Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaustestin viivojen vahvuudet aamulla ja iltapäivällä

Vierailija
11.10.2024 |

Moikka!

Tänään arviolta dpo 16, ekan haamujen haamun sain viikko sitten. Oon sen jälkeen tehnyt useamman testin, koska olen halunnut nähdä, tummeneeko viiva. Toki tiedän, että tämä ei ole luotettava tapa seurata raskauden etenemistä.

Oon kuitenkin huomannut, että lähes poikkeuksetta ekasta aamupissasta tehdyt testit on hailakampia kuin esim seuraavasta, 4 h pidätyksestä tehdyt? Tänään mm. Clearbluen digi näytti aamulla 1-2, kun taas siitä 4 h päästä 2-3.  Esikoisesta ekan plussan sain Dpo 18 ja senkin iltapäivällä.

Siis voiko tää olla normaalia ihmisten välistä vaihtelua, että mulla se hcg vaan tiivistyy päivällä paremmin virtsaan? Onko kellään muulla kokemusta?

Toki parin viikon päästä varhaisultrassa asia selvenee, mutta vertaistukea kaipaisin kovin. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kovasti asiallisia vastauksia, kiitos

Vierailija
2/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin kovasti asiallisia vastauksia, kiitos

🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hullu?

Vierailija
4/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa nyt ainakin aina samalla testillä 😑

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/rfsu-raskaustesti-testikyna-1kpl-73…

Tuo on se testi jota käytät

Rikot pakkauksen ja otat tikun ulos

Se on testeistä herkin (ei kallein)

Vierailija
5/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n toiminta on täysin legit

Vierailija
6/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nestehukan määrä vaikuttaa tulokseen

Vierailija
7/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää ihan hiton surullista, että tää foorumi on täynnä trolleja. Oikeesti, ihan todella surullista.

Vierailija
8/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GPT:

Alkuraskaudessa hCG-arvot voivat vaihdella, mutta yleensä ne kasvavat melko tasaisesti ensimmäisten viikkojen aikana. Päivittäinen vaihtelu hCG-pitoisuudessa on yleensä vähäistä, ja suurempaa merkitystä on arvon nousutrendillä useiden päivien tai viikkojen kuluessa. hCG-hormoni kohoaa yleensä nopeasti raskauden alussa, ja kaksinkertaistuu noin 48-72 tunnin välein.

Päivän sisällä tapahtuvat pienet vaihtelut eivät yleensä ole merkittäviä.

Vierailija
9/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää ihan hiton surullista, että tää foorumi on täynnä trolleja. Oikeesti, ihan todella surullista.

Mikä vastauksissani oli vikana?

Vierailija
10/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GPT:

Kyllä, hCG:n tiivistymisessä virtsaan voi olla yksilöllistä vaihtelua, ja se voi vaikuttaa siihen, milloin ja miten selvästi hCG voidaan havaita kotitestillä. Aamulla otettu virtsanäyte on yleensä tiivistynyt yön aikana, joten se sisältää korkeampia pitoisuuksia hCG:tä, minkä vuoksi raskaustestejä suositellaan tekemään aamulla. Päivällä hCG-arvojen tiivistyminen voi olla heikompaa, jos on juonut paljon nestettä, mikä laimentaa virtsaa.

On myös täysin mahdollista, että joillakin ihmisillä hCG:n erittyminen virtsaan saattaa olla vaihtelevaa päivän aikana. Tämä voi olla normaalia yksilöllistä vaihtelua.

Vierailija
11/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ainakin 4 päivän päästä pitäsi olla vahvempi, ei välttämättä jokapäivä. Ei meilläkään ollut jokapäivä vahvempi. Vaikka testattiin kyllä aamulla aina.

Jos nyt muistan oikein, miten meillä meni. Myös nuo testit tietysti haalistuvat kuivuessaan. Mutta siis ei vahvistunut jokapäiväivä.

Pahoittelen epäloogisia vastauksia.

-sama

Vierailija
12/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana! Onnea!

Ei vahvistu jokapäivä ainakaan noilla testeillä! Ilmeisesti veressä vahvistuu, mutta ei sitten varmaan siirry aina virtsaan jos juonut välillä enemmän tai vähemmän.

- sama

Vierailija
13/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! 🤰

Vierailija
14/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä samaa itse asiassa juuri tänään! Mulla on nyt menkat myöhässä vasta 1-2 päivää, ja malttamattomuuttani tein raskaustestin (normi apteekin testi) myöhään iltapäivällä. Ei tullut toista viivaa. Olisi kyllä pitänyt tehdä testi vasta huomenna aamupäivällä. Vai kuinkahan paljon tuo ajankohta nyt sitten vaikuttaa?

Vierailija
15/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi ostaa mieluummin niillä raskaustestirahoilla vaikka vaippoja vauvalle. Positiivinen on positiivinen. Ei kukaan ole vain vähän tai melkein raskaana. Keskenmenot ovat sitten eri juttu ja sellaisen varmentamiseen ei käytetä liuskatestejä.

Vierailija
16/16 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi ostaa mieluummin niillä raskaustestirahoilla vaikka vaippoja vauvalle. Positiivinen on positiivinen. Ei kukaan ole vain vähän tai melkein raskaana. Keskenmenot ovat sitten eri juttu ja sellaisen varmentamiseen ei käytetä liuskatestejä.

Tää on ihan totta. Esikoisen kohdalla tein kerran testin, enkä miettinyt mitään viivojen vahvuuksia. Nyt oon lukenut liikaa foorumeja, joissa jengi testailee viivan vahvistumista ja hitto itse sortunut samaan. Mut tosi piinaavaa 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi