Jahas, syysloma alkaa, mökille käyt tie. Mitähän ruokaa sitä laittaisi viikon aikana? Olisko ideoita?
Lähden koululaisten kanssa mökille, teen tosin etänä töitä ensi viikon. Lapset puuhailee ulkona ja ovat aina mökillä nälkäisiä.
Mitähän sellaista syksyistä, kunnollista, juurevaa koti/mökkiruokaa sitä oikein keksisi. Olisiko sulla hyviä ideoita?
Ideaali tietysti olis, että kypsyisi pitkään/vaivatta uunissa, mutta kaikenlaiset ideat kelpaa.
Ainakin olen miettinyt, että teen perinteistä merimiespihviä, minestronekeittoa ja borssikeittoa, nämä myös paranee lämmitettessä uudelleen, jos ekalta syömiseltä jää yli.
Mitäs muuta tämäntyyppistä ruokaa voisi viritellä? Mitä sä tekisit? Ihan viileä ja kostea syksyinen ilma, mikä sulle maistuisi pitkän ulkoilun jälkeen?
Kommentit (8)
Kaalilaatikko, karjalanpaisti, ohrapuuro uunissa
No kaalikääryleitähän mä teen tietystI!
Kiitos kaalivinkistä!
T:AP
Perunasosejauhelihalaatikkoa, nasigorengia, tortilloja.
Jos syötte sieniä, laita niitä mukaan esim. kaalikääryleisiin, ovat hyviä. Sieni-jauhelihapihvit kypsyvät samalla uunijuuresten kanssa, helppoa ja herkkua.
Muuten ehdottaisin myös seljankaa, ihanan lämmittävä keitto. Mukaan laitan itse kalalientä (itse perkeistä keitettyä) ja kalaa, mutta voi hyvin käyttää myös lihaa.
Ettei lomasta tule rasittavaa työleiri, kannattaisi osa sapuskoista tehdä etukäteen.
Kermaperunat uunissa, sekaan voi heittää melkein mitä vaan. Sienipiirakka, uuniohrapuuro.
Pestokanapelti. Jauhelihakiusaus. Karjalanpaisti. Uunimakkaraa