Etf-sijoittaminen
Mitä kannattaa ottaa huomioon? Minkä alustan kautta sijoitat? Mihin etf:ään?
Kommentit (8)
Onko se vain rahat sisään ja odota ja sitten 30 vuoden päästä ulos, vai pitääkö ottaa huomioon jotain verotuksessa tms?
Vierailija kirjoitti:
Onko se vain rahat sisään ja odota ja sitten 30 vuoden päästä ulos, vai pitääkö ottaa huomioon jotain verotuksessa tms?
Juuri näin. Verotus tulee kuvioon vasta kun myyt osuuksia pois ja kotiutat voittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Verotus tulee kuvioon vasta kun myyt osuuksia pois ja kotiutat voittoja.
Hoituuko verotus automaattisesti, vai pitääkö itse tietää jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoituuko verotus automaattisesti, vai pitääkö itse tietää jotain?
Pankki tai esim Nordnet ilmoittaa tulot verottajalle, näkyvät sitten verotuksen pääomatuloissa. Maksat sitten mahdolliset pääomaverot mätkyinä.
iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc)
Onko tuo sellainen maailma -etf, johon kannattaa sijoittaa?
Itse luotan Jenkkeihin. SX8R on tuottanut hyvin.
Mikä noissa etf:ssä on kulu ostoissa?
Nordnetin kautta sijoitan ja etf pitää olla sellainen missä pienet kulut ja mahdolliset osingot sijoitetaan uudelleen oliko nimeltää kasvuosuus. Jos etf maksaa osingot ulos eli on tuotto-osuus etf niin siitä joutuu verot maksamaan ja se ei kannata etf-sijoittamisessa.