Te, kenellä on kissa ja koira
Ovatko parhaita ystäviä keskenään, vai onko pelkkää tappelua?
Kommentit (20)
Joo, kyllä kissat osaavat vetää rajansa ja koirat kunnioittavat sitä kokoeroista huolimatta.
Mun iso sakemannini oli ihan täysin kissaporukan pienimmän rääpäleen orja, koiraparka ei uskaltanut liikahtaakaan kun tämä pikkuinen päätti käydä nukkumaan koiran kainaloon.
Riippuu paljon koiran luonteesta alkaako se ottaa kissan hermoon. Jos koira on levonton, tottelematon sählääjä, kissa laittaa sen äkkiä ruotuun.
Meillä on koira ja nyt taloon muutti kissa. Ensin mietitytti miten koira suhtautuu kissaan, mutta hän ystävystyi samantien kissan kanssa. Hän jopa nukkuu nykyään samassa vuoteessa kissan kanssa. Hän on ollut aina kaikkien elänten ystävä.
Mulla on kissa ja koira. Koira (rescue-koira Pietarin kaduilta) tuli mulle 10 kk ikäisenä tilapäiseen hoitoon, mutta se tilapäinen hoito on kestänyt nyt vähän yli 11 vuotta eli tuli mulle 2013. Kissa on niinikään kodinvaihtaja. Tuli mulle 3 vuotiaana 2010 eli 3 vuotta ennen koiraa. Ovat alusta lähtien olleet ylimmät ystävykset ja mitä vanhemmaksi ovat tulleet, sitä enemmän viihtyvät kylki kyljessä.
Meillä myös parhaat ystävät, koko ajan nyhjäävät kylki kyljessä. Kissa toki on niin koiramainen, että luulee varmaan olevansakin koira.
Meidän koira on hirmu kateellinen kissalle antamalleni huomiolle. Kissa on nuorempi ja jotenkin ihailee koiraa ja haluaisi selvästi enemmän kontaktia, mutta koira lähinnä sietää kissaa. Välillä käydään kävelyllä niin, että kissakin kulkee mukana (vapaana) ja silloin koira kyllä pysähtyy odottamaan jos kissa jää liikaa jälkeen. Eli koiran mielessä kissa kyllä kuuluu selvästi laumaan.
Nuorempi koira ja nuorempi kissa ovat parhaat kaverit. Painivat yhdessä, leikkivät "piilosta", nukkuvat vierekkäin pedillä tai sohvalla. Kissa on omaksunut monta "koiramaista" asentoa, koira on muuten aika kissamainen.
Vanhempi kissa ja vanhempi koira ovat pidättyvämpiä, nuorempi koira käy välillä kirputtamassa tätäkin kissaa, mutta usein kissa ei ole kirputustuulella.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi koira ja nuorempi kissa ovat parhaat kaverit. Painivat yhdessä, leikkivät "piilosta", nukkuvat vierekkäin pedillä tai sohvalla. Kissa on omaksunut monta "koiramaista" asentoa, koira on muuten aika kissamainen.
Vanhempi kissa ja vanhempi koira ovat pidättyvämpiä, nuorempi koira käy välillä kirputtamassa tätäkin kissaa, mutta usein kissa ei ole kirputustuulella.
Ihania tarinoita.
Ovat hyviä ystäviä, välillä toki nahistelevat. Mutta rakkaita ovat toisilleen
Vierailija kirjoitti:
Ovat hyviä ystäviä, välillä toki nahistelevat. Mutta rakkaita ovat toisilleen
:)
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös parhaat ystävät, koko ajan nyhjäävät kylki kyljessä. Kissa toki on niin koiramainen, että luulee varmaan olevansakin koira.
:)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koira ja nyt taloon muutti kissa. Ensin mietitytti miten koira suhtautuu kissaan, mutta hän ystävystyi samantien kissan kanssa. Hän jopa nukkuu nykyään samassa vuoteessa kissan kanssa. Hän on ollut aina kaikkien elänten ystävä.
Meillä eivät juurikaan välitä toisistaan, ei kissat eikä koira. Ovat kaikki jo aikuisia/senioreita, ja olivat myös kun tutustuivat (kissat kodinvaihtajia).
Ihan alussa kissat vähän läpsi kuonoon jos koira yritti lähestyä. Sitten oppivat vaan olemaan neutraalisti ja pysymään poissa toisen tieltä. Ihan samassa huoneessa saattavat kyllä olla esim kissat sohvalla, koira sohvan vieressä lattialla.
Sellaisilla koiranomistajilla, jotka tykkää itse kissoista, tuntuu olevan koirat, jotka tykkää kissoista. Ystävällinen asenne tarttuu koiriin. Eri asia on sitten, tuleeko niistä parhaat ystävät, jos muuttaa saman katon alle. Taitaa olla aika harvinaista. Oma koira on nukkunut samoilla pedeillä kissojen kanssa yhtä aikaa mutta ei ne mitäån ylimpiä ystäviä ole olleet. Kissat tahtoo muksia koiria nekkuun.
Ei parhaita kamuja, mutta ei kyllä koskaan tappelekaan. Ignooraavat toisensa käytännössä.
Portilla erotettuna eri kerroksissa kissat ja koirat. Kokemusta myös kissasta joka tuli koirien kanssa mainosti toimeen. Enemmän kiinni kissasta kuin koirasta, koiraa voi kouluttaa ja totuttaa mutta jos kissa ei tykkää niin ei tykkää.