ADHD pitää ilmoittaa jos hakee töitä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse jos ei itse halua.
Joihinkin töihin este
Silti sitä ei saa haastattelussa kysyä. Eikä sitä tarvitse mainita vaikka esitettäisiin johdattelevia kysymyksiä.
Kyllä saa kysyä, jos se voi vaikuttaa työstä suoriutumisren tai liittyy työn erityispiirteisiin.
Minkäköhänlainen se kysymys olisi ADHD:n kohdalla? Pitäisi olla eritelty kysymyspatteristo, kun se vaikuttaa niin moneen asiaan, myös positiivisesti.
Monet ADHD-diagnosoidut suorituvat töistä paremmin kuin neuronormaalit. Itse olen esim. tarkka, pedantti, aikataulussa pysyvä ja saan hyvää tulosta KPI-mittareilla. Pystyn kuitenkin myös heittäytymään ja vaihtamaan lennosta toimintatapaa, jos jokin ei toimi. Teen mielelläni suunnitelu- ja kehitystyötä, sillä näen ongelmakohdat helposti ja kehittelen niihin ratkaisuja, koska en halua käyttää aikaa toimimattomaan tapaan.
adhd-lääkkeet ovat merkattuja joten ne kyllä näkee verikokeellä että kyseessä on laillinen lääke, eikä kadulta ostettu ja jos diagnoosi löytyy, niin testisi on silloin puhdas eikä tieto niistä mene eteenpäin työnantajalle