Mikä oli lapsuudessasi herkkua, mutta aikuisena maistettuna kamalaa?
Makaroonivelli. Ei ollut hyvää, oli pakko tehdä vaikka lopputuloksen arvasi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Sipuliteemakkara, nimenomaan pötkössä ja paksuja siivuja. Lapsena en muuta suostunut syömään leivän päällä. Ostin nyt aikuisena, kun en ole vuosikymmeniin syönyt, niin hyi kui olikin pahaa.
Ooksä mun veli? 😄
Ei tuu mieleen.
Oli kivaa, jos oli ruokaa. Esim perunoita ja kastiketta tai kastiketta ja perunoita. Leipää, ylähuuli päällä.
Hyvin pärjännyt.
Nyt jo 64 v.
Vierailija kirjoitti:
Maksamakkara. Sitä vedin lapsena suoraan pötköstä lusikalla. Enää en pysty.
Ja tässäkö mun toinen veli? 😄
Lauantaimakkara, gotler, lihahyytelö. Mätitahna.
Vierailija kirjoitti:
Mannavelli
Mulla jäi tuo sekä vastaava puuro pois jo kansakouluaikaan, kiitos koulun keittäjän. Hän käytti nuukuuksissaan vitamannaa. Samoin jäi puolukkapuurosta maito. Samaan vitamannaan sekin oli tehty, joten maitolisä puuroon ja pyöräytys lusikalla, harmaata töhnäähän siitä tuli. Aikuisena yritin tehdä mannapuuroa, mutta muutaman lusikallisen jälkeen piti syöminen lopettaa, kun ei maistunut niin ei maistunut. Puolukkapuuroa syön edelleen, mutta nesteen on oltava lasissa. Vuosien varrella maito on tosin vaihtunut veteen.
Vierailija kirjoitti:
Hiekkakakut.
Kumpiako tarkoitat, jauhoista vai hiekasta leivottuja? Jauhoista tehdyt ovat herkullisia vieläkin.
Kettukarkit. Ihan järkyttävä sokeriläjä.
Vierailija kirjoitti:
Kettukarkit. Ihan järkyttävä sokeriläjä.
Eihän ne edes maistu millekään. Tai no ehkä laimealle sekamehulle.
Hyytelöt. Siis sellaiset eri väriset sokerista ja lisäaineista tehdyt makeat hyytelöt. Koostumus ja maku on näin aikuisena aivan kamala.