Te pihisti elävät, paljonko teillä kuluu rahaa kuukaudessa ja paljonko saatte tuloja?
Te pihisti elävät paljonko teillä kuluu rahaa kuukaudessa ja paljonko saatte tuloja?
Kommentit (11)
2000€/kk saan palkkaa. Asun vanhemmilla vielä (olen 19v.) rahaa jää säästöön vähän kuin väkisin, saan lähes koko palkkani säästöön. Ei vaan houkuta ostaa mitään turhaa.
Suunnitelmissa on muuttaa omilleen mutta nyt työmatka on 500m niin toistaiseksi asun vanhemmilla.
500€ jää säästöön 1500€ palkasta. Helsingissä on kallista asua. Jossain muualla jäisi varmaan enemmän säästöön.
Peruspäivärahalla ollaan.
Menot ovat maksimissaan 20 euroa kolmea viikkoa kohden - elän kuin Kokoomus opettaa.
4.200 netto ja 1.800 menee per kk. Sinkku, mies, 39v.
3000e nettopalkastani saan 2000e säästöön. Asun vaatimattomassa vanhassa ok talossa jossa asuminen on halpaa.
Netto on noin 3700€. Mies maksaa asumisen ja autot suurimmaksi osaksi. Menoja ei juurikaan ole, kuin vain ruoka ja ostokset. Jos menee enemmän, joskus pihistelen ja teen itse kaikki ruuat. Normikuukautena menot on noin tonnin. Loput säästöön/sijoituksiin.
Nettoansio 800 e. Mitään ei jää säästöön. En ole pihi vaan köyhä.
Vierailija kirjoitti:
2000€/kk saan palkkaa. Asun vanhemmilla vielä (olen 19v.) rahaa jää säästöön vähän kuin väkisin, saan lähes koko palkkani säästöön. Ei vaan houkuta ostaa mitään turhaa.
Suunnitelmissa on muuttaa omilleen mutta nyt työmatka on 500m niin toistaiseksi asun vanhemmilla.
Pitäiskö potkia persuuksille, että pääset omilleen. Sinä loiseläjä!
Mä pihistän itsestäni mutta en lapsistani. Mun nettotulot on 4500 kuussa ja siitä jää toistaiseksi noin 2000 säästöön. Kun lapset lähtee omilleen niin nettotulot on toki pienemmät (toistaiseksi saan vielä noin 750 kuussa lapsilisiä ja elatusmaksuja) mutta uskon että säästöön jää silti paljon enemmän.
En muista milloin olisin viimeksi ostanut itselleni jotain ruokaa tai päivittäistavaraa kummempaa.
Syyskuun ruoka- ja asumiskulut olivat 120+90€, polttoaineet 20€ ja tuloja tuli nettona tasan 2000€. Päälle tulee vakuutusmaksuja ym. mutta tulee myös pääomatuloja.
Tienaan nettona n.1800€ kk
400€ vuokra, ruoka 150€ ja muut laskut n. 100€ kk.
(Saadaan töissä syödä ilmaiseksi niin ruokamenot vähän pienemmät)
Jos ei ole mitään yllättäviä menoja niin säästöön saan kuussa n. 1300€ kk.
En osta koskaan mitään turhaa. Ravintoloissa en käy, enkä tilaa ruokaa.
Moni varmasti ajattelee että onpa ankeaa elämää tuommoinen, mutta pihisti eläminen on itselle elämäntapa.
Vanhempani ovat todella pihejä. Sieltä se piheys on varmaan tarttunut.