Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi kaupunki: Barcelona vai Madrid?

Vierailija
13.10.2024 |

Kokemuksia ja mielipiteitä kenenelläkään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Madridissa käynyt, mutta kuulemma todella mukava. Barcelonassa olen käynyt muutaman kerran ja upea on sekin. Tosin nyt taitaa olla reissut sinne tehty kun eivät halua että sinne menee turistit. Näiden kaupunkien ero on ennen kakkea se, että Madrid on Espanjan keskus, kun taas Barcelona identifioituu ennen kaikkea Katalonian pääkaupunkina. Eivät tykkää Barcelonassa jos sanoo espanjalaiseksi.

Vierailija
2/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on esim. Sevillassa?  On Espanjassa muitakin kaupunkeja kuin nuo kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suhteessa parempi? Asukkaan vai turistin kannalta? Barcelonassa ollaan kovin kyllästyneitä turisteihin - kuten kyllä monessa muussakin paikassa Espanjassa - joten siellä ei ole enää niin kivaa kuin ennen. Madrid on varsinainen aarreaitta, mutta rantalomaa haikaileva pettyy. 

Vierailija
4/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Madrid. Barcelona ei tunnu espanjalaiselta. Asuin Madridissa 12vuotta ja kävin Barcelonassa kerran sinä aikana ja tuntui kuin olisi ollut ulkomailla. Eka kerta Barcelonassa oli jo 1997.

Vierailija
5/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Madrid. Barcelona ei tunnu espanjalaiselta. Asuin Madridissa 12vuotta ja kävin Barcelonassa kerran sinä aikana ja tuntui kuin olisi ollut ulkomailla. Eka kerta Barcelonassa oli jo 1997. Saako kysyä, mitä teit siellä 12 vuotta? Töissä, kotiäitinä?? t.ap

Vierailija
6/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko oikeasti massaturismikeskuksiin?

Vierailija
7/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Madrid. Barcelona ei tunnu espanjalaiselta. Asuin Madridissa 12vuotta ja kävin Barcelonassa kerran sinä aikana ja tuntui kuin olisi ollut ulkomailla. Eka kerta Barcelonassa oli jo 1997. Saako kysyä, mitä teit siellä 12 vuotta? Töissä, kotiäitinä?? t.ap

Töissä olin koko ajan  ja naimisissa paikallisen miehen kanssa. 

Vierailija
8/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat näkemisen arvoisia, en kykene laittamaan paremmuusjärjestykseen. 

Vierailija
9/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid. Sekä Sevilla, Valencia,  Cordoba, Leon ja vaikka Logrono. Barcelonaan en menisi vaikka maksettaisiin, vihamielinen, taskuvarkaita. Espanjassa ihania kaupunkeja muuallakin. 

Vierailija
10/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin enemmän Madridista, sinne voisin lähteä toistekin. Barcelonassa en viihtynyt ja sai olla se yksi ja ainoa reissu sinne.

Vierailija
11/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset menevät paikkoihin joihin heitä ei haluta?? Turistit vois jättää nämä paikat väliin ja paikalliset voisi sitten katsoa miten se homma toimii ilman rahaa tuovia matkailijoita.

En sitäkään ymmärrä miksi sitä vihaa ei suunnata niille asunnon omistajille jotka nostavat vuokria ja vuokraavat pelkästään turisteille? 

Vierailija
12/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid, Madrid, Madrid. Ehdottomasti. Olen taas menossa sinne muutaman viikon kuluttua.

Vierailija
13/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on esim. Sevillassa?  On Espanjassa muitakin kaupunkeja kuin nuo kaksi.

On myös mm. Valencia ja Malaga.

Tässä ketjussa aiheena Madrid ja Barcelona.

Vierailija
14/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Madrid oli vähän tylsä.

Jos tykkää museoista, puistoista ja baareista niin varmaan viihtyy.

Tiet on myös aika sekavat jos ajaa itse autolla. Arvostaa tuon jälkeen Suomen tiejärjestelmän selkeyttä.

Vierailija
15/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen ystäväni sanoi, ettei kumpikaan, koska ihmiset siellä ovat outoja. Käski mennä luokseen Sevillaan :D

Vierailija
16/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madrid. Sekä Sevilla, Valencia,  Cordoba, Leon ja vaikka Logrono. Barcelonaan en menisi vaikka maksettaisiin, vihamielinen, taskuvarkaita. Espanjassa ihania kaupunkeja muuallakin. 

Bilbao  😘

Vierailija
17/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonassa en ole käynyt mutta Madrid <3

Vierailija
18/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ensimmäistä kertaa kuulen Logronosta.

T. Ei ap

Vierailija
19/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset menevät paikkoihin joihin heitä ei haluta?? Turistit vois jättää nämä paikat väliin ja paikalliset voisi sitten katsoa miten se homma toimii ilman rahaa tuovia matkailijoita.

En sitäkään ymmärrä miksi sitä vihaa ei suunnata niille asunnon omistajille jotka nostavat vuokria ja vuokraavat pelkästään turisteille? 

Pikkuhiljaa tulee muutos.

Vierailija
20/29 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Madrid oli vähän tylsä.

Jos tykkää museoista, puistoista ja baareista niin varmaan viihtyy.

Tiet on myös aika sekavat jos ajaa itse autolla. Arvostaa tuon jälkeen Suomen tiejärjestelmän selkeyttä.

Sama. Jotenkin kolkko ja persoonaton vaikutelma, mikä korostui kun meni sinne aurinkoisesta etelästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän