Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko siitä karenssi jos autoni sippaa ja julkista liikennettä ei ole?

Vierailija
13.10.2024 |

Kun kuljen töissä omalla autollani, ja auto sippaa ja vaatii huoltoa/korjausta. Sitä korjausta ei saa heti, vaan menee muutama päivä siihen, että auton saan ajokuntoon.

Yleistä julkista liikennettä täältä ei kulje työpaikan suuntaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika käyttää lomapäiviä? Eipähän tartte stressata työasioista kun sinne ei pääse. Ja lomapäiviltä saat rahaakin. Parempi se on kun palkatonta ottaa.

Vierailija
22/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika käyttää lomapäiviä? Eipähän tartte stressata työasioista kun sinne ei pääse. Ja lomapäiviltä saat rahaakin. Parempi se on kun palkatonta ottaa.

Ei lomaa voi käyttää muuten kuin loma-aikana. Jos tietty siihen osuu, niin ok, mutta ei se mikään automaatio ole, että niitä voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ei lähtenyt kerran aamulla käyntiin, pihahti vain. (Meni starttimoottori). Tilasin taksin ja soitin päivähoitajalle. Hän tuli vastaan ulos, kun kiersin taksilla hoitajan kautta pudottamassa lapset ja jatkoin töihin. Seuraavana päivänä myös. Sattumoisin tuli vieläpä sama taksi. Kolmantena päivänä auto olikin jo kunnossa. Ei tullut edes mieleeni, että jäisin pois töistä tämän takia. 

Kuinka pitkä matka sinulla on töihin ja hoitopaikkaan? Olen minäkin taksikyydin ottanut muutamien kilometrien matkalle. Siinä ei talous kaadu. Minulla taksimatka maksaa yli 100 euroa suuntaansa. Muutamien kilometrien matkalla hinta on ollut 10- 20 euroa per kerta. Silloin asuin asutuskeskuksessa. Nyt asun hevonjeerassa. -ap

Vierailija
24/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava ajatus että töistä saisi olla pois kun auto ei toimi. Jos joka kerta saisi olla pois töistä kun auto on pajalla, ajelisi kaikki vanhoilla paskoilla jotka on korjauksessa koko ajan. Ei se ole työnantajan ongelma jos sinulla on paska auto tai asut kaukana työpaikasta. Saisinko minäkin jäädä pois töistä kun nilkka on vähän kipeä enkä pysty kävelemään tai pyöräilemään töihin. Töissä se ei haittaa kun teen istumatyötä. 

Vierailija
25/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lomaa voi käyttää muuten kuin loma-aikana. Jos tietty siihen osuu, niin ok, mutta ei se mikään automaatio ole, että niitä voi käyttää.

No meillä onneks ymmärtäväinen pomo. Vaikka tuollaisissa hätä tapauksissa osaa tulla vastaan, eikä kitise että tuut sitten vaikka kävelemällä töihin, ei ole mun vika.

Vierailija
26/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettava ajatus että töistä saisi olla pois kun auto ei toimi. Jos joka kerta saisi olla pois töistä kun auto on pajalla, ajelisi kaikki vanhoilla paskoilla jotka on korjauksessa koko ajan. Ei se ole työnantajan ongelma jos sinulla on paska auto tai asut kaukana työpaikasta. Saisinko minäkin jäädä pois töistä kun nilkka on vähän kipeä enkä pysty kävelemään tai pyöräilemään töihin. Töissä se ei haittaa kun teen istumatyötä. 

Auto ei ole vanha paska. Ostin uutena. Sillä oli ajettu jotain 10 kilometriä ennen, kun ostin sen. Auto on uusinta autokantaa. Sitä en tiennyt, että ad-blue tankit sippaa tämän tästä ja ne pitää vaihtaa. Meinaan vaihtaa pian bensa-autoon. -ap

Vierailija
27/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on matkaa 55 km töihin. -ap

Työssäkäynti alue on 3 tuntia kokopäivätyössä ja kaksi tuntia osapäivätyössä. 55 kilometriin ei mene tuntia.

Vierailija
28/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä onneks ymmärtäväinen pomo. Vaikka tuollaisissa hätä tapauksissa osaa tulla vastaan, eikä kitise että tuut sitten vaikka kävelemällä töihin, ei ole mun vika.

Niin no, se on sitten pois sun kesä-tai talvilomasta. Mutta jollei se sinua eikä työnantajaa haittaa, niin mikäs siinä.

Vierailija
29/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäynti alue on 3 tuntia kokopäivätyössä ja kaksi tuntia osapäivätyössä. 55 kilometriin ei mene tuntia.

Niin miten se liittyy tähän ongelmaan, kun julkista liikennettä ei kulje täällä korvessa? -ap

Vierailija
30/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varasuunnitelma siltä varalta että näin käy. 

Vierailija
31/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko minulle tästä varasuunnitelmasta, kiitos. -ap

Vierailija
32/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä yrittää sopia adia työnantajan kanssa. Mahdollisuudet voi olla palkaton, lomapäivät, luvatta poissa tai sitten työntekijä hankkii vaikka sen taksikyydin, vaikka siihen menisi päivän palkka. 

Vierailija
33/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helikopterilla painaa kolmessa tunnissa jo Tallinnaan...

Vierailija
34/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-auto tai Toriin ilmoitus, että haluat rahaa vastaan muutamaksi päiväksi auton lainaan. Ehkä jopa sieltä korjaamolta voivat vuokrata. Tosin tämähän on provo, ei AP voi olla noin hölmö. 

Vierailija
35/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan ei ole pakko suostua, että lomapäivät pidetään silloin.

Vierailija
36/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussumalainen neuvo auttaa. Otat itseäsi niskasta kiinni ja MENET töihin. H E I L ! 

Vierailija
37/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko minulle tästä varasuunnitelmasta, kiitos. -ap

Vie autosi sellaiselle korjaamolle mistä voi vuokrata vara-auton korjauksen ajaksi. 

Vierailija
38/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miten se liittyy tähän ongelmaan, kun julkista liikennettä ei kulje täällä korvessa? -ap

Menet sinne missä se julkinen kulkee, Suomessa ei kukaan asu niin korvessa ettei jostain julkisella pääse. Tuskin asut missään kairassa kun ei siellä asu ketään 

Vierailija
39/42 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sinne missä se julkinen kulkee, Suomessa ei kukaan asu niin korvessa ettei jostain julkisella pääse. Tuskin asut missään kairassa kun ei siellä asu ketään 

Kuule kun miten sinne, missä julkiset kulkee, eli siellä kaupungissa, jossa on työ pääsee ilman autoa? Ja todellakin asun korvessa. En pidä vaihtoehtona käyttää 200 euroa päivässä taksimatkoihin, Silloin tekisin velkaa itselleni. -ap

Vierailija
40/42 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti asuu. Täällä kulkee vain kouluauto tilausajona niin, että siihen ei oteta muita matkustajia ja asiointiliikenne kerran viikossa. Ei niissä pääse töihin.

Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ei tule karenssia, kun ei tule potkujakaan vielä alle viikon poissaolosta. Varasuunnitelma on vuokra- tai laina-auto.