Onko nuo huuhteluaineet pyykinpesussa ihan turha juttu?
Mielestäni turhia huuhteluainejäämiä pyykkeihin.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän. En ymmärrä miksi tällä palstalla vihataan kaikkia pesuaineita. Välillä jopa suosittelevat pesemään ilman mtään!
Nää ihmiset myös haistaa tuolla kaupassa. Hiki ja pinttynyt rasva... yök. Mikään ei saa tuoksua miltään muulta kuin pahalta.
Aika outoa että eräälle täälläkin kamalin haju on se huuhteluaineen haju. Mitäköhän hänen kotonaan "tuoksuu"? En edes halua tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän. En ymmärrä miksi tällä palstalla vihataan kaikkia pesuaineita. Välillä jopa suosittelevat pesemään ilman mtään!
Jep. Kaikki pesuaineet on pahasta, ihon- ja hiustenhoitotuotteet tököttejä ja meikit pakkelia.
Ei ole, mutta jos joskus lukisit ne sisällysluettelot ymmärtäisit sinäkin mitä kaikkea vesistöihin ja sinuun lopulta päätyy.
Miksi toiset aineet vaikuttavat hormoonitoimintoihin, miksi toiset aineet aiheuttavat allergioita ja miksi kaikenmaailman suihkeiden hengittäminen ei ole sinulle lopulta hyväksi. Sinä kuvittelet, että kaikki tuotteet on testattu, mutta väärennettyjä tuotteita on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi sinä et voi mitenkään tietää eri aineiden yhteisvaikutuksia. Niistä saattaa muodostua suorastaan myrkyllisiä kaasuja.
Osa tietysti haukkuu näitä kemikaali ja kosmetiikka tuotteita turhamaisuuden tai ulkonäön johdosta, mutta moni välttää niitä, koska me emme vielä tiedä mitä kaikkea ne aiheuttavat meille pidemmällä aikavälillä. Jostain syystä nuorten naisten syövät ovat lisääntyneet suuresti. Oletko sinä varma ettei se johdu näistä pesuaineista, hiustenhoitotuotteista tai meikeistä?
Moni pesee itseään ihan liikaa pesuaineilla. Hiki on vesiliukoista ja loput voi vaikka pesusienellä harjata pois. Jos sinulla on paljon eri rasvoja päällä, niin tietysti tarvitset aineita, joilla ne rasvat saa pois ja sitten taas kun olet pessyt jopa ne ihon omat rasvat pois, niin joudut rasvaaman uudestaan.
Ja sitten on tietysti nämä kosteuttamista rakastavat. Joista toiset kosteuttavat niin paljon, että heidän ihossa kasvaa jo home. Aivan, kuka olisi uskonut tuohonkaan ilmiöön aiemmin ja niin vaan nyt etsitään seuraavasta purkista ratkaisua siihen naamaa homeeseen. Eli uutta hoitoa, ongelmaan, jonka itse on aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ihmiset myös haistaa tuolla kaupassa. Hiki ja pinttynyt rasva... yök. Mikään ei saa tuoksua miltään muulta kuin pahalta.
Aika outoa että eräälle täälläkin kamalin haju on se huuhteluaineen haju. Mitäköhän hänen kotonaan "tuoksuu"? En edes halua tietää.
Voi olla ettei miltään tai ehkä pullalle tai vaikka hyasintille. Keinotekoiset hajut eivät ole kaikille mieleen. Et sinäkään varmasti pidä kaikista parfyymeistä vaikka kaupassa niitä myydäänkin. Moni pesuaineen haju saattaa olla todella pahoinvointia aiheuttavaa. Olin lukenut siitä Pradan uudesta parfyymistä ja sen piti olla niin hyvä ja ihana. Kokeilin sitä Pradan kaupassa ja ruiskutin sitä ranteeseen ja oli niin ahdistava, että minun oli pestävä se pois. Se aiheutti samanlaisen tunteen kuin matkapahoinvointi tai jos söisi jotain liian makeaa, kun haistelin sitä. Eikä se ollut mikään äkkimakea tuoksu kuitenkaan.
Se, ettei joku pidä huuteluaineiden hajusta, ei tarkoita etteikö hän pidä tuoksuista tai että hänen kotonaan haisee. Ehkä hän pitää katajan hajusta, merituulen tai vaikka kanelista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaikki pesuaineet on pahasta, ihon- ja hiustenhoitotuotteet tököttejä ja meikit pakkelia.
Ei ole, mutta jos joskus lukisit ne sisällysluettelot ymmärtäisit sinäkin mitä kaikkea vesistöihin ja sinuun lopulta päätyy.
Miksi toiset aineet vaikuttavat hormoonitoimintoihin, miksi toiset aineet aiheuttavat allergioita ja miksi kaikenmaailman suihkeiden hengittäminen ei ole sinulle lopulta hyväksi. Sinä kuvittelet, että kaikki tuotteet on testattu, mutta väärennettyjä tuotteita on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi sinä et voi mitenkään tietää eri aineiden yhteisvaikutuksia. Niistä saattaa muodostua suorastaan myrkyllisiä kaasuja.
Osa tie
Toisten kun on pakko niitä erilaisia rasvoja käyttää että iho pysyy kunnossa. Mielummin rasvaan itseäni kuin annan ihoni kuivua, mennä vesirakuloille, kutista ja raapia sitten itseni verille.
Kun alkaa kaikkea miettimään liian tarkasti käy tämä elämä mahdottomaksi, sillä joka asiasta saadaan kuolemanvakava. Eikö kannattaisi hieman relata ja elää miettimättä mitä kaikkea voi mahdollisesti tulla ja tapahtua? Kuollaan me kaikki kuitenkin vaikka välttäisi kaikkea mahdollista jollain tapaa haitaksi olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toiset aineet vaikuttavat hormoonitoimintoihin, miksi toiset aineet aiheuttavat allergioita ja miksi kaikenmaailman suihkeiden hengittäminen ei ole sinulle lopulta hyväksi. Sinä kuvittelet, että kaikki tuotteet on testattu, mutta väärennettyjä tuotteita on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi sinä et voi mitenkään tietää eri aineiden yhteisvaikutuksia. Niistä saattaa muodostua suor
Minä elän oikein relaamalla ja juuri siksi minulla ei ole monia noista ongelmista, joista moni rasvaaja ja meikkaaja kärsii. Suurin syy sinunkin ihosi kutinaan löytyy todennäköisesti vedestä jolla peset itseäsi ja aineista, joita käytät ja ehkä liian paljosta pesemisestä Toisissa kaupungeissa on todella kauhea vesijohtovesi ja kun henkilö muuttaa muualle tuo kutinakin katoaa. Toiset taas rasvaa ihottumiaan, jotka ehkä johtuvat vaikka tekokynsien kiimasta jne,
Minun elämäni ei käy mahdottomaksi, mutta näiden jotka haluvat käyttää ja laittaa kaikkea kosmetiikkaa ja kemikaalia, niin heille se näyttää käyvän. Toisille se käy kuolemanvakavaksi, kun on vuosia suihkuttanut hiuslakkoja, pesuaineita, kiinnityssuihketta, bodymistejä, tekstuurisuihkeita ja ties mitä ja yhtäkkiä onkin keuhkoongelmia.
Olet selkeästi nuori, koska kuvittelet ettei omilla teoilla ole merkitystä elääkö ja millaista vanhuutta elää. Se, että joku mummo käytti koko elämänsä ripsiväriä ja poskipunaa ei ole verrattavissa siihen kemikaalikuormaan mitä tämän päivän nuoret naiset ovat itseensä saaneet kun he ovat vanhoja.
Sinulla on kyllä vähän vakavampi ongelma, jos ihosi menee vesirakkuloille ilman rasvaamista. Todennäköisesti joku patologia, Onneksi tuollainen on todella harvinaista ja taidat joutua käyttämään ihan jotain erikoisrasvoja, etkä mitään hajustettuja markettirasvoja.
En ole käyttänyt yli 20 vuoteen kun kotoa läksin jossa edesmennyt äitini käytti ja hyvin on pärjännyt ilmankin huuhteluainetta.
"Sinulla on kyllä vähän vakavampi ongelma, jos ihosi menee vesirakkuloille ilman rasvaamista. Todennäköisesti joku patologia, Onneksi tuollainen on todella harvinaista ja taidat joutua käyttämään ihan jotain erikoisrasvoja, etkä mitään hajustettuja markettirasvoja."
Ihan pelkkä atooppinen iho menee vesirakkuloille nopeasti ilman rasvaamista ja on aika yleistä.
Kyllä. Hajusteeton pesujauhe riittää kyllä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toiset aineet vaikuttavat hormoonitoimintoihin, miksi toiset aineet aiheuttavat allergioita ja miksi kaikenmaailman suihkeiden hengittäminen ei ole sinulle lopulta hyväksi. Sinä kuvittelet, että kaikki tuotteet on testattu, mutta väärennettyjä tuotteita on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Sen lisäksi sinä et voi mitenkään tietää eri aineid
Miten voikin tehdä itsestään vastenmielisen pelkällä kirjoituksella. Jeesusteleva besserwisseri joka ei peseydy. Tuota sinun paskanhajuasi ei kukaan jaksa haistella ja pätemisesi on oksettavaa. Toivottavasti pysyt kaukana ihmisistä.
on haisevatkin pahalle. ain lv color ja white, testeissä värit säilyy ja ei haise. niin huuhteluainetta moni laittaa treenivaatteille, silloin se hengitysominaisuus katoaa, dr-fitti kärsii. eli ei toimi teknisenä asuna ja alkaa ns tukehtua ja haista.
myös elastisuus katoaa sukat pöksyt tms t paita ei siis vain treenivaate mille haittaa. muissakin ns suorissahousuissakin voi olla elastinia,se katoaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/dffbbe58-064c-462f-a688-a632a…
Pyykkietikka syövyttää pesukoneita ja lyhentää niiden käyttöikää. Uutisessa toki puhutaan yli kymmenen vuoden käyttöiästä koneelle kun oikeasti koneet tuntuvat nykyään hajoavan noin viidessä vuodessa.
Ei mulla ole koskaan kone eikä pyykit haisseet pahalta vaikka joskus unohtuvat melkein vuorokaudeksikin pesun jälkeen koneeseen. En ole ikinä harrastanut noita puhdistuspesuja sitruunahapolla. Pesen enimmäkseen kuudenkympin ohjelmalla, joskus jotain vaatekappaleita neljäsäkympissä. Villavaatteita joskus kylmässä. Joka kuu kerran tai pari 90 asteen koneellisia (lakanat). Uskon että noi 60-90 asteen pesuohjelmat pitää pesukoneen puhtaana, ja se etten yliannostele pesuainetta.