Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pikakahvissa järkeä?

Vierailija
08.10.2024 |

Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?

Kommentit (624)

Vierailija
601/624 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up ylös

Vierailija
602/624 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon pelkästään pikakahvia. Segafredo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/624 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikissa pitää ensin laittaa vesi kiehumaan."

Pikakahvin veden voi lämmittää mikrossa.

Vierailija
604/624 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta annoksissa on kovastikin järkeä reissuhommissa. Samoin Copiko kahvikarkeissa.

Vierailija
605/624 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulta Katriinaa olen juonut jo useita vuosia. 

Kulta katriina on ihan hyvää

Neskafeen vaniljalatte on myös ihan juotavaa 

Vierailija
606/624 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkille otan yleensä pikakahvia ja termariin kuumaa vettä. Makulatte kahvit ovat yleensä sellaisia etteivät tarvitse edes maitoa sekaan

Vierailija
607/624 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvi ei ole sen nopeampaa kuin pienellä lasipressolla tai suodatinsuppilolla tehty kahvi. Kaikissa pitää ensin laittaa vesi kiehumaan. Pikakahvin otat lusikalla purkista ja laitat kuppiin odottamaan kunnes vesi kiehuu, sitten kaadat veden päälle, sekoitat vähän aikaa ja kahvi on valmis. Pressopannuun otat kahvimitalla paketista jauhettua kahvia odottamaan kunnes vesi kiehuu, sitten kaadat veden päälle, odotat vähän aikaa, painat männän pohjaan ja kahvi on valmis. Suodatinsuppiloon laitat kestosuodattimen tai suodatinpaperin, otat kahvimitalla paketista jauhettua kahvia, ja kun vesi kuumenee lähes kiehuvaksi, lorutat veden kahvin päälle, ei tarvitse odottaa eikä sekoittaa, vaan kahvi on heti valmista. Nimestään huolimatta pikakahvi ei valmistu sen nopeammin kuin lasipressolla tai suodattimella suodatettu kahvi. Eli mitä järkeä siinä voisi olla? Hinta? Säilyvyys?

Niinpä. Pikakahvi ei ole sen nopeampaa kuin pressopannulla tai suodatinsuppilolla tehty kahvi. 

Jokin aito Kopiko kahvimakeinen voi olla järkevä, nopea ja tehokas vaihtoehto oikealle kahville. Pikakahvissa ei ole järkeä.

Vierailija
608/624 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veden voi kiehauttaa jo edellisenä iltana, niin aamulla ei tarvitse kuin lämmittää vesi. 

Vierailija
609/624 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nescafe gold on ihanan makuista, olen siihen ihan koukussa.

Vierailija
610/624 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veden voi lämmittää mikrossa tai vedenkeittimessä. Kuuman veden voi joko kaataa oikean kahvijauheen päälle suppiloon tai pressopannuun, tai sen voi sekoittaa pikakahviin. 

Vierailija
611/624 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvista häviää kahvin terveelliset ominaisuudet kun se kuivataan ja puristetaan jauheeksi. Useissa pikakahvimerkeissä ei myöskään ole kerrottu, mistä pavut ovat peräisin, eli ei tietoa millaisia tuholaistorjuntarajoituksia siellä vijelyalueilla on eri myrkyille. Usein pikakahvi tehdään halvoista kahvilaaduista, ja siksi siinä on usein niitä tuholaismyrkkyjä. 

On olemassa esim. Nescafe original -linja, jossa kahvin alkuperä on aina kerrottu, mutta se on premium-pikakahvi, jota ei saa Suomesta. 

Vierailija
612/624 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ole ajanut mersulla?

Vierailija
613/624 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon Clipperin pikakahvia (luomua) Löytyi https://www.vitamiini.org/paras-pikakahvi/ pikakahvi makutestin ykköspaikalta

maksaa jotain 12e 100/g. Itse juon kahvia todella todella paljon niin ostan pirkan pikakahvia.  

Vierailija
614/624 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sinä olit asiantuntija?

Vierailija
615/624 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pressopannulla tai tavallisella pannulla saa kahvit viidessä minuutissa, kun vesi ensin kiehuu. Pitäähän se tässä pikakahvissakin vesi ensin kiehua.

Esim. Brasero liukenee oikein hyvin kylmäänkin veteen. Kesähelteellä oikein mainio kaloriton juoma.

Vierailija
616/624 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lämmittää, mutta kiehumiseen menee paljon pitempi aika kuin hellalla.

Vierailija
617/624 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon Clipperin pikakahvia (luomua) Löytyi https://www.vitamiini.org/paras-pikakahvi/ pikakahvi makutestin ykköspaikalta

maksaa jotain 12e 100/g. Itse juon kahvia todella todella paljon niin ostan pirkan pikakahvia.  

Brasero näytti olevan huokeampaa lähimmässä K-Marketissa ja on parempaa kuin Pirkka.

Vierailija
618/624 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
619/624 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne salillesi ulisemaan pelle.

Vierailija
620/624 |