Onko ulkonäöllä tai siisteydellä merkitystä? Esim.pitkässä liitossa?
Kommentit (38)
Kun mies sanoo että haluan muuttaa häntä. Ollaan siis erottu mutta ollaan nyt tavallaan viihdytty taas yhdessä. Mies ei ole muuttunut eikä ilmeisesti ole tarvetta tai halua. Mietin vain että olenko mä väärässä kun yritän muuttaa
Ap
Onhan sillä, jotta tekee mieli halailla ja pussailla, ei parane olla ihan rytöläjä. Pitää pestä hampaat ja käydä suihkussa. Ikääntyminen, harjaamaton tukka, meikittömyys tai muutama yli- tai alikilo eivät häiritse. Meillä on takana 20 onnellista vuotta, ihan voimien mukaisella perussiisteydellä. Rakkaus saa näkemään toisen komeana ja kauniina, vaikka kamera ei enää ole samaa mieltä.
Et voi eikä sinulla ole oikeutta muuttaa toista. Voit esittää pyynnön ja jos hän ei ole suostuvainen, teet omat päätökset sen mukaisesti.
No tietysti on väliä. Edellisen jätin roskaamisen ja epäsiisteyden takia. Ukko käveli ulkokengät jalassa sisällä, hilseet tippuivat päästä paidalle, vaatteet heitti lattialle ja likasi jaloillaan juuri pestyt petivaatteet. Henki haisi pahalle jatkuvasti.
Onko kullin toimivuudella väliä pitkässäliitossa?Pitääkö tissit olla terhakkaat pitkässäliitossa?
Ulkonäöllä ja siisteydellä on väliä. Mutta toisen muuttaminen on täysin eri asia.
Tietenkin. Suihkussa käyminen, puhtaat vaatteet jne pieniä juttuja
Moni muu samoin. Mä teen kotona töitä, mies ei. Kun tulee kotiin, on ruoka valmis, pöytä katettuna. Vaihdoin ns syysverhot ja mies arvostaa sitä, kun koti on ns sisustettu.
Mummoni opetti aikanaan järkeviä asioita ja yksi oli pitää huolta itsestään. Hän perusteli sen ihan sillä, miten se lisää omanarvontuntoa ja piristää kun on puhtaat vaatteet, hiukset hyvin ja hänen tapauksessaan myös nätti huulipuna. MInusta se oppi on selkeä ja kuuluisi aivan kaikille. Jos ei välitä muista välittää edes itsestään, koska omassa seurassaan joutuu olemaan 24/7. Hajuherkkänä ihmisenä en pystyisi elämään pahan hajuisen ihmisen kanssa, en yhtään, ja sen vuoksi elän suhteessa hyvin puhtaan ja siistin puolison kanssa.
Totta helkkarissa on!
Tuskin olisin katsellut miestäni jo 28v jos tämä olisi hieltä, pieruilta, kaljalta ja röökiltä haiseva turjake!
Mun mies on aina puhdas ja hyväntuoksuinen, käyttää kotonakin partavettä (mieto, tyylikäs tuoksu), siistii hiuksensa ja partansa säännöllisesti, kynnet lyhyinä ja puhtaina, pukeutuu siististi kotitoimistollakin tai kun olemme vaikka kaupassa käymässä. Vain raksahommissa jossain risoissa lökäreissä ja t-paidassa.
Samaan olen tottunut itsekin. Aina puhtaat hiukset, jos en jaksa laittaa nostan nutturalle. Siistit mukavat vaatteet (yleensä mekko), puhtaus ja hyvä tuoksu. Vähintään ripsiväriä kun lähdemme ulos. Mun kynnenaluset on kyllä mustat osan vuotta kun pengon puutarhassa:)
Hyvä terveellinen ruoka ja fyysisestä kunnosta huolehtiminen toki myös itsestään selvää
pari +/-60v
Puhtaus aina. Meillä kumpikaan ei välitä pukeutumisesta, mutta aina on tilanteeseen sopivat vaatteet.
Miehellä ollut paha akne koko iän. Kasvot ruvella. Hiuksia ei harjaa, on pitkät nutturalla. Kulkee samoissa vaattteissa tai ei siis osta vaatteita. Tekee töitä kotona joten ei väliä miltä näyttää muille..on myös epäsosiaalinen ja ihmispelkoinen
Mutta en itsekään ole täydellinen. Yritän syödä terveellisesti mutta kiloja hieman liikaa. Meikkaan aina ja laitan hiukset. Siistit vaatteet. Mutta henkisiä ongelmia on enkä oikein tiedä mistä johtuu. Oon eläkkeellä. Eli en ole unelma pakkaus. Moni mies kiertää kaukaa kun en ole töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ollut paha akne koko iän. Kasvot ruvella. Hiuksia ei harjaa, on pitkät nutturalla. Kulkee samoissa vaattteissa tai ei siis osta vaatteita. Tekee töitä kotona joten ei väliä miltä näyttää muille..on myös epäsosiaalinen ja ihmispelkoinen
Mutta en itsekään ole täydellinen. Yritän syödä terveellisesti mutta kiloja hieman liikaa. Meikkaan aina ja laitan hiukset. Siistit vaatteet. Mutta henkisiä ongelmia on enkä oikein tiedä mistä johtuu. Oon eläkkeellä. Eli en ole unelma pakkaus. Moni mies kiertää kaukaa kun en ole töissä.
Ap
Sun kannattaisi kyllä ap ihan vaan etsiä joku toinen mies. Kuvauksesi kertoo, ettet pidä hänestä ollenkaan. Sen lisäksi että moitit ulkonäköä, jo hänen persoonallisuutensakin on vääränlainen, kun on "epäsosiaalinen ja ihmispelkoinen". Teissä kummassakan ei luultavasti ole mitään vikaa, mutta ette sovi toisillenne YHTÄÄN.
Itse yleiseen kysymykseen. Olen ollut naimisissa 22 vuotta. Äärimmäisellä epäsiisteydellä olisi merkitystä, mutta silloin kyseessä olisi varmaan joku mt-ongelma ja murehtisin ihan muuta kuin sitä itse epäsiisteyttä joka olisi vain seuraus jostain pahemmasta. Ulkonäkö muuten, ei niin tuon taivaallista merkitystä näin 50 v /58v vanhana pariskuntana. Me on aina oltu rentoja ulkonäön suhteen, minä en ole meikkaillut ja laittautunut, eikä mies ole perustanut vaatteilla koreilusta. Ollaan siis yhteensopivia tuossa, että meille ulkonäkö ei ole keskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies sanoo että haluan muuttaa häntä. Ollaan siis erottu mutta ollaan nyt tavallaan viihdytty taas yhdessä. Mies ei ole muuttunut eikä ilmeisesti ole tarvetta tai halua. Mietin vain että olenko mä väärässä kun yritän muuttaa
Ap
Olet täysin väärässä kun yrität muuttaa. Toista ei voi muuttaa. Jos hän ei kelpaa sinulle sellaisenaan, jatka matkaa ja etsi joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet.
"Miehellä ollut paha akne koko iän. Kasvot ruvella. Hiuksia ei harjaa, on pitkät nutturalla. Kulkee samoissa vaattteissa tai ei siis osta vaatteita. Tekee töitä kotona joten ei väliä miltä näyttää muille..on myös epäsosiaalinen ja ihmispelkoinen"
Häntä itseään ei siis nuo asiat ilmeisesti ollenkaan haittaa. Ja sinä yritä pilata hänen elämäänsä saamalla hänet murehtimaan moisista? Toivottavasti laittaa vastaan eikä suostu muutettavaksi. Ja varsinkin tuo "epäsosiaalinen", niin hän on varmaan vaan introvertti luonne, se on hänen persoonallisuutensa peruspiirre, joka ei tule muuttumaan.
Totta kai. Itse miehenä pyrin aina näyttämään mahdollisimman hyvältä sekä omaksi ilokseni, että ollakseni viehättävä kumppanilleni. Esimerkiksi urheilisin jatkuvasti enkä antaisi itseni lihoa tai muuten rupsahtaa. Toivoisin samanlaista huomaavaisuutta myös vaimoltani. Kyse on yksinkertaisesta toisen kunnioittamisesta ja huomioonottamisesta. Tämän ei tarvitse näkyä vain käytöksen tasolla, vaan myös fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käytä tuo sama energia ja aika johonkin uuteen mieheen, jota ei tarvitse muuttaa
Jos kumppani lihoo suhteen aikana paljon, ei hän silloin enää kunnioita itseään tai kumppaniaan. Ei semmosta jaksa katsella kauaa. Kumppanista pitää olla ylpeä, mistään pullataikinasta ei voi olla.
Kyllä meidän liitossa ainakin on merkitystä.