Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kontrollifriikki

Vierailija
12.10.2024 |

Jonkun sortin kontrollifriikki tuo mies on. Ja/tai autistinen, tätä hänen äitinsä epäili kasvatusalan ammattilaisena ja noh, äitinään. 

Kaiken on aina pakko mennä miehen tahdon mukaisesti, vaikka hän tekisi jonkun asian monimutkaisesti tai vaikeasti. Jos tiedän helpon tavan, ei sitä voi tehdä niin. 

Lisäksi tämä mies tuntuu aina olevan olkani takana puuttumassa, milloin lasten kasvatuksessa tai siivoamisessa. 

Tänään keitin kananmunia, ja olin menossa kaatamaan vesiä pois. Mies pomppasi tuoliltaan ja tuli kaatamaan vesiä, kun olin sekunniksi laskenut kattilan. Tuli niin kovalla kiireellä, että roiskaisi kiehuvaa vettä kattilasta kädelleni! 

Alan olla todella kyllästynyt. Olen useamman kerran suuttunut, kun en saa selvittää esim. lasten riitatilannetta jossa itse olen vieressä ja nähnyt kaiken, kun jostain nurkan takaa pölähtää jo mies ja alkaa puuttua tilanteeseen ja olettaa tietävänsä mistä on kyse. 

On todella kiltti, auttavainen luonne muutenkin, jonka piikkiin useamman vuoden laitoin kaikki vastaavat asiat. Nyttemmin olen ymmärtänyt, että hänellä on voimakas pelko kontrollin menettämiseen ja se näyttäytyy näin. Tämä on todella raskasta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan