-vuotias, lapseni on 7v. Ollaan oltu pian 5v yhdessä mieheni kanssa, eli arki ja muu rullaa ja suhde on hyvä. Alusta asti oli selvää, että jossain vaiheessa yhteisiä lapsia hankitaan vaikka mielellään useampi, ja nyt kaikki taloasiat ja talouspuoli ovat kunnossa sitä varten. Mua vaan alkanut vaivaamaan lähiaikoina kovasti meidän ikäero. Mies täytti juuri 40v.
Olen nyt pääni sisällä panikoinut sitä, että saako mies ikinä hetkeäkään rauhaa lapsiarjesta ja kyllästyykö, jos saisimme vaikka kaksi lasta. Mietin hänen jaksamistaan, jos saisi vaikka lähellä 45v ikää vielä lapsia muutamankin, mikäli niitä siunaantuu. Ja saammeko me sitten yhdessä elää koskaan ns. vapaampaa elämää, vai kuoleeko mies ennen sitä kärjistetysti. Nyt arjessa mukana heti ollut niin paljon lapsia, että emme koskaan ole eläneet tavallaan vain kahdestaan. Itse en kaipaa siis mitään biletyselämää, toivottavasti joku nyt tajuaisi pointtini. :)
Kommentit (32)
Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta tytöstä joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.
15 vuotta on niin iso ikäero, että olette ihan eri elämänvaiheissa. Varmaan mietityttää sen takia, että tuo tuntuu välillänne, isyyteen ei vaikuta kuitenkaan.
No mies on elänyt sen pikkulapsivaiheen, vähän on ehtinyt helpottaa kunnes sinä ja lapsesi tulitte elämään ja silti haluaa aloittaa kaiken alusta. Joten eiköhän hän tiedä, mihin on ryhtymässä sen verran mitä tässä elämässä nyt voi ylipäätään etukäteen tietää. Toki jos ei ole tähänkään asti ollut kovin perhekeskeinen isä, niin voihan se olla että ei ole kovasti läsnä nytkään.
Mutta itsekin tunnen monia naisia, jotka lähtevät nelikymppisenä ns. toiselle kierrokselle, juuri kun aiempien lasten kanssa alkaa olla viimein omaa aikaa, joten mikseivät miehet voisi hyvin haluta tehdä samoin.
Miksi niitä lapsia pitää tehdä lisää, kun molemmilla on jo? Onko oikeasti pakko? Ja jos mies on eronnut entisestä pikkulapsiaikana, niin ei teidänkään rakkausvauvaa jaksa katsella. Onnea, sitten oletkin yh kahden eri miehen lapsille!
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä lapsia pitää tehdä lisää, kun molemmilla on jo? Onko oikeasti pakko? Ja jos mies on eronnut entisestä pikkulapsiaikana, niin ei teidänkään rakkausvauvaa jaksa katsella. Onnea, sitten oletkin yh kahden eri miehen lapsille!
Mun mies erosi, koska ex petti häntä työkaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No mies on elänyt sen pikkulapsivaiheen, vähän on ehtinyt helpottaa kunnes sinä ja lapsesi tulitte elämään ja silti haluaa aloittaa kaiken alusta. Joten eiköhän hän tiedä, mihin on ryhtymässä sen verran mitä tässä elämässä nyt voi ylipäätään etukäteen tietää. Toki jos ei ole tähänkään asti ollut kovin perhekeskeinen isä, niin voihan se olla että ei ole kovasti läsnä nytkään.
Mutta itsekin tunnen monia naisia, jotka lähtevät nelikymppisenä ns. toiselle kierrokselle, juuri kun aiempien lasten kanssa alkaa olla viimein omaa aikaa, joten mikseivät miehet voisi hyvin haluta tehdä samoin.
Mies on ollut todella osallistuva isä, hoitaa enemmänkin perinteisen äidin roolia
Kannattaa ne lapset tehdä ennenkuin täyttää 30 vuotta koska sen jälkeen olet siinä iässä, että riski saada vammainen lapsi lisääntyy huomattavasti. Toisaalta uli 30 vuotias nainen alkaa olemaan jo aika rupu, joten myös miehesi halut hiipuvat vuosi vuoden jälkeen alemmas ,kunnes lähestyessäsi 40 ikävuotta, ne käytännössä loppuvat lähes kokonaan ja hän alkaa viimeistään etsiä parempaa naista itselleen.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta on niin iso ikäero, että olette ihan eri elämänvaiheissa. Varmaan mietityttää sen takia, että tuo tuntuu välillänne, isyyteen ei vaikuta kuitenkaan.
Saattaahan mies olla täysin lapsen tasollakin. Ei ikä kerro onko mies esim down, cp, tai peräti fragileX. Autisti hän varmasti on ja ikäeron huomioon ottaen 95% varmuudella pedofiili.
Vierailija kirjoitti:
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Eli hoidat onnetonta oloasi lapsilla? Mielenkiintoista. Joskus nekin lähtee pesästä. No, sitten voit kärkkyä lastenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies erosi, koska ex petti häntä työkaverinsa kanssa.
What?? Miten ex puoliso voi tätä miestä pettää? Ex tarkoittaa tietääkseni, että he eivät ole enää edes yhdessä. Onko tämä taas joku vantaalainen uusiotapa kuten kunniamúrhatkin?
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30