Milloin nuo helkkarin sähköpotkulaudat kielletään? Lapsi jäi alle
Joku ukko oli ajanut takaa ja törmännyt mun lapseen. Lapsi kaatui ja ranne venähti, pikkurilli murtui ja puhelin meni rikki. Ja mitä vielä: Tämä ukko oli jatkanut matkaansa ilman pysähtymistä....
Kommentit (87)
Tietysti ne on heti kiellettävä nyt kun sinun lapseen törmättiin. Silloin kun on muihin törmätty ei aloitusta näkynyt
Joo. Toivottavasti kieletään kokonaan nämä skuutit.
Kukaan ei menetä yhtään mitään jos näitä laitteita ei enää talven jälkeen ilmestyisi katukuvaan.
Miten se puhelin meni rikki jos se ei ollut sun lapsen kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisen huono käytös sähköpotkulaudan vika? 🤔
Jos noita vertaa johonkin 30v kokoomuslaiseen latuaraivoajaan, joka vetää audilla 30km/h alueella 90km/h, niin tuohan ei ole mitään.
Laiskat käyttää näitä sähköpotkulautoja ja muita. Eivät jaksa kävellä tai pyöräillä. Mulla ei ole ajokorttia, joten kävelen tai pyöräilen kaikki matkat jotka vain voi. Ihmiset on ihmeellisiä laiskanlössöjä nykyään. N32
Vierailija kirjoitti:
Lapselle täytyy tehdä selväksi että potkulautojen eteen ei jäädä seisomaan. Kyllä pitää liikennesäänöt opetella.
Kyllä se on kuule takaa tuleva, joka väistää. Kyllä pitää liikennesäännöt opetella.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei menetä yhtään mitään jos näitä laitteita ei enää talven jälkeen ilmestyisi katukuvaan.
Ne taitaa olla nykyään normaaleja kulkuvälineitä. Ja harvoin vuokraskuutteja. Suurin osa on vastuullisia. Sama pyöräilijöistä ja autoilijoissa. Mutta tuossa ehkä humalassa , koska vastuullisuudesta ei tietoakaan. Tai olisiko muuten vain joku mieleltään sairas. Nykyään ne ei pääse hoitoon vaan ovat kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Menettää. Sama oikeus niillä on olla kuin muillakin kulkuvälineillä. Tiukat säännöt kaikille ja valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Autot ajavat vain autoteillä. Suojatiellä jos jää auton alle, on mukana melko varmasti omaa välinpitämättömyyttä jonkin verran mukana.
Aina kannattaa pyöräilijänä, kävelijänä, lautailijana ylläpitää varovaisuutta, myös suojateillä. Itse en voisi ikinä kuvitella jääväni auton alle, koska omaan itsesuojeluvaiston. Simple as that.
Jos auto ajaa päällesi kevyenliikenteenväylällä, on se hiton huonoa tuuria ja olet joutunut mulkvistin autoilijan uhriksi.
Lakia pitäisi muuttaa siten, että kaikkien nopeakulkuisten ajoneuvojen paikka olisi autotiellä. Nykyinen kevytväylän konsepti missä samoille väylille kävelijöiden kanssa ohjataan jopa 25 km/h kulkevia ajoneuvoja on vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se puhelin meni rikki jos se ei ollut sun lapsen kädessä?
En ole sanonut ettei ollut. Takana tuleva väistää silti. Ja mun lapsi oli kävellyt reunassa. Sähköpotkulautailija oli ohittanut liian läheltä. Yksi ihminen sen oli nähnyt. /Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta tehdä rikosilmoituksen? Kun jatkoi vain matkaansa, eikä jäänyt auttamaan.
Joo. Tehtiin. En tiedä, olisiko siinä tilanteessa pitänyt jo ilmoittaa hätäkeskukseen. En tiedä, saako tuon miehen henkilöllisyyttä mitenkään enää selville. Mun lapsi oli kuitenkin alkanut itkemään kovasti kun kaatui. Tää nainen oli onneksi pysähtynyt auttamaan ja soitti mulle. /Ap
Onko sun lapsi niin avuton, että tuosta itkee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menettää. Sama oikeus niillä on olla kuin muillakin kulkuvälineillä. Tiukat säännöt kaikille ja valvontaa.
Kyllä ne oikeudet saa äkkiä pois.
Tekijän saa kiinni paikantamalla. Sillä on varmasti puhelin ollut mukana. Rikos on vakava jolloin poliisilla on oikeus selvittää se teletietojen avulla. Pitää vaan tietää kellonaika ja paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta tehdä rikosilmoituksen? Kun jatkoi vain matkaansa, eikä jäänyt auttamaan.
Joo. Tehtiin. En tiedä, olisiko siinä tilanteessa pitänyt jo ilmoittaa hätäkeskukseen. En tiedä, saako tuon miehen henkilöllisyyttä mitenkään enää selville. Mun lapsi oli kuitenkin alkanut itkemään kovasti kun kaatui. Tää nainen oli onneksi pysähtynyt auttamaan ja soitti mulle. /Ap
Olet kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ei itketä, kun joku satuttaa sua ja suhun sattuu paljon? Tai sä säikähdät? Entä silloin kun olit lapsi ja suhun sattu? Luulen, että oot joskus itkenyt. Mun lapsi saa itkeä silloin kun itkettää. Se, että joku ajaa päälle on tosi iso juttu ja todellakin silloin saa itkeä. Saa itkeä pienemmästäkin. /Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ei itketä, kun joku satuttaa sua ja suhun sattuu paljon? Tai sä säikähdät? Entä silloin kun olit lapsi ja suhun sattu? Luulen, että oot joskus itkenyt. Mun lapsi saa itkeä silloin kun itkettää. Se, että joku ajaa päälle on tosi iso juttu ja todellakin silloin saa itkeä. Saa itkeä pienemmästäkin. /Ap
Oot hyvä äiti sun lapselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on ihan ok että tuntematon aikuinen pysähtyy sun lapsen luokse?
Voi saatana mikä kusipää olet! Olisitko vain kävellyt itkevän ja loukkaantuneen lapsen ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se mitään ole jos ranne venähtää, pikkusormi murtuu ja polvet murolla jne. Kyllä ihmiset ovat uskomattomia pässejä.
Oliko se "ukko" siis ajanut suoraan päälle, vai saattoiko mahdollisesti olla muitakin muuttujia mukana?
No on siinä tapauksessa, että mun lapsella on joku hätä ja tarvitsee apua. Jos nyt ei olisi kukaan nähnyt tätä juttua ja jäänyt auttamaan, niin luulen että lapsi olisi tullut itkien kotiin eikä olisi muistanut kertoa kaikkea. /Ap