Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntai-illat on ahdistavia

Vierailija
13.10.2024 |

Kun tietää, että maanantai tulee kokoajan ja kokoajan lähemmäksi.

Ei sunnuntai-illasta osaa oikein nauttiakaan tuon ahdistuksen takia. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen työtön ja Kela Goldin saldolla teen mitä halua.

Vierailija
2/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko kouluajan tuo sama tunne. Kurjin päivä viikosta, kun se paine koulujutuista vain kasvoi ja kasvoi. En kärsinyt edes kiusaamisesta, vaan ihan muuten ahdisti viikon alku. Nykyään teen sellaista työtä, etten joudu ahdistumaan maanantaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin. Periaatteessa olisi koko päivä aikaa tehdä mitä vain mutta ei huvita kun maanantai luo synkkiä varjoja ylle. Edes se maanantai ei ole näin masentava

Vierailija
4/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se just! Ma-ilta ei ole niin paha kuin su.

5/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Mulla helpotti, kun aloin tekemään 3-päiväistä työviikkoa eli olen töissä vain keskiviikosta perjantaihin. Tiistaisin ei vastaavaa "sunnuntaiahdistusta" tule eli tällainen 3 töitä ja 4 vapaata vaikuttaa olevan mulle just sopiva. 

Vierailija
6/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput muutettava viisipäiväisiksi. Kuukausipalkat pidettävä ennallaan.

t. vasemmistoliitto

Vierailija
7/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just näin. Periaatteessa olisi koko päivä aikaa tehdä mitä vain mutta ei huvita kun maanantai luo synkkiä varjoja ylle. Edes se maanantai ei ole näin masentava

Luulin, että olen ainoa joka ajattelee niin kuten kirjoitit. Hieman helpottaa tieto siitä, että muutkin ovat samaa mieltä, että sunnuntai on tympein päivistä. Olisipa jo maanantai.

Vierailija
8/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne oli joskus, kun olin työelämässä. Sunnuntait on nykyään mukavia. Ahdistaa ainoastaan huominen hammaslääkäri.

Vierailija
9/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun selättää maanantain, voi jo alkaa haaveilla perjantaista ja viikonlopusta. Ei se loppujenlopuksi ole enää niin ahdistavaa.

Vierailija
10/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi alkaa ajatella, että entä jos töissä tapaan jonkun ihanan, ihana mennä taas maanantaina töihin,kouluun. Niin maanantai on pian selätetty. 

Vierailija
11/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ja edellisessä työssä ahdisti kutakuinkin aina arki-iltaisin ja sunnuntaisin. Onneksi työpaikan vaihto toiseen toi viimein rauhan.

Vierailija
12/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin ihan samaa, että ahdistaa jo tuleva viikko! Ei osaa olla rennosti yhtään :/ Ja aina odottaa vkl mutta sitten onkin ahdistavaa..

Vierailija
13/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina voisi töihin ottaa sellaisen 'odotan jo viikonloppua' mukin, niin se jo toisi inspistä jaksaa koko viikko

Vierailija
14/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Aamupäivällä tulee puuhattua jotakin. Sen jälkeen sitä on vaan.

Vierailija
15/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä suomalaisille ovat aatot  juhlapyhien tärkein päivä (uudenvuodenaatto, vappuaatto, juhannusaatto ja jouluaattokin, vaikka pyhiäkin on kahdessa viimeisessä useampi jäljellä). Aattona voi juhlia rennosti, seuraavana päivänä alkaa jo valmistautuminen seuraavaan työpäivään. Toisissa Euroopan maissa osataan pitää vapaata vielä sunnuntai-illallakin. 

Vierailija
16/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloput muutettava viisipäiväisiksi. Kuukausipalkat pidettävä ennallaan.

t. vasemmistoliitto

Työviikot muutettava seitsemänpäiväisiksi. Kuukausipalkat pidettävä ennallaan tai mieluiten laskettava.

t. Kokoomus

Vierailija
17/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti kans edellisilta kun piti mennä seuraava päivänä töihin. En saannu edes nukuttua, vapailla kyllä. Älysin lähtee meneen ja nyt on hyvä olla vaikka tietysti vähemmän rahaa.

Vierailija
18/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vuorotyöhön, niin pääset eroon tuosta ongelmasta.

Vierailija
19/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kiva, että maanantai tulee taas. Rahat on ihan loppu ja syön kaappeja tyhjäksi, niin aika tylsää. Eilen en syönyt mitään, tosin ihan sen takia etten tehnytkään mitään niin ei ollut nälkä. Ensi viikko töitä, sään pitäisi olla ok ja kun ensi viikko on tehty tiliä niin sitten pääsee taas ilmaisten kouluruokien ääreen. :)

Vierailija
20/34 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni helpotti, kun palkka nousi niin paljon, että jää rahaa säästöön. Nyt kun voi olla vuosia vaikka ilman töitä ja rahat riittää, niin työn voi ottaa enemmän hällä väliä asenteella. Ei ahdista enää. Paitsi ajoittaiset stressit kyllä. Nyt nautin jokaisesta vapaa-ajasta ja tunnista. Aika on tärkeimpiä asioita, koska sitä ei saa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän