Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (547)
Osaan kyllä aivan täysin itse kantaa vastuuni asioista kuten jokaisen aikuisen ihmisen kuuluukin.
Pikakahvi on musta ihan ok. Juon sitä sen muutaman kerran kuussa, kun juon kahvia, koska minikeittiööni ei mahdu kahvinkeitintä.
Yleinen mielipide kun ei ole niitä vastaan, vaikka kovasti muuta toivotte.
Kaikki eivät kerro huomioitansa ääneen.
Tuleeko pikakahvia edullisemmaksi kuin esim suodatin kahvi?
Teettekö kuten tämä pikakahvin mainoskasvo joka keittelee pikakahvia muutaman minuutin?
"Minttu Räikkönen paljastaa: heillä juodaan pelkkää pikakahvia ja vieläpä väärin eli kiehuvaan veteen keitettynä"
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/91e70c76-f51c-4ab2-a9b4-647…
Coop Eko Pikakahvi on se mun juttu kaikenmaailman kokeilujen jälkeen. Ja joo toimii kun haluu yhdell sen 1-2 kuppia tai mukia nopeet kahvit. Ja ei tule tiskiä. ja ei tarvii aina olla puhdistamassa keittimen puhdistusaineilla niiden röörejä. ja ihan van se arkipesukin aina kannu ja suodatinkippu, sitten nuo suursiivoukset.
Tuosta pikahvista parempaa kun annat liota purujen vähän aikaa ennen kuin lisäät maidon ( jos lisäät) jopa laitan kannen ,,pikku lautasen päälle haudutan hetken, sekoitan hyvin. Joskus luxaan- eli laitan kahvikermaa,mutta yleensä se on keskimaito ei sitä ihan rasvatonta, on silloin pliisu kahvi.
Sitten keitän vanhanajan pannulla kahvin ja joo kyllä käytän suodatinkahvia. Raikas vesi mitatuna monta kuppia-mukia ja kiehuvaksi ja nopeesti lisään kahvijauheen, sekoitan nopeesti ja pikasuperkiehautus, tooosi nopee. Lisään hanasta hiukan kylmää vettä,, eli wanha nimitys kahvi säikäytetään. Site nopea sekoitus ja kansi äkkäseen päälle. hauduta noin 15 min. Muista pestä aina pesuaineella pannu ja se piippu sormell sisäpuolelta kaivaen. Mikä tuoksu huoneeseen. Samoin maidolla tai lux pv kahvikermalla.
Hyvää sumppihetkeä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko pikakahvia edullisemmaksi kuin esim suodatin kahvi?
Ei se edullisemmaksi tule, mutta onhan se näppärä esim. joillain työpaikoilla, kahvin satunnaisilla viihdekäyttäjillä, leivonnassa jne.
Meillä yksi perheestä haluaa hieman muita vahvempaa kahvia, niin hän sitten laittaa yhden teelusikallisen omaan mukiinsa suodatinkahvin joukkoon.
Asiallista keskustelua ja vastauksia on melko mahdoton löytää.
Itse tykkään pikakahvin mausta, koska se on usein pehmeämpi. En tarkoita niinkään kahvilaatua, vaan pikemminkin yleisellä tasolla pikakahvin maun "tyyliä".
Mä vaihdoin pikakahviin kun mul on niin pieni keittiö ja Moccamaster vei tilaa.
Mul menee 180g pikakahvia pussi viikossa.
Maksaa 7€
Maku on parempi. Säästän myös aikaa kun voi vaan nopeesti keittää vedet eikä tule roskaa niinku pitäs vaihtaa suodatin pussit. Kahvinkeitinkään ei jää vahingossa päälle
Oikeinkirjoitusvirhe? Miksei vain kirjoitusvirhe
Pikakahvista saa nopeasti hyvää "frezzaa".
Elämässä ei ole sattumia, vain kohtaloita.
Sekavaa selitystä mutta pointtini on että AV:lla vain arvaillaan millaisia olemme.
Tupakoinnin aloittaminen