Millä perusteilla olette saaneet sairauslomaa raskausaikana?
Kommentit (8)
eikä todellakaan ollut helppoa saada saikkua. En olisi saanut väsymyksestä tms. kun tämä " hengenlähtölähelläkin" oli jo vaikeaa.
itse sain voimakkaan raskaupahoinvoinnin takia.
Välillä kävin töissä kokeilemassa, mutta kun laatta lensi viitisentoista kertaa päivässä ja oksennusten välissä oli muuten vaan kammottava olo, niin ei siinä paljoa asiakkaita palveltu.
Kuopuksesta olin saikkarilla rv 33 alkaen, supistusten vuoksi. Lapsi syntyikin jo rv 35+6.
Eli istuessa vauva painoi vatsan suuria suonia niin että taju lähti, pari kertaa lyyhistyin jo työmatkalla.
Yleensä tämä ilmiö tulee selällään maatessa, minulle siis (myös) istuessa. Ja työ oli istumatyötä, jäin saikulle muistaakseni noin 28.vko.
kun olin väsynyt ja supisteluja oli aika paljon. Esikoinen oli 1,5v joten kotona olokaan ei ollut " lomaa" .
kun kiertyivät vartensa ympäri ja menivät kuolioon. Neljä myoomaa joista kaksi siis kasvoi reilusti ja meni kuolioon eri vaiheissa raskautta. Kivut vastasivat supistuskipuja enkä päässyt kotona yläkerrasta alakertaan ja vessassakäynti oli päivä suurin urakka. Kylmä hiki päällä ja niin kovat kivut että oksensin. Hävisivät välillä tyystin koko kivut ja silloin jaksoin olla töissä.
Loppuajasta saikkua supistusten ja sen takia kun piti ajaa kymmentä eri autoa päivässä, aukoa konepeltejä ym. enkä enää mahtunut lyhyenä ihmisenä kaikkien autojen ratin taakse tai jalat ei olisi olleet polkimilla. Ja konepeltivivunkin aukaisu lattiatasosta oli mahan kanssa akrobatiaa vaativa tehtävä...ja aina supisti kun nousi autosta tai istui alas.
kelpaako ihan vaan väsymys ja heikko olo?
Ap