Miksi työttömille syötetään pullaa kuntouttavassa työtoiminnassa?
Joka aamu kahvin ja teen kanssa ainakin pullapitkoa ja keksejä, joskus muutakin, esim. Saarioisten roiskeläppiä paloiteltuina. Sen jälkeen seurapelien ja korttipelien pelaamista ja lehtien lukemista muutama tunti ja kotiin. Mikä pointti? Miksei voisi olla vaikka porkkanoita, kaalipaloja ja omenoita jos jotain täytyy olla?
Kommentit (52)
En viitsinyt kysyä ohjaajalta, koska se vaikutti täydeltä sekopäältä. Koko ajan sai varoa, mitä seuraavana sanoo tai tekee/päättää.
En ole koskaan kuullut, että aikuisille olisi syötetty yhtään mitään muuten kuin laitoshoidossa oleville.
Tuskin noitakaan syötetään. Niitä on vaan siellä tarjolla, mutta ei todellakaan kaikissa paikoissa. Varma tieto, olen nähnyt niitä useampia.
En väitä, että aloittaja valehtelisi, mutta on todella harvinainen ja erikoinen paikka, jossa on tarjolla yhtään mitään muuta kuin kahvia, teetä, sokeria ja kahvimaitoa. No, kaakaota ehkä ja jotain keksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että aikuisille olisi syötetty yhtään mitään muuten kuin laitoshoidossa oleville.
Tuskin noitakaan syötetään. Niitä on vaan siellä tarjolla, mutta ei todellakaan kaikissa paikoissa. Varma tieto, olen nähnyt niitä useampia.
En väitä, että aloittaja valehtelisi, mutta on todella harvinainen ja erikoinen paikka, jossa on tarjolla yhtään mitään muuta kuin kahvia, teetä, sokeria ja kahvimaitoa. No, kaakaota ehkä ja jotain keksiä.
Kuntouttava on aikuisten lastentarha, joten en ihmettelisi jos siellä työttömille laitettaisiin ruokalaput ja sitten lusikkaa suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava on aikuisten lastentarha, joten en ihmettelisi jos siellä työttömille laitettaisiin ruokalaput ja sitten lusikkaa suuhun.
Yhdelle olisi tarvittu ruokalappu ja syöttäjä. En tajua miksi hänet oli laitettu kuntouttavalle? Mies oli nätisti sanottuna ihan pihalla. Tuetun asumisen piirissä kun ei pärjää yksin kotona. Mihinkään työhön hän ei kykene. Kävi kahtena päivänä askartelemassa ja syömässä. Uskomatonta kuinka paljon yksi aikuinen mies ehtii sotkea 4 tunnissa. Ruuastakin meni yli puolet suuhun. Tuollaiset kuuluisivat eläkkeelle mutta kela. Tarviiko sanoa muuta syytä kuin kela?
Siellä jaetaan kuntoutujille ruoka-apupussikin kerran viikossa. Sisältö on pääasiassa taas mitäs muuta kuin pullaa.
Ainaskin viisi kiloa oon lihonut jo. Kymmenen tulee kerättyä ennen kuin työtoiminta/pullakuuri loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Siellä jaetaan kuntoutujille ruoka-apupussikin kerran viikossa. Sisältö on pääasiassa taas mitäs muuta kuin pullaa.
Ainaskin viisi kiloa oon lihonut jo. Kymmenen tulee kerättyä ennen kuin työtoiminta/pullakuuri loppuu.
Loppuu? Mistä olet saanut käsityksen että se loppuu? Kaikesta muusta voidaan leikata mutta ei 9 euron toimenpiteistä työttömille. Saatat hetken aikaa olla pelkästään työttömänä kunnes tarjoavat uutta sopimusta. Sellaista mistä et voi kieltäytyä kun menetät tuet jos et suostu.
Tarjolla oli rahkapullaa, mutta ei maitoallergiselle mitään. Ja kouluttaja vain pahastui ja torui kun en allergian takia syönyt tarjottua rahkasta vaan jätin väliin.
Persu ap toivoo, että työttömille syötettäisiin paskaa. Myös siis konkreettisesti eikä pelkästään henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että aloittaja on jossain syojatyöpaikassa.
Pullansyönti on terapiaa ja kuntouttavaa.
Jos sitä voisi ihan hakea jostakin niin siellä olisi julmettu jono.