Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinpesän aseet,pitääkö luovuttaa ilmaiseksi pois.

Vierailija
11.10.2024 |

Niissä useampi tonni rahaa kiinni ja itse en niihin lupaa saa koska mt-diagnoosi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytte esim Helanderin huutokaupasta arvion ja laitatte myyntiin tai joku lunastaa arvioidulla hinnalla. Ei niitä nyt. ilmaiseksi tarvitse antaa.

Vierailija
2/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varmaan kaupitella niitä joilla on tarvittavat luvat. Jos pesää selvittää joku ammattilainen, niin annat hänen hoitaa asiat kuntoon. Jos itse hoidat asioita, niin eiköhän poliisi neuvo asian suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteydessä johonkin aseliikkeeseen ja myydä sitä kautta eteenpäin. Sinulla (tai pesänhoitajalla jos et ole) on puoli vuotta aikaa hoitaa asia. Poliisille tulee ilmoittaa tapahtuneesta heti.

Vierailija
4/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitokselta tulee melko pian kysely missä aseet on. Jos ne on annettu myytäväksi, se auttaa alkuun.  Myyvä liike ilmoittaa sitten vaihdoksen.

Ne täytyy oll perukirjassa. Ja voi tietysti myydä suoraankin, se on tarkkaa hommaa.

Miehelläni oli 4 asetta, yhden myyjäliike hukkasi jotenkin, korvasi kyllä minulle ja poliisilaitos hyväksyi heidän selityksensä. Se oli defektoitavaksi viety

Vierailija
5/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möisin vapailla markkinoilla. Ne ovat tarvekaluja moneen asiaan. 

Vierailija
6/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möisin vapailla markkinoilla. Ne ovat tarvekaluja moneen asiaan. 

Poliisi on tarkkana näistä aseista.  Jos tietysti pimeitä aseita, pimeitä ovat kaupatkin.

Vierailija
7/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse ainakin säilytin isäukon vanahat pyssyt vaikka lupia olekkaan ja tuskin saisinkaan mutta väliäkö tuolla kun en niillä ammuskele hienot koristeet vaan seinällä. En ymmärrä tätä suomalaisten tapaa jossa virainomaisille HeTI ilmoitus niikuin tuo yksi ylempänä sanoi.. säilytä itselläsi jos pidät niistä ei niitä tulla kyselemään

Vierailija
8/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitoksen aserekistereitä hoitava  yksikkö saa kuolintiedot suoraan kuten pankitkin ym virastot.

Vierailija
9/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae asesepältä arvio aseiden kunnosta ja arvosta. Sitten vaan myymään, joku eräpalsta, tori piste fi tms. Älä anna omia henkilötietojasi tai osoitettasi ennekuin olet varmistanut ostajan henkilöllisyyden tarpeeksi hyvin. Ostajalla on oltava myös poliisin myöntämä ostolupa aseelle, tarkista se huolellisesti.

Vierailija
10/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä itse ainakin säilytin isäukon vanahat pyssyt vaikka lupia olekkaan ja tuskin saisinkaan mutta väliäkö tuolla kun en niillä ammuskele hienot koristeet vaan seinällä. En ymmärrä tätä suomalaisten tapaa jossa virainomaisille HeTI ilmoitus niikuin tuo yksi ylempänä sanoi.. säilytä itselläsi jos pidät niistä ei niitä tulla kyselemään

Ei tainnut isälläsikään olla lupia, kun ei poliisi ole kysellyt aseiden perään. . . 

Vierailija
11/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun perit aseita, sinulla on velvollisuus kirjata ne perunkirjaan ja ilmoittaa niistä myös poliisille. Itse deaktivoittaitaisin jotkut vanhan suvun pyssyt, joita pitäisin koristeina.

Vierailija
12/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomainen kyllä kyselee, ei tarvitse itse ilmoittaa. Isäsi aseet lienevät luvattomia  jos ei sulla hässäkkää poliisilsitoksen kanssa. Esim toimittanut todistusta että aseet on tehty käyttökelvottomiksi.

Aseet pitää olla lukitussa asekaapissa jos ne petiaatteessa ampumakelpoisia.

Vierailija
13/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnat lähinnä kymppejä ei todella tonneja.

Vierailija
14/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ja turvallisempi tapa on antaa aseliikkeen myytäväksi. Ne ottaa provikat mutta menee varmaan laillisesti.

Vierailija
15/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisilaitoksen aserekistereitä hoitava  yksikkö saa kuolintiedot suoraan kuten pankitkin ym virastot.

Tätä olin tulossa sanomaan, että käsittääkseni ne on vietävä poliisilaitokselle. Aseet edellyttävät aseenkantoluvan ja se on ollut vainajalla henkilökohtainen eikä automaattisesti periydy.

Vierailija
16/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet johonkin aseliikkeeseen. Jos eivät suoraan osta niitä, voivat laittaa ns. myyntitilille varmaan.

Vierailija
17/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin tulossa sanomaan, että käsittääkseni ne on vietävä poliisilaitokselle. Aseet edellyttävät aseenkantoluvan ja se on ollut vainajalla henkilökohtainen eikä automaattisesti periydy.

Ei aselupa periydy MITENKÄÄN.

Vierailija
18/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vie. Pesänhoitajalla on vastuu aseiden turvallisesta säilytyksestä ja aikaa on puoli vuotta. Tänä aikana aseet perintönä saanut henkilö voi joko: hankkia tarvittavat aseluvat, deaktivoida ja pitää aseet koristeina, luovuttaa aseet poliisin huutokaupattavaksi ilmaiseksi tai myydä aseet.

Vierailija
19/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein myyntitilille asekauppaan ja ko liike antoi tiedon siitä poliisilaitokselle ja myytyään tiedot tietysti myös.  Äkkiä möivöt kaksi haulikkoa ja yhden pienoiskiväärin. Joitakin satasia provision jälkeen per ase

Vierailija
20/33 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä, Harri "Suoraan hatusta" Stetson, palstan virallinen asiantuntija puhuu "aseenkatoluvasta" varmalla asiantuntemattomuudella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme