Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhat vaatteet sinulla on päälläsi?

Vierailija
12.10.2024 |

Aloitan. 

T-paita 5 vuotta

Housut 2 vuotta

Alusvaatteet 3 vuotta

Sukat 0 vuotta

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta jos kierrätetystä tehty. Muuten vuoden vanhat ja ei Aasian kamasta tiedä mikä niiden vanhojen ikä on kun myynnissä. Ne värjätään usein uuden näköiseksi. Uutena nää ostettu. Leipoessa meni ilta. 

Vierailija
22/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita varmaan noin 12 vuotta, housut kymmenen ja alusvaatteet alle vuoden. Ei sukkia jalassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä 40 v syystakki.

Vierailija
24/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- housut 15v

- paita 3kk

- huppari 5v

- rintaliivit 3kk

- pikkuhousut 4kk

- sukat 6kk

Minulla on paljon 10-15 vuotta vanhoja vaatteita, mahtuvat yhä. Ostan aika harvoin mitään uutta, paitsi alusvaatteita ja sukkia tarpeen mukaan. Tänä syksynä ostin tuon paidan mikä on päällä tällä hetkellä.

Vierailija
25/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on noin kaksikymmentä vuotta vanha, pusero pari kuukautta. Oli pakko ostaa uusi pusero, kun vanha, ostettu silloin hameen kanssa, meni rikki. Hameeseen vaihdettu pari kertaa vetoketju.

Vierailija
26/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tai muista. Suurin osa on kirpparilta ja alkkareista en tiedä, kun on samaa mallia ollut vuosikausia. Voi olla pari vuotta tai kymmenen. 

Legginsit, mekko ja pitkä villatakki on kaikki kirpparilta. Villatakki on oikeeta villaa, joku Ritva Fallan malli. Sukat on pojalta pieniksi jääneet ja ehkä 10 vuotta vanhat. 

Mekon alla on ainoa vaate, jonka iän muistan, noin 20 vuotta. Se on pitkähihainen t-paita ja taitaa olla h&m. Olen käyttänyt sitä aluspaitana jo vuosia.

Kotivaatteet. Mukavat, eikä tarvi varoa.

Vierailija
27/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä käsinnelottu villatakki, damaskit ja kengät on ostettu kirpputorilta, joten ei tietoa niiden iästä.

Alushousut ja aluspaita 2-6 vuotta vanhat, pellavatunika 5 vuotta.

Vierailija
28/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet alkkarit, mutta yöpaidasta en tiedä kun on kirpparilta.

Vierailija
29/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, enpä muista. Nämä farkut olen ostanut kesällä, mutta muista voin vain arvailla, että 1-5 vuotta.

Muistaako siis jotkut jonku yksittäisen vaatekappaleen ostopäivän?

Muistaa jos sen yhdistää johonkin tapahtumaan, esim. muutto, työpaikan vaihto, korona-aika.

Vierailija
30/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 10v vanhaa takkia talvisin,  alusvaatteeni ovat venyneitä ja kuluneita. En vanhana ( 50v) yksineläjänä näe tarvetta uusiin alusvaatteisiin.  Uudet lenkkarit ostin, kun oli pakko. Kudon villasukkia. 

Vierailija
31/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ennen meni jo,arvioisin että 15-20.v ,mutta on ne kuitenkin ehjät.

Vierailija
32/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmisillä on pitkään käytettyjä vaatteita.

Itselläni tämä t-paita on seitsemän vuotta vanha. On itse asiassa raskausvaate, jolla piilotin vatsan kuopuksesta eräillä merkkipäivillä. Sopii kuitenkin käytettäväksi, vaikka raskaus päättyikin; onnellisesti lapsen syntymään.

Olen pitänyt tätä paitaa nyt seitsemän vuotta kesät ja talvet suunnilleen/vähintään kerran viikossa. Toistaiseksi paidan kunnossa ei ole mitään huomautettavaa. Enkä ole kyllästynytkään, vaan on yksi suosikkipaidoistani, jonka voin pukea melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen. Menee jakun sekä kevyen villatakin alla kuin myös muun pitkähihaisen kanssa, ja kesällä sellaisenaan.

Vierailija
33/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit eka päivää 

Rintsikat ostettu kesäalesta 

T-paita ostettu kirppikseltä huhtikuussa 

Housut ostettu alesta puolitoista vuotta sitten. 

Sukat ostettu joskus viime kesänä ehkä. 

Vierailija
34/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita ainakin 10 v, olohousut 6 kk, sukat äitini jemmoista, käyttämättömät mutta ostettu varmaan yli 20 v sitten, alushousut ehkä 7 v (laatu kestää), rintsikat 1 v. 

Vierailija
35/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyjama 10 vuotta. Villasukat noin 6 vuotta.

Vierailija
36/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis vuotta varmaan kaikki, sukat on vuos sitten ostettu. Mulla ei uusia vaatteita edes ole, pidän ryysyjä kotona ja kaikki reikäisiksi.

Vierailija
37/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat on uusimmat, ehkä 1v. tai korkeintaan pari vuotta. Kuka näiden vuosien perässä pysyy?

Sitten varmaan alushousut 2-5v.

Kalsareista ei mitään hajua, kun ostan aina samoja Lidlin legginsejä kalsareiksi, voi olla 2-15v.

Fleecetakki taitaa myös olla Lidlistä. Ei mitään muistikuvaa, milloin ostettu, mutta sanoisin, että alle 5v.

Rintsikat menee vaikeaksi. Arviolta 6-10v. Voi olla enemmänkin.

Vanhin on trikoopaita, jonka ostin työvaatteeksi työhön, jonka lopetin 10,5 vuotta sitten, eli arviolta ainakin 12v. Sekin muuten Lidlistä ja aivan ehjä vielä, mutta väri kulahtanut jne. Kotipaitana menee. 

On mulla kaapissa itse ostamiani vaatteita, jotka on jotain 25v. vanhoja sekä äitini vanhoja jopa 60-luvulta. Mummon tekemiä villasukkia 80-90 -luvuilta jne. Ehkä keski-ikä mun vaatteilla joku 10-15 vuotta. Sukat ja hanskat kestää vähiten aikaa, mutta niissäkin joskus yllättävän kestäviä. 

Vierailija
38/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut 2 kk, merinovillapaita 1 v. Alusvaatteet, ehkä 5 v, sukat uudet.

Vierailija
39/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä olen. Huppari n. 30 vuotta, verkkarit ehkä 25. Alusvaatteet, t-paita ja villasukat noin 10v.

Miten kummassa maltat mökillä ollessa kirjoittaa Vauva-palstalle? Eikö ole seuraa?

Vierailija
40/54 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain uusia sukkia ja laitan käytetyt roskiin. Pidän puhtaudesta ja uusien puuvillasukkien tunnusta iholla.