Saako joulupukin pajakylällä ottaa itse kuvan joulupukista
Ja nyt en tarkoita maksullista kuvaa vaan omalla kameralla ja jos saisi yhteiskuvan?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi bisnes hieman kärsiä, jos jokainen näppäisi omat kuvat ja videot.
Törkeää rahastusta! Entä jos joku köyhä eksyy paikalle ja haluaa kerran käydä siellä eikä ole rahaa?
Vierailusta ja juttelusta Joulupukin kanssa ei muistaakseni tarvitse maksaa mitään. Ainoastaan, jos haluaa kuvat+videon vierailustaan, niin ne maksasat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi bisnes hieman kärsiä, jos jokainen näppäisi omat kuvat ja videot.
Törkeää rahastusta! Entä jos joku köyhä eksyy paikalle ja haluaa kerran käydä siellä eikä ole rahaa?
Säästää rahaa tehdäkseen asiat, jotka haluaa?
Entä jos hän ei tietäisi etukäteen asiasta vaan uteliaisuttaan menisi käymään ja kyseessä olisi Rovaniemellä asuva koditon ja rahaton ihminen?
Sitten hän jättäisi tekemättä asiat joihin ei ole varaa.
Omistuista toimintaa. Turisti menee Joulupukin Pajakylälle ja tontut kuvaavat ja videoivat tapahtuman. Sitten tulee hintalappu. Kysyvätkö edes haluaako kuvaan?
Saako kuvasta kieltäytyä etteivät ota sitä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Ennen ainakin sai. Joskus 30 vuotta sitten. Mulla meinaan on sellainen.
30 vuotta sitten taisi olla ihan eri meininki. 15 vuotta sitten jo piti kuvista maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
30 vuotta sitten taisi olla ihan eri meininki. 15 vuotta sitten jo piti kuvista maksaa.
Kai edes kysyivät haluaako että otetaan kuva ettei automaattisesti sitä tee?
Entä jos joku sanoo Älä ota minusta kuvaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Kyllä ne kuvaa, mutta ei niitä ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Kyllä ne kuvaa, mutta ei niitä ole pakko ostaa.
Entä jos joku sanoo Älä kuvaa? Kai kunnioittavat toivetta? Eikö nykyään muutenkin pidä ensin kysyä ennen kuin ottaa kuvan lupaa kysymättä?
Vai estetäänkö sillä se että jos joku kiskaisee joulupukkia parrasta joka irtoaa ja samalla vierailija saa sen videolle omalla kameralla.
Odota, että työvuoro päättyy ja ota kuva pajakylän ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Odota, että työvuoro päättyy ja ota kuva pajakylän ulkopuolella.
Eikö joulupukin muutenkin luulisi liikkuvan välillä ulkopuolella, että saisi talvisen kuvan?
Saako joulupukista ottaa kuvan ulkona?
9 vuotta sitten kävin ja sai kuvata. Mutta siellä on tehty joku jekku. Kuvat jää pimeäksi. Onkohan jossain orjasalama, jolla häiritään tai jotain. Kyllä ne kuvat ovat niin tummia, että ne ovat käytännössä pilalla. Kun siirtyi muualle sisätiloihin, niin salama toimi normaalisti ja sain hyvät kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Ajat ilmeisesti muuttuneet ja tulleet ahneemmiksi.
Jos joku vielä kehuu kotimaan matkailua halvaksi..
Vierailija kirjoitti:
9 vuotta sitten kävin ja sai kuvata. Mutta siellä on tehty joku jekku. Kuvat jää pimeäksi. Onkohan jossain orjasalama, jolla häiritään tai jotain. Kyllä ne kuvat ovat niin tummia, että ne ovat käytännössä pilalla. Kun siirtyi muualle sisätiloihin, niin salama toimi normaalisti ja sain hyvät kuvat.
Kävikö siis omille kuvillesi noin?
Otin kuvan joulupukista kun se istui bajassaan. Kylmäpäistä touhua Rovaniemellä!
T: Urpo
Ostan mielummin hyvän kuvan josta saa printin. Sen voi sitten laittaa helpommin esille eikä häviä kännykän syövereihin.
Suomen Joulupukki paikat on suunnattu ulkomaisille turisteille. Ihan kaikki maksaa erikseen ja palvelua ei välttämättä saa suomeksi, monet ruokapaikat ja myyjät pukin pajakylässä ei puhu suomea. Lisäksi santapark ei ole auki suomalaisten syyslomalla joten sinne on turha yrittää suomalaisten mennä.
Muka ilmaista vierailla, pöh!